• AnnaMichelle

Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)

Jag är gravid i vecka 19 men gjorde KUB-ultraljud i vecka 13. Jag har rutinultraljud den 18/10 och det vore roligt att se vad alla tror att det gömmer sig för någon där inne. Jag har en stark känsla för det ena könet - gissa gärna och så återkommer jag om vi får besked den 18/10! :D Lägg gärna upp era bilder också så kan andra gissa i denna tråd, alternativt så berättar ni vad ni väntar :)
  • Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)
  • erka84
    Madfih072 skrev 2017-03-12 00:00:50 följande:

Kan någon gissa på min? Har rul om två veckor och detta är ifrån kub i vecka 13 :)

Inte helt säker men kan luta åt flicka
  • erka84
    bakeababy skrev 2017-03-11 16:06:59 följande:

Här kommer en bild från b 14+0

Någon som vill gissa? :)

Bebis ligger fel för en gissning. Har du fler bilder?
  • bakeababy
    erka84 skrev 2017-03-12 14:36:43 följande:

Bebis ligger fel för en gissning. Har du fler bilder?

Tyvärr inte, dessa var de bästa bilder jag fick. Kan man se köns-nuben eller gå efter skallteorin på bilderna kanske? (Om ens nuben syns :) )
  • erka84
    bakeababy skrev 2017-03-12 14:41:50 följande:

Tyvärr inte, dessa var de bästa bilder jag fick. Kan man se köns-nuben eller gå efter skallteorin på bilderna kanske? (Om ens nuben syns :) )

Nej nubben syns ej.
  • Madfih072
    erka84 skrev 2017-03-12 10:38:32 följande:

Inte helt säker men kan luta åt flicka

Åh vad spännnade! Vi har rul om 2 veckor men har haft en pojkfeeling hela tiden :) Får man fråga vad du baserar det på då jag inte kan sånt :)
  • erka84
    Madfih072 skrev 2017-03-12 22:03:21 följande:

Åh vad spännnade! Vi har rul om 2 veckor men har haft en pojkfeeling hela tiden :) Får man fråga vad du baserar det på då jag inte kan sånt :)

Har läst lite om nub teorin och utifrån den faktan så borde du vänta en flicka. Men tydligen beror det på vilken exakt vecka bilden togs i. Ju närmare v 13 ju säkrare kan man vara att det stämmer. Könsnubben ser likadan ut till mitten på v12 i de flesta fall så dvårt att avgöra men man kan ju ana.
  • Madfih072
    erka84 skrev 2017-03-13 08:47:06 följande:

Har läst lite om nub teorin och utifrån den faktan så borde du vänta en flicka. Men tydligen beror det på vilken exakt vecka bilden togs i. Ju närmare v 13 ju säkrare kan man vara att det stämmer. Könsnubben ser likadan ut till mitten på v12 i de flesta fall så dvårt att avgöra men man kan ju ana.

Ok! Ja kub gjorde vi i vecka 13 eller 14, kommer inte ihåg riktigt. Läste på om skallteorin idag och då tycker jag att pannan ser ut som en kille. Det ska bli spännande att se om två veckor! :)
  • TheKlister1990
    TheKlister1990 skrev 2017-03-04 16:47:45 följande:

Här är min älskling :) mitt första barn är pojke och är super nyfiken på dennas kön så hoppas nån vill gissa :) rul 14/3 ska tareda på kön då!

Visade sig vara en pojke även fast dom som tolkat bilden, både här och på fb, trott på flicka ;D
Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)