• Nsmm

BF JULI 2017

Hej!
    Tänkte att vi som siktar på BF JULI 2017 kan samlas här och följas åt?

Är mamma till två killar på 6 och 4 år, och planerar inför tredje.

Fick mens för två dagar sedan, och väntar nu på ägglossning som är ca den 20/10 enligt p appen.. kommer köra med äl test också så jag vet exakt när det är.. bim är 3/11

• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Johanna_Nr3
    Liindaas skrev 2016-11-06 12:48:53 följande:

Jag plussade i fredags , clearblue 1-2v :) försökt i 1&1/2 år så är himla glad, fick dock missfall i början av året, hoppas innerligt det går vägen den här gången :)

Stort grattis till dig!

Hälsningar Johanna
  • annelielind
    Bell13 skrev 2016-11-06 12:29:59 följande:

Kunde de se hjärta som tickade osv?

Nej de va för litet :( är så j...a nervös inför vad jag kommer få se på onsdag
  • Prim

Hej

Jag har, om jag räknat rätt bf 16/7. Tycker att det är så otroligt overkligt. Ringde mvc idag och fick en tid på måndag. Kändes som att jag ljög när jag påstod att jag var gravid, men de säger ju att jag är det de där små testen. Ja de och värken i magen... någon annan än jag som knappt tror det själv?

• Bell13
    annelielind skrev 2016-11-06 17:49:13 följande:

Nej de va för litet :( är så j...a nervös inför vad jag kommer få se på onsdag
    Har bokat ul till fredag och är då 6+6 enligt ägglossning. Kan man förvänta sig att se ett hjärta då?
  • KarinJohansson87

Vad snabbt ni får komma till barnmorska!! Avis!! Jag måste vänta en månad och lite till! (Fast har faktiskt börjat ett privat ul i vecka 8 för jag måste få se om det verkligen finns nåt där!! Jätte overkligt!!

• LillaDarlo

Hej! Grattis till alla plus! Jag har själv plussat med mitt andra barn och har fortfarande inte fattat det. Förra gången så kändes det så självklart men nu måste jag påminna mig om att det ligger en i magen. Känns verkligen som att mensen ska komma. Kan vara för att jag inte har andra symtom än mensvärk och ibland lite illamående. Bf bör vara någon gång i juli men ska nästa vecka till bm för att boka in ett ul, hoppas att det blir mer verkligt efter det!

• Beebii
    Prim skrev 2016-11-08 17:19:55 följande:

Hej

Jag har, om jag räknat rätt bf 16/7. Tycker att det är så otroligt overkligt. Ringde mvc idag och fick en tid på måndag. Kändes som att jag ljög när jag påstod att jag var gravid, men de säger ju att jag är det de där små testen. Ja de och värken i magen... någon annan än jag som knappt tror det själv?

Jodå och detta är 5e graviditeten (har 2 barn dock) konstigt att man aldrig vänjer sig och att alla är så olika. Jag avvaktar nog lite till innan jag törs ringa, får bli ett privat vul med. Frågan är om man hinner innan jul eller om det blir efter?!
  • AnnnaEm

Hej alla! Och grattis till er som plussat!!

Själva har vi BF den 13/7 (om vi räknat rätt, oklart hur min menscy är då jag tog ut min spiral i slutet av aug, o bara haft en mens sen dess). Första barnet, vid bf kommer vi att vara 20 respektive 22år! Studerar till lärare medan min sambo jobbar :)

Vi har redan berättat för familjen, just eftersom vi är relativt unga och nära våra familjer. Nu är hela släkterna engagerade och jag måste nypa mig i armen ibland för att inse att det är sant! Hoppas nu att vår bulle i magen ska fortsätta växa och jäsa!! :)

• annelielind
    Bell13 skrev 2016-11-08 18:15:21 följande:

Har bokat ul till fredag och är då 6+6 enligt ägglossning. Kan man förvänta sig att se ett hjärta då?

Ja det borde synas klart å tydligt. Jag var inne på ett nytt nu imorse och jag såg de lilla tickande hjärtat. Vecka 6+1 ca
  • Haiduchi
    annelielind skrev 2016-11-09 13:54:38 följande:

Ja det borde synas klart å tydligt. Jag var inne på ett nytt nu imorse och jag såg de lilla tickande hjärtat. Vecka 6+1 ca

Åh vad underbart! Jag ska Med på vul på fredag, 6+2 enligt äl då
Svar på tråden BF JULI 2017