• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Shrigley - Hur är det med magen nu? Kräks du flera gånger per dag? Har du ont i magen också?

• UndrandeSökare

Shrigley- Har du berättat om dessa hugg för kliniken?

Vad säger de?

Förstår att det är jobbigt att ha ont.

Hoppas de kan se något på vul i v.6+5, men bli inte ledsen om de inte kan se något så tidigt. Ser de inget så bara boka ny tid senare. Jag har själv varit på vul tidigt tidigare, för att läkare krävde det för att skriva ut medicin. Men inget kunde de se för det var för tidigt. De hittade inte ens hinnsäcken trots att 2 läkare kollade. Så jag bokade ny tid senare och då kunde de se graviditeten.

Så numera bokar jag aldrig tidigare än v.8, jag struntar i om kliniken tycker att man kan göra det tidigare.

Hoppas det går bra.

• UndrandeSökare

Shrigley - Varsågod !

Hur många embryon sattes in? 2?

Tror Falun att du ev ska ha fått utomhavandeskap på båda sidor samtidigt då? Eller hur förklarar de att du har ont på båda sidorna?

Jag hoppas verkligen inte det är utomhavandeskap.

Hoppas det onda går över snart.

• UndrandeSökare

Sjuttiosjuan - Beklagar att det inte gick vägen denna gång. Om du funderar på AvaPeter, kolla gärna upp ivfSerum (Aten) också. De är proffs på fertilitetsproblem och erbjuder fler olika utredningar tex immunologisk utredning, mensblodtest, spema dna fragmentationstest etc plus att de kan erbjuda ÄD och ED. De svarar snabbt på mail.

Man börjar med att fylla i deras questionaire på deras hemsida och maila in. Sen får man mailsvar från Katie på Serum och sen kan man ha ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny. Jag och alla andra jag hört om som haft kontakt med Serum har varit mycket nöjda. Jag har gjort deras mensblodtest.

Dessutom behöver behöver inte ha visum till Aten, det behöver man till Ryssland

• UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-29 12:34:21 följande:

Helt klart mens tyvärr:(

Undrande: Tack för tipset men jag orkar inte fler utredningar som ytterligare drar ut på tiden, jag vill bara ha en liten familj nu.. och snabbast sätt att bli gravid är ÄD så vi kör på det nu. Anledningen till att vi tänker oss st Petersburg är att både sambon och jag är lite av ett kontrollfreak och vi vill veta så mkt som möjligt om donatorn. Så mkt info som man får där får man ingen annanstans även om det säkert finns kliniker som är lika bra eller bättre.

Kram från ett skållhett Grekland!

Ok, förstår om du är trött på utredningar, men tänkte bara tipsa om kliniken och immunbehandling eftersom för mig, och för många andra räcker det inte med donation, utan det krävs även en massa mediciner och annat
    för att det ska blir något barn över huvud taget. Annars blir det aldrig plus eller bara missfall även med donation.

Det kan ju vara mer problem än bara äggen eller spermierna. Kan även vara problem med kvinnans immunförsvar eller med livmodern. Eller man kan ha en infektion man inte vet om (det som upptäcks vid mensblodtestet upptäcks tyvärr inte på undersökningar i Sverige).

AvaPeters barngaranti paket för 250.000kr så får man 70% av pengarna tillbaka om det inte blivit några barn efter hela behandlingen, det är väl det bästa alternativet hos dem tycker jag.
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-29 14:49:39 följande:
    Men visst gjorde du din ÄD i Riga? Ska ändå kolla lite alternativ för säkerhets skull! Är du nöjd? Gick det på första försöket?
    Vår historia:
    Först 4 naturliga graviditeter utan mediciner, men missfall varje gång.
    Missfallsutredning i Sverige visade inget för de tog för få prover,
    inte ens spermaprov fick vi ta.

Sen immunutredning hos Dr D på Life Clinic i Aten, dock inget spermatest där heller, graviditet med hans mediciner men missfall ändå.

Sen sperm dna fragmentation test hos AvaRiga och därefter
    dubbeldonation hos dem.
    13 ägg, 12 befruktade, 12 embryon levde dag 3.
    Dag 5 levde 8 som vi gjorde PGS på och 7 var normala kromosommässigt.
    2st sattes in och 5 till frysen. Ofostrig graviditet konstaterades på vul i v.8.
    Dvs inget foster endast tom hinnsäck. Har haft det en gång tidigare också.
    Så jag blev gravid som jag alltid blir, men blev missfall.
    Så nästa försök blir i höst med mer immunmediciner.

Är besviken att det blev missfall även med donation, men är nöjd med antalet embryon. 7st blastos som dessutom är normala kromosommässigt är bra. Läkaren på kliniken sa att det var mycket bra resultat. Har ju läst om andra som endast fått 2st blastos, men även andra som fått fler.

Men AvaRiga gör inga immunutredningar, där är Aten överlägset bäst.
    AvaRiga sätter endast in mediciner om patienten själv kräver det, men då måste man veta vilka problem man har i förväg och då behövs en immunutredning.

Hade jag känt till Serum innan jag åkte till Life Clinic så hade jag valt dem istället. För de har större stab, svarar snabbare på mail och erbjuder mycket fler olika utredningar och behandlingsalternativ än Dr D gör. Hade varit enklare, snabbare och smidigare att bara vända sig till en klinik istället för 3 olika.

www.ivfserum.com/

www.ivfserum.com/questionaire/
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-29 17:13:59 följande:
    Oj, tuff historia:(

Hoppas att det går bättre för er i höst, då har ni ju flera bra embryon i frysen, då MÅSTE ni ju lyckas till slut!!

Betalar man per FET sen då?
    Ja, hoppas att det går bättre i höst. Ja, man betalar 12.000kr per FET sen.

Jag tycker att det är bra att du vill kolla runt på flera kliniker som du sa, det är
    helt klart värt att kolla upp vad de olika klinikerna har att erbjuda innan man väljer.
    Det är ju så pass mycket pengar det handlar om.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?