Inlägg från: Mandypandy90 |Visa alla inlägg
  • Mandypandy90

BIM november 2016

Kåtisroinen skrev 2016-11-01 19:23:56 följande:

Det kan komma en liten blödning när ägget fäster, inte när det släpper :) så det är ett mycket gott tecken :D stämmer perfekt med dagarna med, brukar ske 3-5 dagar efter ÄL. Håller tummarna :D

Åh kul att höra! Vågar inte tro att det är så men hoppas verkligen! Tack för svar :)
  • Mandypandy90
    Thorax skrev 2016-11-02 10:16:43 följande:

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen

Åh grattis!!! Så himla roligt!!!!! :):) berätta om din mans reaktion sen ;)
  • Mandypandy90

Idag har min kropp satt igång ordentligt. Är så tidigt(BIM-9) så känns konstigt men innan har det varit småsaker som gjort att jag anat graviditet men nu är det mycket mer konstiga och tydliga "tecken". Hoppas det inte är inbillning iaf.

Har ikväll fått fruktansvärt ont i ländryggen? Kan det vara något som har med graviditet att göra?

Har varje kväll halsbränna, illamående och att det vattnas munnen.

Extremt tät i näsan? Och känner mig febrig på kvällarna.

Har fått två stora bölder i ansiktet! Brukar få små plitor men inte såhär !

Väldigt ömma och tunga bröst!

Vad tror ni? Kan det vara något? Hur mår ni andra? :)

• Mandypandy90

Glömde det sjukaste och jobbigaste.

Extrem yrsel!

Hemskt!

• Mandypandy90
    canvic skrev 2016-11-02 23:41:38 följande:

Ja, det verkar vara rätt vanligt med spottings efter att man slutat med ppiller. För mig har det börjat ca 3 dagar innan BIM, men förra cykeln och den här cykeln har det varit fler dagar. Läste också att om man har mindre än 10 dagar mellan äl och när spottings börjar så kan det vara ett tecken också på att lutealfasen är för kort, jag har haft 9 dagar som mest om jag har gissat rätt på när äl varit.

Men som du säger kan man ju bli gravid ändå :) tänker mer att det inte kan skada att äta munkpeppar då det inte verkar vara farligt eller ha några bieffekter vid låg dos. Känns som att det är så lätt att stressa upp sig och överanalysera allt möjligt :p Håller i alla fall tummarna att vi inte får varken spottings eller mens nästa cykel! :)

Har också fått spottings ca 3 dagar innan mens sedan vi började försöka. Har dock inte haft några hormoner på 1,5 år och innan vi började försöka för ca 5mån sedan så hade jag aldrig spottings. Har hört flera som har varit med om samma. Men man undrar ju vad det kan bero på.. ? Verkar ju vara ganska vanligt iaf :)
  • Mandypandy90

Glömde även skriva att förra månaden började jag med progesterall och då hade jag inga spottings innan utan mer "normal" mens. Det måste ju vara positivt!

• Mandypandy90

Fattar ingenting. Nu fick jag känslan av att jag hade fått mens. Vilket är helt orimligt då min cykel alltid är 28-32 dagar och jag nu är på kalenderdag 23. Men när jag gick på toaletten så hade jag massa ljusbruna flytningar. Inget i trosan men när jag torkade mig så var pappret helt fullt. Mens beräknad nästa fredag. Någon som varit med om liknande?

• Mandypandy90

Testade imorse på BIM-7 och fick neg. Vet att det säkert är alldeles för tidigt men ändå känns det som att det är kört :(

• Mandypandy90

Jag är på BIM-7. Testade imorse(vet att det är för tidigt) men neg. Men har ändå en känsla denna månad att det kan vara något. Hur som helst.

När jag och min man hade sex precis så märkte jag efteråt att jag hade blödit lite. Ursäkta äckliga detaljer men jag gick på toa, han hade kommit i mig och när jag kissade då så kom det liksom en femtiörings blodklick i toan. Vad kan detta bero på? Har aldrig fått så innan under sex...

• Mandypandy90
    FridaE93 skrev 2016-11-06 01:12:36 följande:

Hej på er! Hoppar in här då jag är på BIM+4. Har haft väldigt ömma bröst i över två veckors tid (har nästan alltid det innan mensen börjar) de senaste dagarna har även toalettbesöken ökat kraftigt så idag kunde jag inte hålla mig längre så köpte Apotek hjärtats gravtest och jag bifogar bild. Ser ju onekligen väldigt positivt ut :) men är det någon som har erfarenhet utav deras egna test, är dom pålitliga? Har bestämt mig för att köpa ett CB digitalt imorgon men vill gärna höra om någon vet lite om dessa test från apotek hjärtat :)

Grattis!! Ingen tvekan om saken ;)
  • Mandypandy90
    Kåtisroinen skrev 2016-11-06 07:41:38 följande:
    Det låter som en nidblödning o har nog inte så mycket med sexet o göra :) positivt tecken :D
    Ja, det kanske det var då... :) då är det inte så konstigt heller att jag testade negativt igår. Hoppet finns ännu! För visst är det så att hcg först börjar produceras i kroppen efter ägget fäst? :) när har du BIM? :)
  • Mandypandy90
    Lindseeey skrev 2016-11-06 21:43:39 följande:

Här är en till med BIM 13/11 :D

Här 12/11 :)
  • Mandypandy90

Vad kul att vi är många med "samma" datum!

Känner ni något annorlunda eller mår ni som alltid innan mens? :)

• Mandypandy90
    josefinevm skrev 2016-11-06 22:12:07 följande:
    Hade ont i brösten men det försvann nu är jag bara trött men det beror nog mycket på att det varit stressigt på jobbet också. Men det är ju försök med vårt första barn så har ju inte varit gravid tidigare så man har ju ingen aning om hur det ska kännas heller :)

Själv då? :)
    Ja men man vet ju inte riktigt vad som är vad. Men jag upplever yrsel, halsbränna varje kväll, ont i ländryggen och molvärk. Fick även en blödning efter sex igår vilket jag aldrig någonsin haft innan. Vet inte varför men var väldigt konstigt. Så vi får helt enkelt vänta och se :) spännande! Och kul att följas åt!
  • Mandypandy90
    josefinevm skrev 2016-11-06 22:29:16 följande:
    Ja det är superspännande och nu hoppas vi verkligen på plus för oss :)

Första barnet för er?
    Ja första. :) för er med? :) alltså jag tog ett test idag. Vet att det är alldeles för tidigt men jag tycker mig ana ett jäääääätttesvagt streck.. men försöker att tänka att det inte är det tills det är helt säkert ..
  • Mandypandy90

Precis. Har hört om massa som inte känt något alls förrän plus! :)

• Mandypandy90
    B B B skrev 2016-11-06 23:01:25 följande:

Hej! Får jag vara med här? Har bim 11/11.. Har ett barn sedan innan, som var helt oplanerad så detta med att gå och vänta och hoppas på att mensen uteblir är lite ovant.. :-P

Såklart! Bara kul att följas åt! Hur känns det då? Tror du att det blivit något denna månad? :) hur märkte du att du var gravid sist?
Svar på tråden BIM november 2016