• Nykär15

BIM november 2016

KCEG skrev 2016-10-25 14:07:43 följande:

Den elaka och jobbiga tant röd kom idag, så jag hoppar in här. 
    Så ledsamt och tråkigt och just idag är besvikelsen total. Fyyy! 

Usch o fy....alltid lika deprimerande. Känner igen ditt nick..ni har försökt ett tag va? 
  • Nykär15
    Thorax skrev 2016-10-25 14:34:37 följande:
    Fast det är rekommenderat att är det första gången man använder äl stickor ska man testa 3 gånger om dagen då alla släpper sitt ägg olika.

Vissa på morgonen, vissa på eftermiddagen och vissa på kvällen. Jag tex måste testa på morgonen för att få bäst resultat :)

Sen när man vet när de är bästa tiden på dygnet så räcker det med att bara testa den tiden. Gärna samma tid också

Ja så är det absolut, så har jag med gjort under en hel cykel för att se hur det varierar och vad som är bäst för mig. Så jag testar ex alltid kl 17. Och min topp är väldigt kort så jag har lätt att missa den, men ser jag starkaste och sen svagare dagen efter vet jag att den har varit. Har ju ändå blivit gravid 4 ggr så ÄL har jag ju och den stämmer i relation till hur jag testat iaf. Men gäller väl hitta sin egen cykel och känna den så blir det ju mindre och mindre testande. Jag kan ex ta test samma dag och dagen efter bara, känner ÄL väldigt tydligt. Men vill ha det bekräftat så jag vet exakt när BIM är.

Men generellt säger ju de flesta att man får bäst resultat när man vart uppe några timmar. Men som jag skrev till henne så vet jag inte just vad hennes test har för instruktioner. 

• Nykär15
    Thorax skrev 2016-10-25 15:06:42 följande:
    Ville bara förtydliga lite :) absolut inget illa menat.

På min är den som starkast på morgonen i vanliga fall sen börjar dala.

Förutom denna gång då den irritersamtp nog är stark 2 dagar och sänker sig sjukt långsamt

Ja det är så skönt när man lärt sig den utantill :) kan nästan ställa klockan efter den ju hahaha

Men som du säger så skönt när man inte behöver 2-3 veckors förbrukning av tester längre utan räcker med 2-3 st bara
    Ja det är superskönt! Denna cykel började jag testa på CD10 (brukar ha ÄL på dag 12) mest för att ha bättre koll efter MA. Förra månaden kom den först på dag 21, men känner att den är mer i fas nu och bör bli positivt snart. 
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-25 15:19:41 följande:
    Tack för svar! Är på cykeldag 19. Har lång cykel, de tre senaste månaderna har äl kommit på cd 25, 21 och 22. Hoppas verkligen äl inte kommer innan torsdag, helst inte redan då heller!

Håller tummarna den väntar!

Jag är på CD13 idag, brukar ha på 12 men förra månaden på 21...den har inte kommit än så bara snällt vänta.

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-26 16:44:36 följande:
    Ja, blinkande gubbe även imorse.. och förhoppningsvis kommer inte den fasta gubben imorgon heller. Lite äl-sekret idag dock! :/

Ok! Kanske cykeln har ändrats sen mf? Hur ser dina tester ut då?

Igår var det klart starkare, jämför man med förra månaden så var det i jämförbar styrka med dagen före ÄL, så stämmer det så borde jag ha positivt i em. Så hoppas det för då är den nästan i fas denna gången om den kommer på dag 14 mot 12 som annars. Det hade känts skönt. Men kan likaväl ta en dag till, vi får se. 

Men skönt för dig att den fortfarande blinkade bara så hinner ju mannen hem igen Glad känns ju skit att känna stress över att ev missa en ÄL, de är ju så himla viktiga!

