Sjuttiosjuan skrev 2017-07-13 07:55:05 följande:
Duktigt av dig att göra ordentlig research:) Jag gjorde mer som Maran, tog första bästa och hittade inget negativt om dom förutom att dom ligger lite över de andra klinikerna i pris då, men betalar gärna lite extra för den infon man får om donatorerna.
Vi är nog nere på 2 st nu som vi är överens om så kanske kliniken får slänga in sitt veto och vllja den som är bäst för oss. Dom vi valt är inte premium dvs inte bidragit till födsel men dom hade ju inte varit valbara om det inte var friska och fertila tjejer. Så då kostar det 9900 euro för 4 embryon på dag 5.
Vi kör med färska ägg och planerar en vecka i sept då jag kan vara i st Petersburg och en helg innan dess då vi kan lämna spermier som sedan fryses in.
Det blir nog bra det här:)
Jobbigt att du känner dig stressad, har också eget företag men har lärt mig med tiden att det är viktigt att försöka koppla bort det och njuta av nuet. Men det tar ju lite tid med all infornationssökning så det kan ju vara skönt att vara ledig när man planerar. Men vi bollar och pratar jättemycket här, min sambo är sjukt tålmodig då det här är det som tar upp mina tankar mest just nu. Hoppas din sambo också snart känner sig redo och planera med dig så ni hamnar på samma plan. Man är ju ändå två om att skaffa barn:)
Kram!
Jo jag vänder alltid upp och ner på varenda sten, borde bli journalist ! Ska veta allt !
Så nu är ni på g, så kul ! Så ni kan komma dit en helg första vändan, det är ju bra, min sambo gnyr lite om sina semesterdagar som ryker sen...men kanske vi kan komma nån helg också.
Men då ska du börja medicineras snart då, det blir spännande att följa dig.
Jo som sagt till Maran, vi hade jättediskussion om detta igår, och lite eftersom klarnar det väl för honom, men han är så försiktig med allt i livet. Ibland vill jag bara sätta ett spett i rumpan på honom så han vaknar till:)
Vi behöver båda landa i det här under semestern nu tror jag. Hade inte trott det skulle gå så långt som till att man behöver nån annans ägg.
Men nu tog jag äntligen tre veckors semester fr.o.m idag, och det är sååå himla gott! men som du vet med företag så finns det i bakhuvudet jämt ändå. Men jag har också lärt mig med tiden att vara ledig när jag är ledig.