• Sprallig

Ogillar svenska tjejer svenska killar?

Jag vill börja med att säga att jag vet att dom flesta inte tycker såhär men jag vill ändå veta hur pass vanligt det är.

Nu till saken: Jag har fått höra från många svenska tjejer att dom inte gillar svenska killar. Hörde bland annat från en tjej på jobbet i veckan att hon letar efter en snäll kille men som inte är svensk då hon inte gillar oss helt enkelt.

Var även på fest för några månader sedan då jag småflirtade med en tjej och hennes kompis sa till mig att det inte är någon idé eftersom hon bara gillar blattar (hennes ordval).

Hörde även från en tjejkompis för ett tag sedan att hon inte gillar blonda killar. Nu är ju inte alla svenskar blonda men ändå.

Hur pass vanligt är detta, hur känner ni tjejer inför svenska killar? Och är det något särskilt med svenska killar ni inte gillar? Vi kanske är för blonda och tråkigt eller lite blyga.

• Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?
  • Anonym (norden)
    Anonym (Gillar) skrev 2017-10-08 22:17:50 följande:
    Är du själv Nordisk?
    100% Svenska 
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (norden) skrev 2017-10-08 22:21:57 följande:
    100% Svenska 
    ok har du dejtat islänningar o norrmän, danskar? 
  • Anonym (norden)
    Anonym (Gillar) skrev 2017-10-08 22:26:57 följande:
    ok har du dejtat islänningar o norrmän, danskar? 
    Min kille kommer från Norge 
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (norden) skrev 2017-10-08 22:28:54 följande:
    Min kille kommer från Norge 
    ok lycka till med förhållandet
  • Anonym (Gillar)

Tror inte det är så många som ogillar svenska killar 

• Anonym (Gillar)

Tror inte det är så många som ogillar svenska killar 

• Anonym (Gillar)
    Anonym (Utländsktjej) skrev 2016-08-27 19:35:40 följande:

Tvärtom då? Svenska killar som gillar invandrartjejer? Är det vanligt?

Javisst finns det. Men hur vanligt är det egentligen att invandrartjejer dejtar eller vill dejta svenska killar   
  • Anonym (Visst)
    Anonym (Utländsktjej) skrev 2016-08-27 19:35:40 följande:

Tvärtom då? Svenska killar som gillar invandrartjejer? Är det vanligt?

Visst finns det då handlar det nästan uteslutande om Thai tjejer. Jag svårt att tro det många Svenska tjejer tycker om Svenska killar
  • Anonym (el blatte)
    Anonym (Gillar) skrev 2018-03-12 18:26:22 följande:
    Javisst finns det. Men hur vanligt är det egentligen att invandrartjejer dejtar eller vill dejta svenska killar   
    Väldigt vanligt skulle jag säga, men det beror ju kanske på vad man menar med "invandrare". Om man enbart menar araber så är det kanske mindre vanligt än hos andra kulturer pga religionen även om många från mellanöstern är kristna . Annars är det väldigt vanligt att blattetjejer dejtar svenskar. 

En annan anledning till många tror att blattetjejer bara dejtar blattar är ju demografi och sociala faktorer. Blattar bor ju rätt ofta i förorter med...guess what... en massa andra blattar. Vilka killar tror du hon kommer ha mest kontakt med? Svenskar eller andra blattar? Vem tror du hon kommer ha mest gemensamt med? En annan blatte med liknande bakgrund eller en medelsvensson från hässleholm?

Kärlek och par uppstår ju rätt ofta mellan människor man umgås med, i skola, jobb, etc... och så är det ju för både svenskar och blattar. En svensk väljer ofta en svensk för att man har mer gemensamt, ett säkrare kort. För blattar är det likadant bara det att vi är färre och då blir utbudet oxå mer begränsat.

Kort sagt, det är nog inte alltid ett medvetet val utan beror på var man bor och vem man umgås med. 
  • Anonym (Visst)
    Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 15:37:30 följande:

. Annars är det väldigt vanligt att blattetjejer dejtar svenskar. 

.

Kort sagt, det är nog inte alltid ett medvetet val utan beror på var man bor och vem man umgås med. 

Har du erfarenhet av det? Känner du Invandrartjejer? Annars är det mest tjejer från bortre asien som träffar Svenska killar och tjejer från andra skandinaviska länder
Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?