Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

BIM november 2016

Mensen kom idag så jag hoppar in här och joinar er. Så nu ska äl inväntas och beroende när den sker så blir bim den 17 november +/- 3 dagar. Femte försöket för oss.

Önskar oss alla lycka till!

• FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-19 20:42:37 följande:

På vilket sätt spökar äl? Min verkar också spöka efter MA. Enligt app ska jag ha äl om typ 1 v, men började testa just in case i förrgår, och fick då detta resultat(se bild nedan). Igår var det mycket svagare, men jag tvivlar på att jag redan har äl. Men av testerna att döma hade jag det typ igår, ingen temphöjning imorse, höjs den imorgon hade jag förmodligen äl, annars kan inte det där testet varit positivt?! Är förvirrad! Den borde inte vara här redan.

I förrgår:

Igår:

Lh kan variera lite från dag till dag oavsett. Det kan också bero på vilken tid på dagen man testar. Så jag skulle fortsätta med äl-testerna och tempningen då det är enbart temphöjning dagen efter, med en bestående hög temp i tre efterföljande dagar, som kan bekräfta äl. Vet inte vilken tid du testat nu men äl-testen bör man inte ta på morgon-urinen då lh-hormonet oftast inte hunnit utsöndras till urinen än. Hoppas du blev lite klokare nu och fick lite användbara tips. Lycka till!
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 08:51:25 följande:

Tack! :) Ja, det verkar så! Men det känns så förvirrande att den ser så positiv ut fast den kanske inte var det då!? Jag testar runt 18. Tempen är fortfarande låg idag, 3 dagar efter det "positiva" testet, så jag tror inte det kan ha varit positivt trots allt!? Min känsla och app tycker att det är för tidigt.

Då är det nog bara kroppen som gjort ett tidigt försök eftersom tempen är fortsatt låg. Det är som sagt bara tempen som är det absolut säkraste tecknet för att äl skett. Alla andra tecken är ju bara indikationer på att äl KAN vara nära. =)
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 15:41:31 följande:

Ja, i detta fall litar jag inte på testet. :) Vad menar du med tidigt försök? Att kroppen försökt släppa ifrån sig ägget?

Ja precis. Sånt händer ganska ofta, men man märker det oftast inte själv förrän man börjar testa tidigt med äl-test.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 19:07:39 följande:

Nä precis! Och normalt sett skulle jag ju egentligen inte börjat tempat redan.. dessutom fick jag lite äl-sekret nu ikväll, men läste detta på en sida:

Kom ihåg att det är några faktorer som du kan ta miste på när du undersöker sekretet.

Dagen efter samlag kan sperma förväxlas med sekret.

Om du själv är sexuellt upphetsad kommer du att upptäcka att slidsekretet påminner om ägglossningssekret.

Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten.

Och vi hade ju sex igår! Men nu är jag typ ännu mer förvirrad. Men tidigare äl har jag haft tempohöjning vid det här laget.

Ja men precis. Bättre att fokusera på tempningen som bekräftar äl.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 19:41:28 följande:

Så är det ju! Men när den väl stigit är det ju istället försent.. svårt det här!

Ja det är ju det tyvärr. Jag personligen tror att det är vanligare med sen äl än tidig. Så jag tänker så när jag försöker tolka mina äl-test.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-20 20:42:29 följande:

Så borde det ju iof oftast vara, inte ofta mensen är kommer för tidigt liksom..

Men precis. Så jag tänker också.
  • FrökenE1985
    Treansresa skrev 2016-10-20 22:06:38 följande:

Vad kul att tråden börjar bli aktiv på riktigt nu:)

Du tycker det va?! Haha... nu hoppas jag verkligen vi får våra beställda plus!
  • FrökenE1985
    AlexSthlm skrev 2016-10-21 00:09:11 följande:

Hej!

Är det okej om jag också hoppar in här?

Jag och min flickvän planerar vårt första barn med hjälp av insemination i Danmark, första försöket blir i början av november. Jag har beräknad äl ca 4-6 november och sen bim ca 18-20 november.

Även om vi är väldigt medvetna om att det kan ta tid innan vi blir gravida så hoppas vi såklart på att mensen inte dyker upp i november!! :)

Självklart är du välkommen! Själv kommer jag ha bim runt 17 november. Håller tummarna!
  • FrökenE1985

Jag har ett litet förslag. Ni som vill vara med på bim-listan, kan man inte göra en egen tråd enbart för själva listan. Har sett att man gjort så förut, och tänker att det tar så mycket plats i tråden. Vad säger ni? Själv är jag mer intresserad av vad som händer i våra kroppar under tiden vi inväntar äl och bim m.m. Blir lite tradigt att behöva scrolla förbi listan så ofta.

Svar på tråden BIM november 2016