• Nykär15
    Bakmamma skrev 2016-10-27 12:25:30 följande:
    hej jag testade imorse och grav testet visade neg. Efter ngn timme så fick jag en mensliknande blödning i toaletten. Vet inte om detta kan vara mens redan eller om det är en nidblödning :/

Eftersom det är hela 6 dgr kvar till BIM så skulle jag snarare gissa på nidblödning om du har koll på exakt när din ÄL var vill säga. Mensen kommer nästan alltid i relation till ÄL, kan  snarare vara ÄL som kommer senare.Håller tummarna! Om det var ägget som fäste så bör du nog vänta iaf 4 dgr innan du testar för att det ska kunna visa nåt. 

anonymis3ns skrev 2016-10-27 11:27:25 följande:
    Okej, skönt! Hoppas du har äl idag eller imorgon då. Jag antar att ni ligger på!? ;)

Jag är rätt less nu. Postivt äl-test på sticka igårkväll, fast smiley imorse och fortfarande postivt på äl-sticka nyss. Det bästa vore ju självklart om vi haft sex igår. Är inatt försent tro? Ägget lever ju inte så länge. :( Känns som att jag missar precis. Vi hade sex i måndags, och sedan blir det sent ikväll och förmodligen imorgon. Vad är mina chanser tro?

Ja vi har legat varje dag sen mensen var slut så vi missar iaf inte ÄL Flört har ÄL-flytningar nu med så gissar det blir ÄL ikväll eller i morgon senast. 

Om du fortfarande har positivt så har ju ägget inte släppt ännu så då är det ju inte försent om ni ligger ikväll och sen säkrar upp med i morgon Glad

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 13:51:57 följande:
    Skönt att höra! Vet du hur snart äl-stickan blir negativ efter att ägget släppt?
    MIna börjar bli svagare direkt dagen efter när ägget väl släppt. Så är det fortfarande positivt så sitter det ju kvar än. 
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-10-27 18:38:12 följande:
    Tack för info! Vad tror du om mina tester i mitt nyligen skrivna inlägg?

Är din äl här nu?

Aboslut ÄL där, idag borde de väl vara svagare tänker jag.

Jo min stegring var 26/10 och nu har det gått neråt, så gissar jag kanske missat toppen. Men får fortsätta testa och se så den inte bara är sen, men ÄL-smärtan är inte lika stark nu så kanske är den förbi. Har lite koll på BIM 10/11 gissar jag (hemsk dag, var BF för vårt första missfall....) men skulle den komma under kommande dagar så flyttas ju bara BIM så inte hela världen, kommer inte sluta med ÄL-testen förrän jag ser klart svaga, då har den garanterat varit. Ska på VUL på tisdag så då lär de väl se om den är förbi om inte annat tänker jag. 

Thorax skrev 2016-10-27 18:44:27 följande:

Någon som vet hur man ska göra.

Jag är inbokad på cellprov den 1/11, har bim den 6/11, bör jag boka om tror ni eller är det ingen fara?

Känns olustigt att de ska in och gräva där

Jag har gjort cellprov som gravid, ingen fara alls enligt BM. Tror de ändå gör en på inskrivningen sen om du inte har gjort på länge så lika bra få det gjort.

sweetcandy skrev 2016-10-27 19:50:53 följande:

Nu har jag slutat blöda efter mitt missfall och gravtestet visade åter igen ej gravid! Så nu borde kroppen fått ur sig allt!!

Ni som haft MF, när har ni haft mens eller ägglossning igen efter?
    Jag brukar ha en cykel på mellan 28-35

med mitt första tidiga missfall i mars så skötte kroppen allt snabbt och jag fick ÄL på dag 12 som vanligt räknat från första blödningsdagen på missfallet. Men nu efter MA hade jag ÄL först 2,5 månad efter...

• Nykär15

Hade stegring men ej fullt utslag på ÄL-test...stegring dag 14 (brukar ha äl dag 12), så bara testa vidare se om den är sen medan jag ev väntar på BIM 10/11...eller senare då om äl inte varit. Får se på VUL på tisdag vad de säger.
    Vill ju börja med progesteronkrämen men vill inte chansa om äl inte varit...så får väl börja på tisdag först annars...

• Nykär15
    Mandypandy90 skrev 2016-10-28 09:31:18 följande:
    Tack för svar! :) Jag testade först vid 18 igår och vid 22 och då hade det ökat ganska mycket. Om det sänks idag kan det då vara så att jag missat stegringen som kanske var ännu senare igår kväll? :)

Så kan det vara, kan vart som starkast i natt. 

Jag är ju rädd jag missade min topp och att ÄL varit, men svårt veta så jag fortsätter ha lite koll kommande dagar med, fortsätter det gå neråt så missade jag helt enkelt toppen. Jag har alltid rätt snabb ÄL så sällan jag lyckas få helt fullt utslag, den kommer bara under några timmar, så kan ha varit natten mellan 26-27 eller igår fm. Jag testade först på kvällen igår. 

Svar på tråden BIM november 2016