• Sprallig

Ogillar svenska tjejer svenska killar?

Jag vill börja med att säga att jag vet att dom flesta inte tycker såhär men jag vill ändå veta hur pass vanligt det är.

Nu till saken: Jag har fått höra från många svenska tjejer att dom inte gillar svenska killar. Hörde bland annat från en tjej på jobbet i veckan att hon letar efter en snäll kille men som inte är svensk då hon inte gillar oss helt enkelt.

Var även på fest för några månader sedan då jag småflirtade med en tjej och hennes kompis sa till mig att det inte är någon idé eftersom hon bara gillar blattar (hennes ordval).

Hörde även från en tjejkompis för ett tag sedan att hon inte gillar blonda killar. Nu är ju inte alla svenskar blonda men ändå.

Hur pass vanligt är detta, hur känner ni tjejer inför svenska killar? Och är det något särskilt med svenska killar ni inte gillar? Vi kanske är för blonda och tråkigt eller lite blyga.

• Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 15:37:30 följande:
    Väldigt vanligt skulle jag säga, men det beror ju kanske på vad man menar med "invandrare". . Annars är det väldigt vanligt att blattetjejer dejtar svenskar. 

En annan anledning till många tror att blattetjejer bara dejtar blattar är ju demografi och sociala faktorer. Blattar bor ju rätt ofta i förorter med...guess what... en massa andra blattar. Vilka killar tror du hon kommer ha mest kontakt med? 
    Hejsan trodde ingen skrev på den här tråden varför använder du det ordet? 
    Det var nytt för mig sällan man hör något om det. Är det vänner till dig eftersom du skriver att det är vanligt att tjejerna dejtar Svenskar 
  • Anonym (el blatte)
    Anonym (Gillar) skrev 2019-10-02 16:26:19 följande:
    Hejsan trodde ingen skrev på den här tråden varför använder du det ordet? 
    Det var nytt för mig sällan man hör något om det. Är det vänner till dig eftersom du skriver att det är vanligt att tjejerna dejtar Svenskar 
    För att ordet blatte är lite som ordet n*** i USA. Ok om en blatte använder det men inte om en svensk gör det ;) Man använder det lite ironiskt....

Japp jag är som sagt blatte och de flesta av tjejerna jag känner har dejtat både svenska och andra blattar. Vissa har gift sig och bildat familj med svenskar andra med blattar, det är som sagt inte alltid ett medvetet val utan helt enkelt en fråga om vem man trivs bäst med. Varken en blatte eller en svens behöver ju nödvändigtvis vara en passande partner just för den tjejen, det är personkemi som avgör.
  • Anonym (el blatte)
    Anonym (Visst) skrev 2019-10-02 16:16:24 följande:
    Har du erfarenhet av det? Känner du Invandrartjejer? Annars är det mest tjejer från bortre asien som träffar Svenska killar och tjejer från andra skandinaviska länder
    Ja, läs inlägget ovan.

Jag är själv sydamerikan och de flesta tjejer jag växte upp med och känner har dejtat alla möjliga nationaliteter.
  • Anonym (Kleta)
    Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 16:40:35 följande:
    För att ordet blatte är lite som ordet n*** i USA. Ok om en blatte använder det men inte om en svensk gör det ;) Man använder det lite ironiskt....

Japp jag är som sagt blatte och de flesta av tjejerna jag känner har dejtat både svenska och andra blattar. Vissa har gift sig och bildat familj med svenskar andra med blattar, det är som sagt inte alltid ett medvetet val utan helt enkelt en fråga om vem man trivs bäst med. Varken en blatte eller en svens behöver ju nödvändigtvis vara en passande partner just för den tjejen, det är personkemi som avgör.
    Gulligt att använda den jämförelsen, som att invandrare i Sverige delar svartas historia i USA i form av slaveri och förtryck.

