• typjag

IVF oktober 2016

FruA78 skrev 2016-10-10 14:15:25 följande:
    Ja det är snart :) Ja denna gång måste det gå.

Åh har köpt en massa bebiskläder, har varit gravid 3 gånger och som slutat med missfall i vecka 8-10. Men varje gång går jag och köper nåt litet vid plus för jag hoppas att den lilla ska stanna <3 Efter vul när jag sett hjärtat slå har jag köpt nåt mer. Men tyvärr så har det inte gått vägen. Fjärde gången gillt ;)
    jaaa 4 gången gillt verkligen! jag har aldrig fått ett plus nånsin...
  • typjag

A S E när kan de sätta in igen då? Jag går privat i göteborg!

• typjag

Måste man vänta tills nästa ägglossning nu då? Å sätta in i naturlig cykel? hmmm

A S E skrev 2016-10-10 22:23:17 följande:

Typjag; ingen aning! Känner mej jätteförvirrad!

• typjag
    Muffins2017 skrev 2016-10-11 09:58:29 följande:

Det känns så konstigt. Vet inte om jag är nervös eller ngt. Idag eftermiddag så åker hela familjen till Falun för att göra frysåterföring i morgon.

Känns overkligt.

Tänk om jag trots allt inte fått ngn

Ägglossning trots att det är bekräftat med vul. Kan man verkligen se det?

Tänk om återföring sker fel dag?

Hur jobbig kommer ruvningen vara?

Hur reagerar jag på negativt resultat?

Tänk om det blir positivt och missfall? (Igen..)

Känns ångestframkallande att vara borta från jobbet också och dom får problem för jag skulle jobbat helg.

Vill bara gå och dra täcket över mig..

ååh Muffins jag förstår dig. men du, efter allt vad jag har läst så tar ägget lite olika många dagar på sig att komma ner till livmodern i vanliga fall för folk som inte gör ivf, så livmodern måste ju vara redo i fler dagar än bara en enda, så om det skulle vara så att du sätter in en dag för tidigt eller sent så KAN det ju bara inte spela nån roll, eller?  ruvningen är alltid jobbigast tycker jag. och negativt besked de dagarna kommer jag inte upp ur sängen. men tänk! de kanske blir POSITIVT! önskar dig lycka till!
  • typjag

Va spännande med så många som ruvar å va kul A S E med det resultatet! Tiden kryper fram. Ska börja testa äl på måndag nästa vecka.....

• typjag
    gammelpysen skrev 2016-10-18 05:50:35 följande:

Tack.

Tog ett test i morse, negativt. Helt klart kört denna gång. Känns så jävla tråkigt och uppgivet.

Åh nej, vad tråkigt. SKIT också...
  • typjag

Dagarna kryper fram. Har börjat testa äl nu och imorgon är det VUL för att kolla om ägglossningen är på G. Längtar SÅ tills nästa vecka, då jag förhoppningsvis får ruva igen. Tänk om det kanske är min tur nu? vågar knappt hoppas. Men tänk!? Försöker fylla dagarna med aktiviteter och jobb fram tills dess, så att tiden ska gå fort. Ska på två jobbintervjuer också, känns som att saker kanske börjar släppa. Vore skönt att byta jobb också. Känns som de här senaste 1.5 åren bara varit sega och utdragna. Vore ju himmelskt härligt att avsluta 2016 med en graviditet och ett nytt jobb.
    Förmodligen förhoppningsvis insättning fredag nästa vecka.....

• typjag
    Muffins2017 skrev 2016-10-18 09:11:57 följande:
    Det är verkligen så pissigt.. kramar tillbaka!
    Grrr,,, ja tyvärr är det nog tillförlitligt. Folk brukar ju plussa redan RD 5 med blasto, det är ifs tidigt men dag 7 borde det ge rätt svar tänker jag.... Önskar jag kunde skriva ngt uppiggande men vet att det inte finns ngt att skriva som gör det bättre......

• typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 14:09:19 följande:
    Ja det tycker jag också att det borde ni kunna få. Jag har en orgelbunden ägglossning den kan diffa med en vecka så därför blir det vul och ägglossningsspruta. Progresteron ska jag börja med två dagar efter äl och bara 2 om dagen istället för 3 ggr. Om jag blir gravid ska jag fortsätta tills vecka 12 denna gång, förra gången slutade jag vid plus.
    Hur har de gått för dej? Insättning snart?
  • typjag
    Trollskogen12 skrev 2016-10-19 11:53:36 följande:

Ruvardag 5 idag. Nästa Onsdag är testdagen. Tiden går så hemla segt. Har bestämt mig att tjuvtesta imorgon. Vill gärna ha en besked asap.

åååh håller alla tummar!
Svar på tråden IVF oktober 2016