smurfen 11 skrev 2017-01-08 12:00:44 följande:
Sett på en utländsk sida om ivf när du är 41, så betyder det att vid 3 ägg är chansen över 60 % att det finns ett bra ägg. Och med debn behandlingen att " få igång " ägget så hoppas vi på det bästa! Jo det är klart man blir besviken när man förväntat sig fler! Vore konstigt om du inte reagerade !
Ja det är ju så att man kommer till en gräns innan man känner att det är dags för nästa steg. Ni kör igång med ÄD annars menar du? Men hoppet finns fortfarande :)
Jag jobbar som trafiklärare. Kan vara hur bra som helst i perioder, men inget man blir rik på, dessutom finns det ibland elever som ger en huvudvärk...och handledare, hoppas nu inte nån av er håller på ta körkort ;) Inget illa ment, inget yrke är ju perfekt, men känner det är dags sadla om.
ojdå! et var ändå ganska stora chanser? Sambon är också hoppfull han tror på detta. Jag försöker att inte sätta alldeles för mycket hopp så blir man inte besviken, bara lite :) Nu har jag redan börjat luska i ÄD utomlands och då kom över information om Spanien som verkar ha en av de bästa "sucess rates" i Europa... Jaja vi får se. Nu ligger de små äggen och gottar sig och hoppas hoppas att nån blir ett vinnarägg!
Jaha, oj intressant yrke har aldrig känt någon som jobbat som det. Såg att du vill sadla om, det är ju aldrig försent. Jag är själv lärare i gymnasiet och det är ett otrolig stressigt yrke, men nu jobbar jag lite mindre än 75% ca 72-73 och det är jag tacksam för!
Det är aldrig försent att sadla om! Har tänkt att jag skulle utbilda mig vidare och jobba med personer med fuktionshinder, har alltid tyckt det verkar vara en utmaning och jobbat med det under studenttiden... Så om du vill sadla om: do it! Aldrig för sent som sagt :)
Maran73 skrev 2017-01-08 12:35:40 följande:
Hej! Skönt att det känns lite bättre!
Ja, "it ain't over 'til it's over", men visst känns det skönt att ha ÄD som en livlina?? Liksom Smurfen har jag också oftast en plan B, eller hittar iaf en när plan A skiter sig. Gäller att vara pragmatisk här i livet...
Ok, vad händer nu, skulle de göra ICSI? Vad jag minns fr din gamla tråd så var det så att äggen började dela sig, men stannade av ganska tidigt? Ger de behandlingen på äggen redan nu, eller när de börjat dela sig? När får ni höra ngt mer? Frågor, frågor...
Smurfen, håller med att dessa ämnen troligtvis är lättare att plugga in. Bläääää för fysik! VÄLDIGT glad att jag slapp plugga in detta ämne, puh...! Att detta är sista IVF m egna ägg är vårt beslut, jag fyller ändå 44 i augusti, och vi har försökt i 2 år till sommaren så det känns som att vi (om det skiter sig igen) har gett mina ägg en rejäl chans men att vi någonstans måste sätta punkt och gå vidare. Vi blir ju inte yngre och jag vill inte vara föööör gammal om/när det skulle gå vägen m ÄD. För även om det är mkt större chanser kan det ju ta några försök det också! Vill inte sitta m en kolikbebis som trött 50-åring liksom...
Är ju trött redan nu!
För att inte tala om alla pengar som IVF kostar, och ännu dyrare med ÄD ju... Nä, helt klart rätt beslut f oss. MEN, beror som sagt på resultatet, fler IVF skulle kunna bli aktuellt om vi t ex får ngt friskt embryo, men att det ändå inte tar sig. Sånt händer ju.... Den som lever får se!
Nej sant det är inte över before the fat lady sings ;) tre ägg är ändå tre ägg, men klart man hade varit mer avslappnat om man haft sex ägg... Jag har också tänkt ifall det inte är korta protokollet som inte funkar helt hundra på mig då båda ggr vi kört den har cystan växt och äggen växt olika stort alltså har alltid haft ett ägg som stuckit iväg. Alltså tanker jag att dessa äggpåsar som var på vänster inte hann få mogna ägg och därför släppte dem inte... När vi körde långa så var alla påsar ganska jämnstora...
Men ja ni har båda rätt: det är inget jag kan påverka så lika bra att inte tänka på det. Men OM jag skulle övertalas till att prova en gång till så blir det nog det långa protokollet... OM vill säg ;)
Fråga på kära du! :) Ja de gör ICSI på äggen, assisted hatching och denna vätska som ska kicka igång delningen sprutas in samtidigt som man gör ICSI förstod jag det som. Och ja de började dela sig alltså delade sig en gång sen inget mer. De dog alltså och då var det ändå fina ägg då dem gör spindletest på dem och ser att kromosomantal är ok. Vi vet imorgon. Om dem inte ringer på morgonen betyder att nåt ägg är god nog att sättas in så jag drar mot Köpenhamn. Har tagit ledigt halva dagen imorgon. Kanske lika bra för om man får dåliga nyheter så orkar man ändå inte vara kvar på jobbet.
Oj så du är snart 44! Och ja håller med då har ni verkligen gett dina ägg en rejäl chans och vet att ni har uttömt den möjligheten. Annars får vi väl bli en äd tråd... Det är också en ok möjlighet, faktisk!!!
Men jag hoppas så klart att det funkar för oss alla!!!!