• Sprallig

Ogillar svenska tjejer svenska killar?

Jag vill börja med att säga att jag vet att dom flesta inte tycker såhär men jag vill ändå veta hur pass vanligt det är.

Nu till saken: Jag har fått höra från många svenska tjejer att dom inte gillar svenska killar. Hörde bland annat från en tjej på jobbet i veckan att hon letar efter en snäll kille men som inte är svensk då hon inte gillar oss helt enkelt.

Var även på fest för några månader sedan då jag småflirtade med en tjej och hennes kompis sa till mig att det inte är någon idé eftersom hon bara gillar blattar (hennes ordval).

Hörde även från en tjejkompis för ett tag sedan att hon inte gillar blonda killar. Nu är ju inte alla svenskar blonda men ändå.

Hur pass vanligt är detta, hur känner ni tjejer inför svenska killar? Och är det något särskilt med svenska killar ni inte gillar? Vi kanske är för blonda och tråkigt eller lite blyga.

• Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?
  • seriösanvändare

Men jösses, hur ofta ska den här frågan komma upp???

Nyligen läste jag en liknande fråga i ett annat forum, fast tvärtom. "Buhu, gillar inte svenska tjejer utländska killar?" (Från en utländsk kille som kände sig ratad, typ).

Dessa trådar återkommer regelbundet och jag fattar inte varför.

Det är väl bara att se sig omkring? De flesta svenska tjejer är tillsammans med svenska killar. Men sen finns det säkert en del som finner utländska killar mer attraktiva, men det gäller inte det stora flertalet. Detta är dock inte detsamma som att dessa svenska tjejer aldrig kan tänka sig en kille med annat ursprung. Antingen blir man attraherad eller så blir man inte det och det är nog inte bara ursprunget som spelar in.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (teori)

Jag har en teori om varför det främst är trash-brudar som säger sig föredra blattar. För så är det ju, det gäller ju knappast svenska tjejer överlag.

De svenska killar som trash-brudarna kan få är losers. Fula, lata, sitter framför datorn och röker braj hela dagarna, typ.

Dessa brudar kan inte få attraktiva svenska (eller västerländska) killar. Då blir invandrare mer intressanta. De blandpar jag har sett där han har varit t ex afrikan eller arab och hon trash (ibland är hon attraktiv men det är SÄLLAN), har killen oftast varit snyggare än hon, ibland mycket snyggare. Samt ibland verkat vettigare också.

Visst kan man tycka att svenska trash-tjejer borde nöja sig med svenska trash-killar. Men varför ska de göra det, om de kan "byta upp sig"? Vilket de gör om de träffar någon snygg och trevlig blatte som vill ha dem.

Gällande att tjejer föredrar mörkt hår på killar, är det betydligt mer utbrett än att tjejer skulle föredra invandrare. "Tall dark stranger" är ju ett vanligt ideal, men då snackar vi mörkhåriga men ljushyade män. Alltså män med europeiska drag. T ex som Stålmannen brukar se ut. Inte som en arab.

Sen tror jag att ser man ut som Thor eller Captain America, spelar det ingen roll om man är nästan lika blond som Emil i Lönneberga. Tjejerna kommer att flockas ändå.

Jag vet att de flesta killar inte ser ut så, min poäng var bara att det knappast är hårfärgen som avgör i slutändan. Utan hur killen ser ut i övrigt samt hur han är som person.

• ella84ella

Jag har typ motsatta problemet, är 32 år och har nästan aldrig fått minsta (positiva) uppmärksamhet från en svensk kille, oavsett om jag försökt eller ej. Jag vill ju egentligen ha en svensk kille men måste ju uppenbarligen vara något fel på mig när de ej vill ha mig??

• HejdaSverigeSkitLand

Håller inte med den användaren som påstod att det är vanligt att svenska män är ihop med invandrartjejer. Jag har inte sett ett sådant par på hur länge som helst. Undantaget var igår då jag såg en svensk man och en afrikansk kvinna. Jag känner inte ett enda par med en svensk man och en kvinna från Mellanöstern.

• Anonym (Sophie)

Jag är en svensk kvinna, akademiker (övre medelklass alltså ej trash som det stod om ovan), och jag föredrar män som ej är svenska. Jag har varit tillsammans med en engelsman, en fransman och en spanjor, förutom svenska killar. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är men min personlighet passar bättre med utländska män än med svenska. Jag är känslosam men reserverad och svår att fånga, jag vill ha uppvaktning och en man som visar känslor och det har blivit så att det har de utländska männen lyckats bättre med.

• Anonym (Hmmm)

Jag är en utländsk tjej. Nej, inget huckle eller islam-förespråkare. Växt upp i Sverige och är i princip svensk. Ser dock inte ut som en svensk, som en mörk gudinna (enligt killar och vänner). Okej detta var alltså jag.

Killar jag har fallit för har kommit från olika länder. Men de som jag har haft längsta förhållanden med och mest seriösa förhållanden har varit med svenska killar.

Varför? För att de är snälla. Charmiga? Nja..

Snygga? Nja.. Lojala? Nja..

De är helt enkelt snälla och "fredliga".

Utländska killar är kanske mer hårda och våldsammare men de vet hur en kvinna ska bli behandlad. De skyddar sin kvinna. De uppvaktar henne. De är lojala.

Svenska killar (och tjejer?) tenderar att fly fältet så fort det blir tufft. Tyvärr.

• Anonym (Gillar)

Vad tycker Afrikanska kvinnor om svenska killar? 

• Anonym (norden)

Killar som kommer från norden ska det vara 

• Anonym (Gillar)
    Anonym (norden) skrev 2017-10-08 22:11:08 följande:

Är du själv Nordisk?
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (norden) skrev 2017-10-08 22:11:08 följande:

Är du själv Nordisk?
Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?