• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-07-24 14:36:43 följande:

Update tredje VUL idag, v 9+4: allt såg fint ut, de två små liven lever o växer och såg fina ut! De är lika stora, så det är ett bra teckan. Vi är så glada. ??

Underbara nyheter:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-24 17:38:38 följande:

Jaha ok, just det annars får man fixa visum till två gånger, smart. Men lite tråkigt åka själv blir det, tycker jag iaf, om vi väljer Ryssland. Precis mejlat iväg lite följdfrågor till en klinik, och Finland för första gången.

Så bra de hjälper till med visum och att det inte är så krångligt...såg dock mkt krångligt ut på deras sida.

Tror inte vi gör PGS heller, pga kostnaden. Kan man göra PGS på färska och frysta?

Jo nu på em känns det lite bättre, tack :)

Fast nu blev det ändå 2 v emellan så han hinner garanterat också få visum nr 2 och hänger såklart med mig i 5 dagar. Jag vill som sagt inte vara där själv men menade att det är onödigt om jag ska följa med honom i 24 timmar när han ska lämna spermier:)

Vet inte ang pgs faktiskt, inte forskat vidare i det eftersom vi valt bort det.

Nu väntar jag på mens vilken dag som helst och då börjar jag med p piller som jag inte ätit sen jag var typ 19, känns märkligt men är en del av behandlingsplanen.

Så 25/9 bär det av till st Petersburg!!!

Hoppas du får svar på dina frågor från kliniken. Jag gjorde ju ingen research, hoppas jag slipper ångra det:)

Kram
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-27 17:06:44 följande:

Wow!25 september! Skönt ha datum. Tänk då är chansen stor att det går vägen :)

Ryssland sa vi behöver mängder med blodprov och mammografi och cellprov så vet inte om vi åker dit...Tog ni också massor av tester?

Och Finland, där måste man gå till psykolog först.

Åh kan en klinik uppfylla allt skulle det va bra!

Nja, det har dom inte sagt än men cellprov är ju lätt avklarat och mammografi ska jag ändå på nästnästa vecka. Ja, det är nog ingenstans man kommer problemfritt undan, som om man inte kämpat nog redan:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-30 15:11:20 följande:

Ok, då låter det som att ni också behöver ta massa prover. Bra att du ändå skulle göra mammografi, vet inte ens om man kan göra det utanför den tiden man egentligen ska komma, jag gjorde min november 2016. Samma är ju med cellprov, det görs ju också med visst intervall.Japp det vore ett mirakel, som aldrig lyckats förr !

Hur gick det på Rul, är väl nu i dagarna eller??

Japp! Prover kommer man nog inte undan någonstans:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-07-30 15:11:20 följande:

Ok, då låter det som att ni också behöver ta massa prover. Bra att du ändå skulle göra mammografi, vet inte ens om man kan göra det utanför den tiden man egentligen ska komma, jag gjorde min november 2016. Samma är ju med cellprov, det görs ju också med visst intervall.Japp det vore ett mirakel, som aldrig lyckats förr !

Hur gick det på Rul, är väl nu i dagarna eller??

Cellprov kan man göra närsomhelst vet jag för jag var tvungen att göra det innan vår första Ivf. Var bara gå in på en mvc så fixade dom det!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-08-01 05:50:04 följande:

Ja, det är det högst sannolikt, men reserverar mig ändå pga vår koordinators tendens att snurra till saker...

Alltid spännande med lite ovisshet:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-08-01 09:50:10 följande:

Så fantastiskt att allt ser bra ut! Detta trodde du inte för ett halvår sen va??

När tror de nedkomsten blir då?Kan  du se det ??

Nä det kan jag inte:) Men tycker bollen känns som en tjej:)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-08-01 09:47:06 följande:

Ok, det behövde aldrig  jag göra inför ivf, men kliniker har väl olika startprocedurer.

Just nu känns frysta ägg bäst, har ju regelbunden mens, diffar på nån dag, och brukar alltid få utslag på äl. Försöker få i mig så lite hormoner som möjligt :), börjat få ordning på målning av hus, så snart går det väl å diskutera med sambon:)

När ska din donator börja med ivf:en`? Hur gammal är hon? Har du börjat knapra piller nu då?

Ja, alla verkar helt klart ha olika:) Skönt att ni börjar få ordning på målningen så ni kan fokusera på viktigare saker!

Frysta ägg verkar ju helt klart enklast! Vi var ju rätt inställda på det från början också men eftersom dom inte verkade ha det alternativet samt att min mens börjat bli lite oregelbunden och hela min kropp verkar lite opålitlig så känns det här säkrare. Lär väl ändå bli nåt med fryst ägg så småningom om vi behöver fler försök el vill ha flera barn.

Vår donator är 31 år. Vet inte än när hon börjar med Ivf men det lär ju inte bli förens ca 2 v innan vi åker över dit och vi åker ju 25/9. Jag har än så länge bara börjat äta p piller och vi får behandlingsplanen i slutet av nästa v så då vet vi mer hur det kommer se ut.

Kul att ni också snart är på G!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?