• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

Hej tjejer!

Får jag hänga lite med er här? Känner igen några namn från tidigare trådar, tyvärr har man ju varit aktiv här ett tag nu.

Vi kör vår 6:e och sista Ivf nu innan vi planerar ÄD i höst. Har insett att äggen nog är för dåliga och för få för att lyckas med Ivf. Känns som om vi är redo för ÄD nu, det känns inte läskigt längre utan bara spännande! Kikar lite på kliniker och just nu lutar det åt Ava st Petersburg men vi får väl se! Känns skönt att ha en plan B om detta misslyckas.

Sprutdag 3 idag och UL nästa torsdag!

• Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-01 21:58:25 följande:

Hej sjuan! Vi brukar korta ner namnen lite, enklare så.. Välkommen hit, klart du ska hänga här! Tror du o jag setts i ngn ÄD tråd? Iaf, känner igen det du beskriver om ÄD, att det går fr lite konstigt och jobbigt till spännande och hoppfullt. Men visst, plan B är det ju. Hoppas plan A ger utdelning i sista stund, annars är vi ju ett helt gäng i samma situation här att bolla med. Kram!

Tack:) Ja, är så glada att ni finns<3
  • Sjuttiosjuan
    Flisan9113 skrev 2017-06-02 07:44:32 följande:

Gomorron på er!

Här var det full håll igång redan på tidig morgon :o)

Jessy, stort lyckat till idag, klistra fast den rackaren ordentligt nu :o)

Shrigley,, vi väntar med spänning.

Sjuan, vart går ni och får behandling. Jag är också inne på äd på AvA Peter. Jag ska upp till Göteborg den 18 juni för en föreläsning av kliniken och Olga. Vill ni hänga på?

Maran, det känns inget speciellt.... ursäkta att jag är iskall men jag inväntar den punktliga mensen som alltid tycks dyka upp.... man blir väl luttrad och synisk helt enkelt.  MEN under tiden lever jag loppan, ligger i sängen och har en semesterdag men kaffe och har er på tråden. Sen är det samtal hos min kära psykolog, hon är min livhanken i allt detta uppslitande. Sen AW men min kollega i eftermiddag. Ja en härlig dag helt enkelt, livet pågår parallellt säger min psykolog och det är vettigt.

Önskar alla en fin fredag.

Hej! Låter som en härlig start på dagen! Jag tar en kaffe i solen på altanen och laddar för en låååång arbetsdag men sen blir det långhelg:)

Vi bor i Sthlm och gör beh på Stockholm Ivf,jättebra tycker jag!! Vi kommer gå på föreläsningen i Sthlm, känns superintressant att få höra mer och kunna ställa frågor. Har ju liksom också redan bestämt mig för att det här försöket inte heller kommer funka vilket kanske är dumt men ändå mest realistiskt med tanke på tidigare försök. Men då finns ju som sagt ÄD vilket är fantastiskt! Så vi kommer bli mammor hur som helst inom överskådlig framtid:)

När har du testdag?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-02 09:22:27 följande:

välkommen ! :)

Ja dessvärre hade vi ju gärna hängt i nån gravid tråd, eller hur??

Här har du en till med kassa ägg ( och spermier??), har gjort en ivf plus en avbruten med typ ett ägg. Så blir det barn här så blir det med äd.

Har pratat med en av deras receptionister på Ava St Petersburg, hon var väldigt serviceminded iaf:) Funderar också på att gå på deras möte, fast i Götet då.

Men hoppas denna sista omgång ivf för er tar sig !

Ja, det hade ju varit bättre med en gravidtråd men det här är ju också ganska trevligt:)

Jag har kassa ägg men spermierna verkar det inte vara något fel på iallafall, alltid nåt. Känns ändå skönt att ha gjort dessa försök, liksom testat allt man kan och det har lett till att jag känner mig mer positivt inställd till ÄD, kändes nästan otänkbart när vi började den här resan. Knasigt hur man ändras på vägen. Så jag hoppas nästan att detta försök blir dåligt så jag inte får massa idéer om att göra fler Ivf försök efter sommaren. Så nu har vi bestämt att oavsett hur det här försöket går så är det vårt sista.

Vi vill ha så mycket info som möjligt om donatorn och då verkar det vara st Petersburg som lämnar ut mest information och många verkar ju väldigt nöjda där också.

