• Nykär15

BIM november 2016

FrökenE1985 skrev 2016-11-02 16:40:17 följande:

Vad trist, men skönt att få lite svar antar jag. Och framförallt, skönt att få hjälp så ni kan fortsätta försöka! Hoppas medicinerna fungerar som de ska så att du ägglossar snart, och att det går fort för er sen.

Lycka till!

Många tack <3 hoppas vi med!
  • Nykär15
    varje skrev 2016-11-03 10:15:11 följande:

Fick glad gubbe på clearblue ägglossningstest i morse. Stressade in till mannen som sov och fick till det. 

Nu får vi köra för fullt i några dagar. Hoppas verkligen det blir ett barn denna månaden. 

Jag hörde av någon att man inte ska ha sex mer än varannan dag när man försöker skaffa barn då kvaliteten på spermier går ner. Hur tänker och gör ni andra efter att ni fått positivt resultat på ägglossningstest? Börjar ni innan?

Det stämmer med att kvalitén blir sämre om man helt plötsligt har mer sex än annars. Jämt och regelbundet är bäst. Och ja, man bör börja flera dagar före positivt då spermier kan leva längre och vänta på ägget. Vi har och har alltid haft sex dagligen så vi ändrar inget runt äl.
  • Nykär15
    Marie357 skrev 2016-11-03 21:33:20 följande:
    Jag har kollat med VUL. Jag hade 3 - 4 äggblåsor som var stora för att släppa

Ofta mognar ju kroppen flera men bara ett släpper och de andra går tillbaka. Jag hade jättemånga mogna på VUL sist, men kroppen släppte ändå inte ett enda. Så det är ingen garanti för att de är mogna. Och oftast släpper som sagt bara ett av dem.

• Nykär15

ÄL verkar extremt försenad och dyker nog upp här trots allt...jag väntade mens igår men har haft ökande molvärk och testade äl-test igår och det var starkt, idag väldigt positivt! Fick akutsexa i morse och sen blir det sent idag med :)

Så hinner väl med en BIM i november trots allt, 25/11

(Och nej, inte gravid, kollat det med)

Sist hade jag äl på cd 21 och är nu på cd 28. Men åt östrogen fram till äl pga tidigare problem och läkaren sa att den kunde hämma äl...verkar iaf förskjutit den rejält.

• Nykär15

Kan tillägga, var på UL ca 5 dgr efter jag BORDE haft äl, men hade ej fått positivt på äl-tester, läkaren såg att jag inte hade släppt något.

Så kroppen bestämde väl sig ist för att göra ett försök nu då...

Mina cykler är inte i fas efter MA i juli....

• Nykär15
    TheKlister1990 skrev 2016-11-11 21:35:11 följande:

Åh nu har jag haft äggviteflytningar flytningar 4 dagar varav idag super mycket! Men inte ens en liten stegring på äl test :( kommer jag inte få nån äl eller?!

Nån som haft svin mycket ägglossningsflytningar och ändå INTE ägglossat?

Jag är tvärtom, ägglossar men har nästan aldrig flytningarna...
  • Nykär15
    TheKlister1990 skrev 2016-11-11 22:02:42 följande:

Okej! Brukar du använda ältest?

Japp och har ju vart gravid två ggr i år utan äl-sekret
  • Nykär15
    TheKlister1990 skrev 2016-11-11 22:02:42 följande:

Okej! Brukar du använda ältest?

Gårdagens och dagens är nederst, inte en flytning i sikte

• Nykär15
    TheKlister1990 skrev 2016-11-11 22:50:03 följande:

Haha xD dom är så fina å tydliga dom där stickorna, jag köper från tradera.. jag är snål ;) dom visar inte lika fina linjer!

