• AnnaMichelle

Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)

Jag är gravid i vecka 19 men gjorde KUB-ultraljud i vecka 13. Jag har rutinultraljud den 18/10 och det vore roligt att se vad alla tror att det gömmer sig för någon där inne. Jag har en stark känsla för det ena könet - gissa gärna och så återkommer jag om vi får besked den 18/10! :D Lägg gärna upp era bilder också så kan andra gissa i denna tråd, alternativt så berättar ni vad ni väntar :)
  • Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)
  • hadhouda
    hadhouda skrev 2017-04-25 17:21:34 följande:

Någon som vill gissa ??

[img=undefined]

Oj oj nu lade jag till mina andra barn .....
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-25 13:35:56 följande:
    Hej

Har du varit på ul igen? Skriv gärna hur det gick :)
    hejsan, jag ska dit imorgon eftermiddag :) Japp, det ska jag göra.
  • Anonym (Nub)
    Maddixx skrev 2017-04-25 06:38:54 följande:

Någon som vill gissa på min i vecka 12 (11+5-6 )

Förtidigt att se, nub kan man läsa av från 12+0, men ser ut som tidig tjej men har tid för utveckling :)
  • Hallonfrossa

Fick en bild från mitt rul underifrån så man ska kunna se bebis kön, lägger upp orginal och en där konturerna är ifyllda, vad tror ni?

Min bm ville inte alls gissa.

• Anonym (Mimmie)
    Hallonfrossa skrev 2017-04-27 19:59:26 följande:

Fick en bild från mitt rul underifrån så man ska kunna se bebis kön, lägger upp orginal och en där konturerna är ifyllda, vad tror ni?

Min bm ville inte alls gissa.

Vilken härlig bild, man ser precis vad det är. Grattis till pojke :))))

Vilken vecka är du i?
  • Hallonfrossa
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-27 20:35:35 följande:

Vilken härlig bild, man ser precis vad det är. Grattis till pojke :))))

Vilken vecka är du i?

Jag tycker oxå det ser ut som pojke men vågar inte lita fullt ut på det då vi har 4 flickor sedan innan :)

Tack! Är i vecka 18 :)
  • Anonym (Mimmie)
    Hallonfrossa skrev 2017-04-27 20:47:53 följande:

Jag tycker oxå det ser ut som pojke men vågar inte lita fullt ut på det då vi har 4 flickor sedan innan :)

Tack! Är i vecka 18 :)

Tycker verkligen det ser ut som snopp. Vad konstigt att bm inte ville säga något. Jag tycker faktiskt de överdriver när det kommer till kön. När jag frågade bm vad hon ser kändes det som om jag hade frågat något som jag inte borde. Just kön är känsligt ämne och jag har aldrig fattat varför. Vill man veta vad ens barn har för kön borde det inte alls vara problem om bm ser vad det är.
  • Juliii86
    Juliii86 skrev 2017-04-25 21:09:45 följande:

hejsan, jag ska dit imorgon eftermiddag :) Japp, det ska jag göra.

Jag har visst uppfattat det fel, det var ingen vanlig ultraljud som jag trodde utan bm skulle lyssna på hjärtat och kände på magen. Det är ingen fara jag har börjat inse nu att det är en liten flicka här inne som lever sitt liv för fullt :) Så nu ska jag inte stressa upp mig för det och försöka bars njuta av tiden som går.
  • Anonym (Mimmie)
    Juliii86 skrev 2017-04-27 21:44:34 följande:

Jag har visst uppfattat det fel, det var ingen vanlig ultraljud som jag trodde utan bm skulle lyssna på hjärtat och kände på magen. Det är ingen fara jag har börjat inse nu att det är en liten flicka här inne som lever sitt liv för fullt :) Så nu ska jag inte stressa upp mig för det och försöka bars njuta av tiden som går.

Tycker verkligen du ska njuta och se fram emot bebisen :). Jag var också och lyssnade på hjärtat och det var hur häftigt som helst :)). Kommer du höra fler ul framöver?
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-27 22:01:09 följande:
    Tycker verkligen du ska njuta och se fram emot bebisen :). Jag var också och lyssnade på hjärtat och det var hur häftigt som helst :)). Kommer du höra fler ul framöver?
    Men åh vad mysigt! Glad Ja, visst är det häftigt. Det vet jag inte, jag vågar inte säga det och skämdes lite att fråga henne om det blir fler ultraljud. Hon har ju förklarat för mig vad som kommer hända men allt har försvunnit från hjärnan. Detta är så nytt för mig så jag vet inte riktigt hur det går till
  • Anonym (Mimmie)
    Juliii86 skrev 2017-04-27 22:07:19 följande:

Men åh vad mysigt! Ja, visst är det häftigt. Det vet jag inte, jag vågar inte säga det och skämdes lite att fråga henne om det blir fler ultraljud. Hon har ju förklarat för mig vad som kommer hända men allt har försvunnit från hjärnan. Detta är så nytt för mig så jag vet inte riktigt hur det går till

Förstår dig precis, det är nytt för mig med men jag frågar på varje gång jag är hos bm. Det är därför vi går till de men visst kan det vara så att man inte vill fråga allt för mycket. Jag har blivit så glömsk sedan jag blev gravid så jag frågar samma saker om och om. Sa din bm vad hjärtljuden slog på? På mig var det ca 140. :)
  • Hallonfrossa
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-27 21:13:04 följande:

Tycker verkligen det ser ut som snopp. Vad konstigt att bm inte ville säga något. Jag tycker faktiskt de överdriver när det kommer till kön. När jag frågade bm vad hon ser kändes det som om jag hade frågat något som jag inte borde. Just kön är känsligt ämne och jag har aldrig fattat varför. Vill man veta vad ens barn har för kön borde det inte alls vara problem om bm ser vad det är.

Nä fattar inte heller det där, vet att det förr var för att vissa från olika kulturer valde att göra abort om det var ett specifikt kön, men tror inte det är så nu längre, så tycker oxå det är lite löjligt, det är ju mitt barn så syns det tycker jag har rätt att veta om jag vill :)

Skulle vara super kul med en pojk, men en flicka är ju lika Välkommen, vi är proffs på flickor här
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-27 22:39:55 följande:
    Förstår dig precis, det är nytt för mig med men jag frågar på varje gång jag är hos bm. Det är därför vi går till de men visst kan det vara så att man inte vill fråga allt för mycket. Jag har blivit så glömsk sedan jag blev gravid så jag frågar samma saker om och om. Sa din bm vad hjärtljuden slog på? På mig var det ca 140. :)
    Ja det är sant man ska inte vara rädd att fråga. Hehe, det blir lätt hänt att man glömmer saker, det är ju så mycket att tänka på. Det slog ca 143, tror jag det var :) Jaha då var det ganska likt min bebis då :)
Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)