Nej ordet "Blatte" är fritt fram att använda, precis som "Svenne". Jag brukar se det som att det finns invandrare och att det finns "blattar" de första är den stora grupp invandrare som sköter sig och lever som vanligt, den andra gruppen är de som ger den första gruppen dåligt rykte.

Om svenska tjejer ogillar svenska killar vet jag inte, tror inte de flesta normala lyckliga tjejer bryr sig så mycket om jag ska vara ärlig. Känns ohälsosamt att ogilla andra på det sättet.
  • Anonym (Visst)
    Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 16:42:34 följande:

Ja, läs inlägget ovan.

Jag är själv sydamerikan och de flesta tjejer jag växte upp med och känner har dejtat alla möjliga nationaliteter.

Vilken bakgrund har din vänner sydamerika också som dig?
  • Anonym (el blatte)
    Anonym (Visst) skrev 2019-10-02 16:51:36 följande:
    Vilken bakgrund har din vänner sydamerika också som dig?
    Blandat. Undantagen var muslimska tjejer som man knappt såg efter skolan, jag umgicks med deras bröder, spelade i samma fotbollslag. Min första tjej var halvturk, turkisk pappa och finsk mamma, hon blev senare ihop med en svensk. Mina sydamerikanska väninnor dejtade både latinamerikaner, svenskar, araber, etc. Några av dem bildade familj med latinamerikaner, andra med svenskar.
  • Kexsmula

Jag känner bara en tjej som nästan enbart tänder på araber/turkar och liknande. De flesta föredrar män med europeiskt utseende även om blonda/rödhåriga killar inte är lika populära (men det innebär ju inte per automatik att man aldrig skulle kunna bli kär i en blond eller rödhårig kille).

• Anonym (el blatte)
    Anonym (Kleta) skrev 2019-10-02 16:49:17 följande:
    Gulligt att använda den jämförelsen, som att invandrare i Sverige delar svartas historia i USA i form av slaveri och förtryck.

Nej ordet "Blatte" är fritt fram att använda, precis som "Svenne". Jag brukar se det som att det finns invandrare och att det finns "blattar" de första är den stora grupp invandrare som sköter sig och lever som vanligt, den andra gruppen är de som ger den första gruppen dåligt rykte.

Om svenska tjejer ogillar svenska killar vet jag inte, tror inte de flesta normala lyckliga tjejer bryr sig så mycket om jag ska vara ärlig. Känns ohälsosamt att ogilla andra på det sättet.
    Gulligt att baka in en käftsmäll i ett gulligt ord som gulligt, skön passiv aggressiv style där kleta :)

Absolut, men syftet med att använda ordet blatte ironisk (du missade väl inte att jag skrev att det används med ironi?) är att avdramatisera ordet, lite som att bekräfta att man är på samma nivå som den man pratar med, jag är latino du arab men vi är båda blattar.. typ.  

Men det är hur jag ser på det och hur jag använder det, sen hur du ser på det och vad du tycker om ordet är upp till dig.
  • Anonym (Svea)

Nej, de flesta svenskar är med svenskar. Det finns dock vissa...sorters...svenska tjejer som inte vill ha svenska män. Men du missar inget där.

Själv kan jag bara tänka mig en äkta viking!

• Anonym (Kleta)
    Anonym (el blatte) skrev 2019-10-02 18:32:57 följande:
    Gulligt att baka in en käftsmäll i ett gulligt ord som gulligt, skön passiv aggressiv style där kleta :)

Absolut, men syftet med att använda ordet blatte ironisk (du missade väl inte att jag skrev att det används med ironi?) är att avdramatisera ordet, lite som att bekräfta att man är på samma nivå som den man pratar med, jag är latino du arab men vi är båda blattar.. typ.  

Men det är hur jag ser på det och hur jag använder det, sen hur du ser på det och vad du tycker om ordet är upp till dig.
    Inte lika gulligt som "En käftsmäll till undergångsprofeterna" ^^

Men ja, det var lite onödigt av mig, så det ber jag om ursäkt för. Tycker bara det är så dumt med hela "exlusivitetsgrejen".

