• AnnaMichelle

Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)

Jag är gravid i vecka 19 men gjorde KUB-ultraljud i vecka 13. Jag har rutinultraljud den 18/10 och det vore roligt att se vad alla tror att det gömmer sig för någon där inne. Jag har en stark känsla för det ena könet - gissa gärna och så återkommer jag om vi får besked den 18/10! :D Lägg gärna upp era bilder också så kan andra gissa i denna tråd, alternativt så berättar ni vad ni väntar :)
  • Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-12 22:21:11 följande:
    Ja, skriv gärna hur det gick för din del. Jag får nog vänta ett tag till, de privata klinikerna jag var i kontakt med sa att de kollar könet lite längre fram, dvs efter v 26. Det är ändå många som får veta kön på rul så vi får se.
    Japp det ska jag göra :) Jaha oki, men vilken vecka är du i nu? Hoppas på det bästa för oss båda.
  • Anonym (Mimmie)
    Juliii86 skrev 2017-04-13 16:16:54 följande:

Japp det ska jag göra :) Jaha oki, men vilken vecka är du i nu? Hoppas på det bästa för oss båda.

Är i vecka 23. Det blir bra oavsett kön men som jag skrev så är jag så nyfiken. Många får ju ändå veta kön och kan ställa in sig på flicka/pojke men utifrån det bm sa till mig kan jag inte riktigt veta. Hur kommer det sig att du ska göra ul om 2 veckor?
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-13 17:07:33 följande:
    Är i vecka 23. Det blir bra oavsett kön men som jag skrev så är jag så nyfiken. Många får ju ändå veta kön och kan ställa in sig på flicka/pojke men utifrån det bm sa till mig kan jag inte riktigt veta. Hur kommer det sig att du ska göra ul om 2 veckor?
    Ja men det är klart att kön inte spelar någon roll, det är bara att man är så nyfiken av sig :) det är samma för mig. Ja precis, jag förstår dig helt att man känner sig förvirrad när ens barnmorska säger tror. De brukar erbjuda en extra ultraljud om man vill ha det, det får man välja själv. Många tycker det är så lång väntetid eller att man känner sig orolig därför brukar de fråga en om man vill ha det.Så jag tackade ja till det :)
  • Anonym (Mimmie)
    Juliii86 skrev 2017-04-13 21:02:59 följande:

Ja men det är klart att kön inte spelar någon roll, det är bara att man är så nyfiken av sig :) det är samma för mig. Ja precis, jag förstår dig helt att man känner sig förvirrad när ens barnmorska säger tror. De brukar erbjuda en extra ultraljud om man vill ha det, det får man välja själv. Många tycker det är så lång väntetid eller att man känner sig orolig därför brukar de fråga en om man vill ha det.Så jag tackade ja till det :)

Jaha,då förstår jag. Kommunen jag bor i erbjuder bara Rul och om allt ser bra ut får man söka privat ifall man vill ha flera ul. Jag ska dock tillbaka på TUL men det kommer ske i vecka 32 så därför undrade jag hur det ser ut i ditt fall.
  • Juliii86
    Anonym (Mimmie) skrev 2017-04-13 22:36:35 följande:
    Jaha,då förstår jag. Kommunen jag bor i erbjuder bara Rul och om allt ser bra ut får man söka privat ifall man vill ha flera ul. Jag ska dock tillbaka på TUL men det kommer ske i vecka 32 så därför undrade jag hur det ser ut i ditt fall.
    Jaha, ja det verkar som det är lite olika beroende på vart man bor. Här får man i alla fall UL varje månad och sen blir det tätare ju närmare man kommer till bf. Annars om jag inte hade tackat ja till UL om två veckor så har jag tid nästa månad, en vecka innan månaden är slut. Jaha oki, då förstår jag :)
  • Anonym (Mimmie)

[quote=77590833][quote-nick]Juliii86 skrev 2017-04-13 23:34:50 följande:[/quote-nick]

Jaha, ja det verkar som det är lite olika beroende på vart man bor. Här får man i alla fall UL varje månad och sen blir det tätare ju närmare man kommer till bf. Annars om jag inte hade tackat ja till UL om två veckor så har jag tid nästa månad, en vecka innan månaden är slut. Jaha oki, då förstår jag :)

Hej

Har du varit på ul igen? Skriv gärna hur det gick :)

• Anonym (Mimmie)
    Juliii86 skrev 2017-04-13 23:34:50 följande:

Hej

Har du varit på ul igen? Skriv gärna hur det gick :)
Svar på tråden Lägg upp era ultraljudsbilder så gissar vi kön! :)