Maran73 skrev 2017-01-23 14:27:47 följande:
Hej!
Nej, inga direkta misstankar, min mens gjorde exakt så här inför förra gången också, kom ett par dagar senare än beräknat, bara på pin kiv...
Kanske testar om den inte kommer imorgon (som är dag 29).
Om ni vill köra hemmaförsök tycker jag att du ska kolla DHEA ja, och då DHEA-S, dvs den sulfatiserade formen av DHEA som tydligen ger den bästa bilden av hur det ligger till. Om du INTE ligger lågt i normal/referensintervallet borde du kanske nöja dig med en lägre dos eftersom många tycks få utebliven ägglossning när de tar lite högre doser. DHEA är en precursor till många saker, bl a testosteron, så du kan ju tänka dig vad som händer om det blir för mycket av det goda... Men, om syftet är bara inför IVF så är höga doser ok, eftersom man ändå "tvingar" fram äggmognad/ägglossning då. Jag tar t ex 150 mg per dag. OBS OBS att detta som jag skriver nu INTE är hämtat från vetenskapliga källor utan från grupper såsom denna.... Förutom det vad DHEA är, både min C- och D-uppsats handlade faktiskt om DHEA! Kul slump! Dock på helt annat område, DHEA är inblandat i många processer i kroppen...
Nä, Sverige är URK.... Jag KAN ju inte behandlas här även om jag skulle vilja, så det valet behövde jag inte göra. Men de långa köerna skulle nog avskräcka mig om jag kunde behandlas här.... Också kikat på Polen, men tror vi håller oss till Riga som vi är "vana" vid. Tyckte dessutom att de tjejer/kvinnor jag såg var så söta! Man får lite sjuka tankar i o m bebisfabriken... Men kunde inte låta bli! "OM vi gör ÄD så vore det ju bäst om donatorn ser trevlig ut iaf!" "oj, hon var söt! och hon också, och hon med! gud så bra!" Suck.....
Men, jag har väl ett rätt... baltiskt (?? du som är lärare, vad säger man?? menar estland, lettland, Finland...)utseende, många tror att jag är finsk... höga kindben och lite sneda ögon, mkt ljus hy. Så det passar ju. Fast de kanske har de dragen i Polen också!
Bra att du fått lite distraktion! Skulle också vilja lägga mig tidigt, men har ridlektion sent på måndagar så det brukar inte bli förrän tidigast kl 23-23.30... jaja.
Hehe ja den ENDA gången man vill att mensen ska dyka upp så håller den sig borta. Kroppen alltså!! :O
Ja intressant att du skrev om det i dina uppsatser! Men tog du reda på DHEA och infertilitet/fertilitet eller var det bara allmänt DHEA kunskaper? Jag vill gå och testa mig imorgon på dag 3 av cykeln, MEN tänkte liksom så: är inte halterna av alla hormoner helt coco nu precis efter en omgång IVF med stora doser av allt möjligt? Borde det ge bra och korrekt resultat? hmmm
Ska jag vänta till en normal cykel? Vad säger ni tjejer?
Ja det heter baltisk folk men finnarna tillhör ju sig själva så att säga. Finländarna är närmare släkt med ungrare både språkligt och folkmässigt än med balter. Men ja jag förstår hur du tänker. Jag har ju väldigt medelhavs utseende: ganska brun, grönbruna ögon och brunt hår, så Spanien eller Grekland hade passat oss utseendemässigt men det finns ju polacker som har den kombon också! tror polackaer har ganska blandat! träffat dem som är jätteljusa och dem som är mycket mörka... Vi får se som sagt sambon vll gärna att vi kör igen nu när vi vet vad som funkar på oss.
Smurfen: ja nu är jag hemma och mer aktiv på FL än vad jag trodde jag skulle vara i lördags när jag var så deppig men måste läsa om saker. Som du såg ovan så tvekar jag om jag ska ta alla värden nu eller vänta till nästa cykel... Så jag måste ju googla! Så underbart att de svarar på frågor! Det låter riktigt bra!
När jag läser runt så ser jag att folk blir uppringda av sin klinik för uppföljning alt. att de åker dit på uppfölningsmöte. En sådan "möte" har vi aldrig blivit erbjudna. Vi fick ringa och fråga när vi skulle starta upp och också ringa för att dubbelkolla resultaten. Blir mer och mer besviken på CFC vilket gör mig ledsen. En vän som gör behandling på Storken i Danmark säger att de hade ringt henne nu i dagarna och frågat hur allt var och om hon var redo för att starta en ny behandling och när det passade etc etc Hmm..... :( läser också att folk får ta sprutor för att kolla östradiol och se hur många ägg som är på gång, som jag förstod det (rätta mig ifall jag har fel) de har aldrig tagit nån blodprov på mig medan vi gjorde stimuleringen. är detta något som ska göras? Men men ja. trist men vad gör man? nu är dte gjort liksom.
Bra iaf att bubblorna inte är i vägen! Jag minsn att jag också fick en del bubblor men eftersom sambon gav dem till mig så tänkte jag inte på det. Han slog lite på sprutan för att få bort dem värsta... hur går det annars? Jag kände inte så mycket runt trakten där förrän typ 6 sprutdagen så det kommer!
Jessy: nej Danmark gör inte helelr PGS/PGD dessvärre :/