Fast tycker inte Testlagrets är dyra? Klart värt ändå att se tydligt :)
  • Nykär15
    Sally8585 skrev 2016-11-13 15:19:29 följande:

Jag måste få kräka ur mig. Jag blir så less! Bim -4 idag och negativt test. Inga symtom heller. Detta är typ 3 försöket nu. Alla andra barn har blivit till på en svinblink. Kul att fylla 31. Gammal och grå blir man och fertiliteten försvinner typ haha! ;)

Gammal?

Själv fyller jag 40 snart...försökt ett år nu med både ett MF och ett MA i v 13...tre försök är ingenting! Resan till barn kan vara både lång och krokig...man måste försöka ta det med lite ro och leva under tiden, vet det är skitsvårt! Men jag tycker man blir lite avtrubbad med tiden och jag var nog pråligare första försöken än mot nu...kanske pga all skit vi genomgått sista månaderna efter MA.

Första två barnen blev till på första försöken...inga konstigheter.

Äl-test gått ner idag igen, så väntan på BIM 26/11 har börjat.

• Nykär15
    TillyLina skrev 2016-11-13 19:27:04 följande:

Håller alla tummar och tår jag har <3

Tack snälla <3

Och jag för er!!
  • Nykär15
    olivijan skrev 2016-11-15 22:32:45 följande:

Hej! Jag är ny här inne och såg denna tråd. Jag och sambon planerar barn och hade ÄL nu i fredags/lördags. Har ni andra märkt något så tidigt?

Det jag känt som varit ovanligt är ömma bröstvårtor, och i mellanåt spända bröst... men även svag värk i

Ljumsken samt väldigt vattniga flytningar... något ni andra känner igen? Hoppas verkligen på att det ska vara något... men försöker hålla förväntningarna låga :)

Ägget fäster ju först 5-10 dagar efter ÄL, så nej, för tidigt att känna nåt som har med grav att göra då det är när du börjar få hcg i blodet som du märker av det. Progesteron ökar alltid efter ÄL och det reagerar man ibland mer eller mindre på, därför man kan bli mer skengravid ibland då det är samma känsla, men sen sjunker det igen om man får mens men om man är gravid fortsätter det att öka. 

Jag hade själv ÄL i lördags och känner som vanligt mellan äl och mens än så länge. Börjar nog känna efter mer framåt helgen då ett ev ägg kanske har fäst. 

Har BIM 26/11 så vi lär ju följa varandra tills dess, hoppas på plus för oss!

• Nykär15
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-16 11:58:38 följande:

Här är en till bild utan blixt

Det där är nog ett tidigt plus! Ta ett nytt i morgon eller övermorgon så borde det synas bättre om du är gravid :)
  • Nykär15
    smulan5 skrev 2016-11-16 12:41:22 följande:

Hela magen skriker att mensen är på G o jag vill mest lägga mig ned o gråta . Kanske lite larvigt men tror det känns extra jobbig iom missfallet förra månaden. Jaja, får väl hoppas på att den inte kommer iaf o ta nya tag i december om den gör det men det är såå j***a drygt att vänta :-/.

När har du BIM? Vet känslan...vi är på första försöket sen MA i juli...och känner att jag gett upp redan, tanken på att det skulle ta sig på första försöket är lite för bra för att funka...så räknar liksom med minus och nya tag i december och förhoppningsvis bästa julklappen precis innan jul!
  • Nykär15
    smulan5 skrev 2016-11-16 13:06:17 följande:
    Har bim på lördag, möjligen fredag. Ja det var väl önsketänkande att det skulle ta sig på första försöket . Men vill man ha en liten till så är det bara försöka igen.

Ah men du kan ju fortfarande ha chansen kvar..ägget kan ju ha fäst sent. 

