• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-21 20:06:12 följande:

Usch Trollskogen vad man blir knäpp av sådant!!! Är på tuvardag 8 idag med en tvådagars. Borde det inte visa nåt nu om det tagit sig??? eller finns det någon som testat och det positiva kommit senare??? Man blir ju knäpp av mindre och hoppas hoppas så. Trollskogen vilka tester har du testat med förutom CB digital?? Jag har testlagrets billiga stickor.

Jag vet inte vad har mina tester för märke ( fick dem från en väninna). När jag blev gravid föra gången så började tester med spökstreck också (5 dagars, ruvardag 4). Sen blev den starkare och starkare pga HCG öka. HCG fördubblas var tredje dag.
  • shrigley

Hej, ny här. Satte idag in 2 toppfina (enligt läkaren) 3-dagars embryon. Första IVF-försöket och jag är 41 år fyllda....därför blev rekommendationen att sätta in två st.

Min sambo och jag blev spontant gravida i januari men fick MF i v 11, det var ett hårt slag. Sen dess försökte vi på egen hand men hopplöst, jag är nog i äldsta laget för det.. har dessutom lågt AMH (0,5) men gjorde äggfrys för tre år sedan när jag förstod att jag hade dålig äggeeserv o var singel.

Spännande nu allting. Man vågar inte hoppas på nåt. Allt har gått bra hittills, på måndag får vi veta om vi även kan stoppa någon blastocyst i frysen. Fick ut 6 ägg varav 5 befruktades och såg bra ut.

• shrigley
    HittaNemo16 skrev 2016-10-21 18:56:46 följande:

Roligt att följa andra som är i samma situation, jag har precis fått reda på att mina 5 embryon som dom skulle odla vidare inte har klarat sig något av dom ???? Har mer eller mindre tappat hoppet helt nu... ????

Men så tråkigt HittaNemo, vad hade de för förklaring till det? Ville de inte dela sig? Låt oss hoppas på ödet att det du ruvar på klmmer bli nåt stort!
  • HittaNemo16
    shrigley skrev 2016-10-22 09:14:52 följande:

Men så tråkigt HittaNemo, vad hade de för förklaring till det? Ville de inte dela sig? Låt oss hoppas på ödet att det du ruvar på klmmer bli nåt stort!

Det ens vi fått reda på är att inget gått till frysen, det svaret skickades till oss med brev. Kroppen är så säker på att den är gravid men jag tror den luras... Mens väntad på måndag så då tänkte jag testa igen!...
  • shrigley
    HittaNemo16 skrev 2016-10-22 09:29:24 följande:

Det ens vi fått reda på är att inget gått till frysen, det svaret skickades till oss med brev. Kroppen är så säker på att den är gravid men jag tror den luras... Mens väntad på måndag så då tänkte jag testa igen!...

Låt oss hoppas att din kropp har rätt då :) Vi får oxå besked nästa becka, per brev, om det blir något till frysen av de 3 som de odlar vidare på över helgen. Nu känns det bara som en omidlig väntan till 5/11 som är TD, jag kommer inte våga att testa.
  • HittaNemo16

Har ikväll börjat blöda, dock bara ljust rosa än så länge men antar att mensen kommer igång snart.. Och eftersom jag har endometrios så är jag livrädd för smärtorna som lär komma.. Har tappat allt hopp och ska testa imorgon igen för att få det svart på vitt att vi misslyckats..

• Rosa98

Hoppar in här. Gjorde ett FET igår med ett 5 dagars. Ska testa den 30:e Vilka kliniker gör ni era behandlingar på?

• lellisen

Jag har en fråga, igår kväll dag 8 i ruvningen så fick jag lite rosa slemmig flytning och idag orange och bruna flytningar och enorm mensvärk som kommer och går....suck....men kan mensen bli såhär tidig efter IVF? brukar då ha längre tid efter äggplock/ägglossning. Någon som vet....... Någon som ändå vart gravid trots molande värk och sådana flytningar eller är det kört nu :(

• Juliii86
    lellisen skrev 2016-10-22 23:00:29 följande:

Jag har en fråga, igår kväll dag 8 i ruvningen så fick jag lite rosa slemmig flytning och idag orange och bruna flytningar och enorm mensvärk som kommer och går....suck....men kan mensen bli såhär tidig efter IVF? brukar då ha längre tid efter äggplock/ägglossning. Någon som vet....... Någon som ändå vart gravid trots molande värk och sådana flytningar eller är det kört nu :(

Jag är i liknande sits att jag fick först gulaktig flytningar och nu idag har den börjat bli brun. Är på ruvardag 13 så det känns inte sådär jätte bra just nu. Har till och med börjat få molvärk till och från. Men jag tycker dina symtom låter som att ägget har fäst och att du fått en nidblödning. Är inte så insatt i det här så jag bara chansar :)
  • lellisen
    "Jag är i liknande sits att jag fick först gulaktig flytningar och nu idag har den börjat bli brun. Är på ruvardag 13 så det känns inte sådär jätte bra just nu. Har till och med börjat få molvärk till och från. Men jag tycker dina symtom låter som att ägget har fäst och att du fått en nidblödning. Är inte så insatt i det här så jag bara chansar :)

Ja tänk om men tror tyvärr det är kört är på dag tio idag och tog ett CB digitalt och ville kolla och det vart inte gravid på det tyvärr. Så känns rätt hopplöst nu. Ingen flytning nu på morgonen dock MEN nog borde det visa på gravtest idag på tuvardag tio OM det skulle vara något?? Ska jag ge upp nu......
Svar på tråden Ruvare oktober 2016