• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-07-02 18:34:41 följande:

Tack.. jo det är på tisdag. Kanske jag gör ett nytt hcgtest imorgon... illamåendet är iaf tillbaks med besked, jag får "njuta" av det så länge det varar. ???? Man är allt bra konstig när man helst vill känna alla symptom upphöjt till hundra!

...och jag ligger i soffan och tänker "kan inte det där jävla illamåendet FÖRSVINNA någon gång???". Men har iaf aldrig behövt kräkas, alltid något.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-02 21:14:38 följande:

Dumma frågetecken, skulle ju vara en flirtsmiley

Blink blink!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-07-03 07:09:15 följande:

En fråga till er som gör pgs?

Vilken dag gjordes det och vad kostade det extra samt hur många av era embryon föll bort på grund av kromosomfel?

På Ava Peter gör man pgs på dag 5 eftersom man då löper minst risk att skada embryot. Men det innebär att man inte hinner få testsvaren innan man måste återinföra embryot färskt och då måste man frysa ner det för att invänta svar. Det innebär ju i praktiken att man ändå gör ett FET sen som man kan planera in när som helst utan att matcha in donatorns cykel. Men även om man tar bort embryon med fel så kan ju kanske några friska embryon falla bort vid upptining om jag fattar det hela rätt?

Knepigt och mycket att sätta sig in i!

Tack vara fina Undrande fick jag ju veta att det är möjligt att göra PGS på bara ETT dygn! Trodde jag inte då vi fick vänta tre veckor på svaret på IVF Riga där vi gjorde vanlig IVF. Iaf, biopsi dag fem, svar/resultat och transfer dag sex! Vi hade 10 blastos varav 9 var friska. Jo, viss risk att frysa o tina är det ju alltid. Men har man många är det ju ok. Riskabelt om mkt få.. PGS "in current cycle" kostar 40 000kr, vanlig PGS 25 000kr om jag minns rätt.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-03 21:07:08 följande:

Gjorde hcg-test tidigt imorse men tror ni jag fått mitt provsvar än? Såklart inte. Idiotiska Werlabs har imte återkommit (de lovar svar samma dag) och deras kundtjänst har typ semesterstängt. Har suttit som på nålar hela dagen..

Gaaaah! Samma sak hände mig på dag innan långhelg.. verkar inte vara såååå noga m snabba svar under semestertider.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-04 05:49:49 följande:

De stängde kl 16 (!). Fick tag på någon i nån växel som inte visste nånting som sade att de får återkomma imorgon (idag) istället. Tog du prov o fick svar samma dag? Jag har använt dem tre ggr nu och varje gång har jag fått koppla in deras kundtjänst eftersom informationen inte kommer upp på Min Journal, trots sms. Man går in o klickar men det står inga värden, än mindre en läkarkommentar. Igår fick jag inte ens sms. Sämsta tjänsten nånsin.

Trist! Känns som du haft otur, jag är jättenöjd... Kundtjänst mejlade resultatet m i princip vändande "post" när svaret var sent en gång. Om man jämför med hur länge man får vänta när man tar prover på vanligt sätt så är detta super tycker jag. Jaaa ja. Idag får du väl veta, skönt! Rapportera pronto! <3
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-04 08:22:55 följande:

Visar ju också att CB visar helt fel - jag slog ju aldrig över till 3+ trots att deras brytpunkt är vid 2000.

Saaaaa ju det..

Härligt att allt verkar ok nu!!!! Kan du pusta ut lite!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-04 15:53:40 följande:

Jaaa och du är ju också ett orakel :)

Njaaeeeäää...
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-04 08:21:02 följande:

Äntligen fick jag svar efter två mail och ett telefonsamtal nu på morgonen: mitt värde är 12120! Jag tror det är bra. Nu är det 14 dagar sen sist jag testade men fördubblingstiden i snitt under perioden ligger på var 67:e timma. Werlabs tyckte resultatet var helt OFF och därför tyckte de att jag kunde vänta upp till tre dagar.

Shrigley, vad menar de/du med "helt OFF"? Fattar inte...
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-07-05 09:12:38 följande:

Det är vad Werlabs tyckte om mitt hcg-värde på 12120. Det var därför det dröjde så med provsvar o läkarkommentaren (fick svar 1,5 dag senare). Värdet var också markerat i rött med utropstecken, trots att stegringen är helt perfekt (normal). Ingen annan av mina läkare/gyn har haft synpunkter på mitt hcg.

Aha, ok, mysko....
  • Maran73

God morgon!

Apropå likhet så är jag inte lik någon av mina föräldrar, det är inte min syrra heller och hon och jag är dessutom inte lika ALLS. Verkligen så att vi fått anmärkningar om det hela uppväxten, "men... ni är inte ETT DUGG lika!?" (Man kanske skulle ta ett snack m mamma, ha ha haaa)

Möjligtvis att man kan se ngt litet drag av mamma hos mig, men det är inte uppenbart. Syskonbarnen är inte särskilt lika min syrra tycker jag, min son ser man att han är min, men är mer lik sin pappa.

Så länge vår "boll" inte har morotsrött el svart hår eller så, så känns det ok för mig!

Igår tog jag sista stödhormon-vagitoriet, sååååå skönt!!!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?