ivf / äd 2016/ 2017?
Hur har det gått för er då?
Kom på en fråga till :)
Frysta eller färska ägg, vad är bäst?
Jag gillar ju inte ta mediciner mer än nödvändigt, så då funkar frysta bäst, eller?
Koll på äl har jag rätt bra, för med frysta måste man tajma in insätt vid äl va?
Smurfen - Vill man ha färska ägg så synkar man mottagaren efter donatorn. Då nedreglerar man mottagaren med tex en spruta i magen eller i skinkan, och sen bygger man upp slemhinnan med östrogentabletter och sen även progesteron.
Använder du frysta kan du välja om du vill bli nedreglerad eller köra i naturlig cykel.
Jag gjorde nedreglerad förra gången och behövde då endast göra ett vul.
Ska man göra i naturlig cykel så kräver AvaRiga att man gör 2 vul i samma cykel (en före och en efter äggossning). Man måste då ha regelbunden egen ägglossning och mens samt ha tillräckligt tjock slemhinna (minst 7mm kräver AvaRiga för att göra insättning).
Dags f solskenshistoria: är med i en grupp på fb "föräldrar över 40", dit anslöt sig just en kvinna på 46 år som blivit spontant och oplanerat gravid. Är i v 33 och diverse tester tyder på en fullt frisk bebis.
Frågor !
Är det lika viktigt med folsyra när det är nån annans ägg man bär på ( alltså vid äd) ?
Och nån som vet hur vanligt det är med havandeskapsförgiftning? Statistik t.ex? Om man har lågt blodtryck, " försvinner " den riskfaktorn då?
Lite nyfiken, därför funderar mycket på om vi ska sätta in ett eller två när den dan kommer :)