Tänker att vi vill göra med frysta ägg då vi båda har lite svårt att planera våra jobb, sen ska man ju styra med visum och sånt också. Vet inte om det är sämre än med färska ägg, har du koll på det? Blir bra med mötet så kanske man kan få svar på sina frågor!

Tänkte ni åka under hösten?
  • Sjuttiosjuan

Jag tror som Maran! Tror faktiskt inte det är mycket vi som lever hyfsat normalt kan göra för att embryot ska fästa bättre. Som min läkare sa,gör det du mår bra av men inget som du kommer ångra om det inte blir något. Vill du hoppa bungyjump så gör det sa hon ( skulle jag aldrig våga dock) men jag har tex häst och hela mitt liv kan ju inte stanna av för att jag "eventuellt är gravid" särskilt inte eftersom vi gjort 6 beh på 9 månader. Men man ska göra det som känns bäst för en själv!

Kämpa på ni ruvare, hoppas jag också får joina er snart. Sprutdag 9 idag och VUL imorgon,troligtvis ÄP på måndag. Ha en fin nationaldag alla3>

• Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-06 19:28:13 följande:

Vul imorgon, spännande, du får gärna rapportera !

All lycka till det, sätter hoppet till detta ivf:et :)

Tack! Rapport kommer runt lunch imorgon :)
  • Sjuttiosjuan

Hej på er!

Inga lysande nyheter här.. Hade bara 3 små blåsor på 9-12 mm på Sprutdag 9, de har varit betydligt större tidigare på den här dagen. Men det behöver väl inte betyda något men hade ju gärna sett fler. Ska dit på fredag igen!

Stört nog känns det ändå rätt okey nu när jag blivit taggad på ÄD, nästan skönt om det går dåligt så vi får det bekräftat att det är helt lönlöst med egna ägg,vet att det låter dumt men många knasiga tankar dyker ju upp under den här proceduren.

Ska bli så mkt roligare med ÄD när chanserna ökar lavinartat:)

Ska på Ava st petersburgs seminarie om någon vecka,ska bli jättespännande tycker både jag och min sambo!

• Sjuttiosjuan
    Cindy22 skrev 2017-06-07 12:08:55 följande:

Så bittert.. Mensen kom idag. Som vanligt. Hade testdag på fredag. Fan!!

Hatar att den ska vara så jävla punktlig:( Alla mina 4 försök har den kommit exakt 14 dagar efter ägglossningssprutan. Såå tråkigt för dig, ingen tröst men vi här vet ju precis hur det känns och det är INGEN bra känsla alls.

Stor kram till dig!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-06-07 11:34:13 följande:

Spännande sjuan! Eller 77...

Ååååh du har häst?! Vilken ras? Blev av med min medryttarhäst i påskas, ägarens dotter skulle börja engagera sig igen (de köpte hästen tillsammans ursprungligen) så då behövdes inte jag längre. Lite snopet... Och ridskolan slut f säsongen. Så nu lider jag av häst torka, buääää. Tänker att det är onödigt skaffa ny medryttarhäst om jag ändå måste (förhoppningsvis) avsäga mig engagemanget mot vintern. Iaf, nä då måste du mer el mindre "hålla igång", det förstår jag! Själv avstod jag ridlektionerna när jag fick spottings o blödningen, började igen när vi fick tummen upp på UL vid v 8. Men då var terminen i princip slut. Jaja.

Inväntar din rapport med spänning!

Jag har ett holländskt varmblod som jag tävlar mest hoppning med men han går lite lättare dressyrtävlingar med min medryttare också. Hon vet vad vi håller på med och som tur är så tar hon honom gärna när det har ruvats, har väntat med ridning en v efter et med ridningen.

Vet dock inte hur man gör om man blir gravid, älskar den där hästen så vill verkligen inte göra mig av med honom:(
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-07 15:13:11 följande:

Tråkigt. Men får jag fråga vad du haft för dos? Har den varit tillräckligt hög? Jag är ju en sån som måste köra på 450 för att få nån effekt..

Har idag f ö så ont, sån smärta i magen som strålar ner mot blygdbenet och ner i låren, det är RD 4 (gjorde ET i lördags) och det känns knappt normalt. Ska packa ihop nu på jobbet o gå hem

Stackare! Hoppas det löser sig!

Jag tar 450 menopur och 300 bemfola så mycket högre dos kan man nog inte ta:) Finns inga ägg kvar helt enkelt..
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?