Maran73 skrev 2017-08-06 10:15:30 följande:
Jag förstår, lite tråkigt förstås, men gissar att om det går vägen och han får hålla sin lilla bebis i famnen till slut så ger han blanka faan i hur hen kom till!
Tror du inte?
Ok, ja jag tänker så här (om såväl immun-fertilitet som det mesta när det gäller metoder/teorier som inte är helt vetenskapligt bevisade): varför inte testa?? Det är väl upp till oss vårdtagare vilka vägar vi vill gå så länge de inte utsätter oss för några allvarliga risker? SPECIELLT om vi betalar själva för det! Jag menar, kortison t ex är ju ett mkt väl prövat läkemedel. Men, medicinarna i Sverige är ju rena evidenstalibanerna, så det går ju INTE för sig förstås...
Stön.
Jo precis vad jag sa till honom ! När du ser kotten undrar du vad du gått miste om tills nu. Ja kanske det sa han. HAn är rätt ovan vid barn, hans syskon har barn, men bor i Stockholm så vi ses sällan. HAn vet liksom inte vad han ska göra eller säga till barn, speciellt om de är ca 7 år eller yngre. Men tror som du, att det blir annorlunda med eget.
Ska höra med dessa kliniker om de kan skriva ut ortison.
Vår senaste iv läkare sa att antingen saknades ett enzym på spermierna att ta sig in i äggen, eller/och att mina äggskal var för hårda. Men är alla spermier så då, eller alla mina ägg? Stor fundering jag har...Om felet är hans spermier, blir det ju ED vi behöver, och det vet jag inte om det blir aktuellt...Nä, nu ska jag tänka posetivt och inte ta ut nåt i förskott !
Har faktiskt tagit med ett test till jobbet, då mensen väntas idag eller igår, men inte dykt upp än...kan ju va pyttesen, har ju hänt förr.