• Sussie11

Ruvare oktober 2016

Hej, första ivf försöket... överanalyserar och googlar alldeles för mycket.. välkommen att dela tankar och känslor i tråden.. själv är jag på rvd 7, tar lutinus (som jag avskyr) och försöker leva ett normalt liv..

Haka på!

• Svar på tråden Ruvare oktober 2016
  • Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-24 14:15:37 följande:

Jag har två stycken 2-dagars. Ett litr starkare än det andra.

Såklart att alla fungerar olika. Allt jag har känt, och inte känt, har jag googlat! :p Tänkte att nån kanske upplevt samma men fått ett positivt besked, och så verkar det ju ha varit för dig! :)

Men som sagt, det går inte att vara säker på om symptomen är verkliga eller bara en biverkning av medicinen.

4 dagar till och sedan är det slut på väntan!

Jag känner igen det där, Google är ens bästa vän (ovän) i den väntan. :P

Åh, så du har lyckats hålla dig ifrån att testa?
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 14:16:06 följande:

Hahaha! Precis!

Ja, jag vågar inte riktigt tro på det än.. Men än så länge går det iaf åt rätt håll :)

Håller både tummar och tår att det går vägen:)

Världens sämsta minne, du har kanske skrivit det tidigare men är det första försöket?
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 14:33:36 följande:

Håller både tummar och tår att det går vägen:)

Världens sämsta minne, du har kanske skrivit det tidigare men är det första försöket?

Tack så mycket! ?

Tror inte att du har värdens sämsta minne, kan nog vara jag.. jag kommer inte ihåg om jag har skrivit det. Haha!

Men ja, det är mitt första insättning.

Jag och min partner började med inseminationer för ungefär exakt ett år sedan. (Vi är samkönade, där av vårt problem att få barn :P) Blev gravid men fick tidigt missfall efter det så tog det sig inte igen. Påbörjade ivf behandlingen i mars men blev väldigt överstimulerad och hamnade på sjukhus efter äggplocket. Så allt har legat på is för att jag ska komma på banan både fysiskt och psykiskt.

Så det vore ju fantastiskt om detta gick vägen på första insättningen! :)
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 14:45:32 följande:

Tack så mycket! ?

Tror inte att du har värdens sämsta minne, kan nog vara jag.. jag kommer inte ihåg om jag har skrivit det. Haha!

Men ja, det är mitt första insättning.

Jag och min partner började med inseminationer för ungefär exakt ett år sedan. (Vi är samkönade, där av vårt problem att få barn :P) Blev gravid men fick tidigt missfall efter det så tog det sig inte igen. Påbörjade ivf behandlingen i mars men blev väldigt överstimulerad och hamnade på sjukhus efter äggplocket. Så allt har legat på is för att jag ska komma på banan både fysiskt och psykiskt.

Så det vore ju fantastiskt om detta gick vägen på första insättningen! :)

Vad tråkigt med missfall men håller verkligen tummarna att de går på första här nu!
  • Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-24 15:00:52 följande:

Vad tråkigt med missfall men håller verkligen tummarna att de går på första här nu!

Hahaha! Såg att mitt hjärta som jag gjorde blev !? Det var ju inte meningen!

Jag håller mina tummar att det blir jätte många fina ägg för er i morgon!
  • Foscio
    Frojdan skrev 2016-10-24 14:19:45 följande:

Jag känner igen det där, Google är ens bästa vän (ovän) i den väntan. :P

Åh, så du har lyckats hålla dig ifrån att testa?

Ja, på något sätt så har jag klarat av det! Det skulle kännas så sorgligt att gå och göra blodprovet på fredag om jag redan hade fått en negativt resultat. Så jag håller ut några dagar till.
  • Frojdan
    Foscio skrev 2016-10-24 15:09:51 följande:

Ja, på något sätt så har jag klarat av det! Det skulle kännas så sorgligt att gå och göra blodprovet på fredag om jag redan hade fått en negativt resultat. Så jag håller ut några dagar till.

Wow! Bra jobbat måste jag säga! Jag hade aldrig fixat att vänta.
  • Jadu
    Frojdan skrev 2016-10-24 15:08:41 följande:

Hahaha! Såg att mitt hjärta som jag gjorde blev !? Det var ju inte meningen!

Jag håller mina tummar att det blir jätte många fina ägg för er i morgon!

Man får göra smileys på gammalt vis;)

Tackar, tar och uppdaterar när jag kommit hem imorgon:)
  • Jadu

Påväg hem, gick bra.

16 blåsor ut och 14 ägg hittades.

• Frojdan
    Jadu skrev 2016-10-25 10:37:32 följande:

Påväg hem, gick bra.

16 blåsor ut och 14 ägg hittades.

Vad härligt att höra! :) Nu håller vi tummarna att det blir många fina embryon :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016