• Nsmm

BF JULI 2017

Hej!
    Tänkte att vi som siktar på BF JULI 2017 kan samlas här och följas åt?

Är mamma till två killar på 6 och 4 år, och planerar inför tredje.

Fick mens för två dagar sedan, och väntar nu på ägglossning som är ca den 20/10 enligt p appen.. kommer köra med äl test också så jag vet exakt när det är.. bim är 3/11

• Svar på tråden BF JULI 2017
  • småvildingar
    Silvercross skrev 2016-10-25 06:38:23 följande:

Någon från Göteborg?

Har börjat att titta på vilken mvc är bäst. Aldrig mer bsrnmorskegruppen. Tänker nu på barnmorskehuset. Lite dyra priser. Men hoppas de är bättre också.

Någon som har varit hos en privat mvc? ( de som man måste betala, inte de som är gratis)

Nämen! Varför inte barnmorskegruppen? Skrev in mig där igår efter tips från vänner :o
  • Silvercross
    småvildingar skrev 2016-10-25 06:44:50 följande:

Nämen! Varför inte barnmorskegruppen? Skrev in mig där igår efter tips från vänner :o

Jag mådde jättedålig med min första graviditet. Kräktes hela tiden, kunde nästan inte gå de sista månaderna. Barnmorska sa hela tiden, "det är normalt, det kan hända, det är inte konstigt"...

Jag hade inte andra gravida att jämföra med. Så jag och min sambo litade på henne.

Detta gjorde att jag mådde dålig också efter förlossningen, var redan helt slut. Det har tagit sex år innan jag har vågat bli gravid igen.

Om du mår bra hela graviditeten då är de säkert bra. Men inte när man behöver hjälp.
  • småvildingar
    Silvercross skrev 2016-10-25 06:58:08 följande:

Jag mådde jättedålig med min första graviditet. Kräktes hela tiden, kunde nästan inte gå de sista månaderna. Barnmorska sa hela tiden, "det är normalt, det kan hända, det är inte konstigt"...

Jag hade inte andra gravida att jämföra med. Så jag och min sambo litade på henne.

Detta gjorde att jag mådde dålig också efter förlossningen, var redan helt slut. Det har tagit sex år innan jag har vågat bli gravid igen.

Om du mår bra hela graviditeten då är de säkert bra. Men inte när man behöver hjälp.

Men åh :/ Så himla trist att du inte fick stöttning och hjälp! Vad less en blir :(

Jag har det lite speciellt, har annorlunda livmoder än de flesta andra, jag har två, uterus bicornis bicollis, så jag hoppas det går bra ändå.
  • ranten

Hej hoppar gärna in här jag plussade idag, bim imorgon. Bf 1/7 enligt uträknaren. Hade ma i vecka 11 i början på juni och missfall i vecka 7 slutet av augusti. Hoppas verkligen att detta blir tredje gången gillt. Har tagit pergotime. Har en treåring här hemma. Är 30 år gammal :)

• småvildingar
    ranten skrev 2016-10-25 09:22:54 följande:

Hej hoppar gärna in här jag plussade idag, bim imorgon. Bf 1/7 enligt uträknaren. Hade ma i vecka 11 i början på juni och missfall i vecka 7 slutet av augusti. Hoppas verkligen att detta blir tredje gången gillt. Har tagit pergotime. Har en treåring här hemma. Är 30 år gammal :)

Grattis! Ja, tredje gången gillt!
  • Bell13

Hej, lägg gärna till mig, funkar ej med PM. Heter Malin Bellhorn på fb, finns bara en

Sazzle skrev 2016-10-24 10:02:16 följande:

Jag kunde inte vänta så jag gjorde en ???? ja men jag tog makens fb sen tog jag bort honom direkt. Men ja gruppen är hemlig så bara vi i gruppen som kan se gruppen öht. Hmm. Om alla som vill vara med pmar mig här på familjeliv så kan jag börja lägga till i gruppen.

Jag tänker också lite så, lite tidigt med grupp men samtidigt tycker jah familjeliv är så bökigt från telefonen ????

• Sazzle

Har skickat vänfrågan till dig nu Malin! Kan tydligen bara lägga till vänner konstigt nog.

• Bell13
    Sazzle skrev 2016-10-25 14:23:44 följande:

Har skickat vänfrågan till dig nu Malin! Kan tydligen bara lägga till vänner konstigt nog.

Det är så med grupper accepterade precis.
  • Sazzle

Här är min fb profil så den som vill kan skicka vänförfrågan till mig så lägger jag till! ---> bit.ly/2eCrb0f

Gruppen e som sagt hemlig så bara de som är med i gruppen kan se den. Den går inte att söka fram.

Svar på tråden BF JULI 2017