Känner mig lite avtrubbad inför BIM just för att jag ändå inte tror på att det skulle funka direkt. Ska börja med Lutinus i morgon, men hade vart skönt veta om det var nån idé..men för tidigt än ju, ett möjligt befruktat ägg har nog inte ens fäst än...har haft känningar på ÄL+4 båda sista gångerna jag vart gravid, känt det som att jag har influensa just på den dagen och det har stämt, har vart gravid. Är på ÄL+4 idag och känner inte så...vilket gör att jag med ger upp lite, fast jag vet att jag inte borde. Har ju samma chans som alla andra månader att bli gravid..men är väl lite skadad av våra missfall så vågar inte tro nåt alls just nu..känns som jag aldrig kommer bli gravid igen.

• Nykär15
    Stellan11 skrev 2016-11-16 14:11:28 följande:

Så förvirrad... Har haft blodblandade flytningar i igår och i förgår (bim igår) var säker på att mensen skulle komma igång så har haft tampong idag men ingenting!!! Gjorde ett test mitt på dagen igår, blankt, hade hållt mig endast 2 timmar och druckit kaffe men de var ju ändå trots allt på bim dagen?!

Testa med morgonurin i morgon? Är inte alla som får plus på BIM heller...ibland har ju ÄL skett senare än man tror med. 
  • Nykär15
    Lady K skrev 2016-11-17 08:37:29 följande:

Förvirrad i bott... Är inne på fjärde cykeln efter p-pillerstopp, de tidigare har varit på 34, 34 o 38 dagar med en lutealfas på 17 dagar, beräknat efter när jag trott mig haft ägglossning då jag har haft identisk molvärk varje gång. Hade "äl-värk" måndag 7/11 så beräknad bim är 24/11. Igår kväll på vad mig veterligen är äl+9 får jag en brunrosa flytning, hade tampong inatt som hade pyttelite brunt på sig (sorry för detaljerna...). Har nu börjat få molvärk... Ska mensen spela mig världens spratt o komma en hel vecka för tidigt?

Finns ju nidblödning också, hoppas ju såklart på det men vågar samtidigt inte få upp hoppet alltför mycket...

Jag har molvärk ca 2 dgr före ÄL faktiskt är, har du kollat med stickor? Att ha lång lutealfas är ändå rätt ovant, däremot tiden mellan mens och ÄL kan variera mer mellan kvinnor.

Det kan mycket väl vara en nidblödning, jag tänker att om du eg har en lutealfas på 14 dagar så är du på ÄL+7 nu och då är det väldigt troligt att det stämmer i tid med när ett ägg brukar fästa. Jag har haft nidblödning två av de fyra ggr jag vart gravid, och det har varit runt ÄL +6-7

Håller tummarna! Själv är jag bara på ÄL+5...lång väntan

• Nykär15
    copycat skrev 2016-11-19 07:06:46 följande:

Herregud. Efter 8 månader inkl ett missfall, måtte denna böna stanna! Bara ÄL+11 så jag har ju inte ens passerat BIM än, så nervöst! Har dock känt en himla molvärk igår och tänkte att den här gången tog det sig. Sån skillnad när man verkligen SER strecket till skillnad från när man vrider och vänder och funderar. Åh jag kan inte fatta!

Wow!!! Grattis! Kul du äntligen fått plus! Håll tummarna för mig på tisdag när jag tänkte testa...äl+10 då
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 06:19:48 följande:

Så länge mensen inte kommer så finns det ju hopp:)

Bara väntar på at testerna ska droppa ner i brevlådan så är vi in business;)

Hade nästan gett upp lite innan jag kikade runt på FL ch såg fler som snart är 40 som väntar första eller siktar på andra barnet också..

Jag blir 40 om ett par månader bara, siktar på tredje, men sambons första :)
  • Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-21 06:45:55 följande:
    Okej, jo vi hänger väl på 40 plus ihop.. Men jag visste inte din ålder..

Vi har ju bara en innan så är väldigt sugen på iaf 2 även om det blir åldersskillnad..;)
    Förstår det! Vi lär nog bara hinna med ett gemensamt...om det tar sig igen. Men kan ju förstås bli tvillingar med hahaha sånt vet man ju aldrig!
Svar på tråden BIM november 2016