Som du sa, använd du det på ditt sätt så använder jag det på mitt.
  • Anonym (el blatte)
    Anonym (Kleta) skrev 2019-10-02 19:05:06 följande:
    Inte lika gulligt som "En käftsmäll till undergångsprofeterna" ^^

Men ja, det var lite onödigt av mig, så det ber jag om ursäkt för. Tycker bara det är så dumt med hela "exlusivitetsgrejen".

Som du sa, använd du det på ditt sätt så använder jag det på mitt.
    Egentligen handlar det inte om exklusivitet, det handlar mest om i vilket syfte ordet används. En blatte lär ju inte kalla sig själv eller en annan blatte för blatte i syfte att nedvärdera. Men en svensk kan ju använda ordet i ett nedvärderande syfte, obs! KAN, det betyder inte att det måste vara så. Därför kan ordet ha olika innebörd beroende på vem som säger det. 

Jag skulle inte bry mig om någon av mina svenska vänner använder ordet blatte för jag vet att det inte används i syfte att nedvärdera, men jag skulle bli tveksam om det användes av tex Jimmy Åkesson :)
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (Svea) skrev 2019-10-02 18:51:31 följande:

Nej, de flesta svenskar är med svenskar.

Är du ihop med någon?
  • Anonym (Svea)
    Anonym (Gillar) skrev 2021-03-12 04:05:44 följande:

Är du ihop med någon?

Jag är inte ihop med någon. Jag är gift. Och du kan sluta lurka i trådar.
  • fornminne

Eftersom de flesta svenska kvinnor som har en partner, är tillsammans med en svensk man, ogillar svenska kvinnor bevisligen inte svenska män. Att antalet blandade förhållanden har ökat de senaste decennierna är dock inte så konstigt, då vi lever i mer blandade samhällen, och det gäller ju inte bara Sverige. Sen kan man alltid fundera på hur mycket vi egentligen blandar oss i praktiken. Segregationen är stor och har dessutom ökat på senare år. Det är också uppenbart att både majoritetsbefolkningen och minoriteter ofta väljer en partner med liknande bakgrund som de själva har. Men jag tror inte att det är ursprung i sig som styr. Livsstil, intressen och värderingar är nog mer avgörande.

• Anonym (Gillar)
    Anonym (Utländsktjej) skrev 2016-08-27 19:35:40 följande:

Tvärtom då? Svenska killar som gillar invandrartjejer? Är det vanligt?

Det blir allt vanligare
  • Anonym (Gillar)
    Anonym (six) skrev 2021-04-16 11:00:51 följande:

Verkligen inte. Skulle aldrig vara tillsammans med en svensk. Jag håller mig till mitt eget ras

Så det är inte alls vanligt enligt dig
  • Anonym (Andra)
    Sverigeskrev 2016-08-27 21:27:22 följande:

Håller inte med den användaren som påstod att det är vanligt att svenska män är ihop med invandrartjejer. Jag har inte sett ett sådant par på hur länge som helst. Jag känner inte ett enda par med en svensk man och en kvinna från Mellanöstern.

Ja det är mest andra invandrare som är med Svenska män 
  • Anonym (Morgon)
    Anonym (Andra) skrev 2022-06-26 01:47:25 följande:
    Ja det är mest andra invandrare som är med Svenska män 
    Ja så är det. Men varför skulle Svenska tjejer göra det i större utsträckning låter absurt 
  • Anonym (A)
    Anonym (Svea) skrev 2019-10-02 18:51:31 följande:
    Nej, de flesta svenskar är med svenskar. Det finns dock vissa...sorters...svenska tjejer som inte vill ha svenska män. Men du missar inget där.
    Håller med
Svar på tråden Ogillar svenska tjejer svenska killar?