ivf / äd 2016/ 2017?
Tack! På väg till labbet nu. Med en förskräcklig mensvärk, känns som knivar o en mage som en kanonkula :-S Bådar inte gott tyvärr.
Tack! På väg till labbet nu. Med en förskräcklig mensvärk, känns som knivar o en mage som en kanonkula :-S Bådar inte gott tyvärr.
Kan inte fatta det - idag hade det gått upp till 379!!! Tjooohoooo! Och gravidsymptomen är tillbaks med stormsteg. Jag blir inte klok på detta!
Tjena tjejer!
Av våra 3 ägg blev 2 befruktade och jag fick tillbaka båda idag. Ett bra och ett ok embryo med 7 celler.
Så nu påbörjar jag sista ruvningen med egna ägg!
Jaaaas Maran du har varit optimisten du! Tack för ditt stöd. Man blir ju helt knäpp med symptom som kommer o går men just nu känns det som massiv aktivitet därnere.. Nu ska jag inte googlea mer, snart dags för en vecka vid Medelhavet (dock utan paraplydrink)!
Hej undrande, tack för ditt stöd också! Det var lite konstigt för när jag ringde Falun glad i hågen o berättade den glada nyheten om hcg som fördubblats var 36e tim så fick jag först en gabska sval respons typ "jaa joo det är ju bättre men det är fortfarande lågt o du måste nog göra fler prover o det här kan ju faktiskt vara en utomkvedes..." VA? Jag fattade ingenting. Hon bad om att få konsultera läkaren o lade på men lovade ringa tillbaks.
I 45 min satt jag frenetiskt o googlade "utomkvedshavandeskap o ivf" - såklart - orolig för detta nya bud helt plötsligt. Men så ringde de tillbaks o sade atr läkaren tyckte jag kunde ta det lite lugnt nu, inga fler tester men istället VUL om två veckor (istället för om tre v). Risken var inte helt borta med utomkvedes, sade hon. det kan ha satt sig fel på mig (varför just jag löpte denna extra risk nu helt plötsligt förstod jag aldrig) men jag behövde inte kolla mer hcg eller testa nåt annat nu i allafall.
Är nu i v 4+5 (alltså v 5) och VUL blir v 7. Det vågar jag inte tänka på nu. Må jag inte få några plötsliga smärtor i buken (utomkveds), jag önskar hon aldrig sagt nåt om det. Försöker tänka bort det o vara glad över 379
Ja, och argast blev min sambo igår, kallade det "psykisk terror". Kändes oproffsigt av sköterskan, vet fortf inte varför jag eller mitt hcg låg i nån särskild riskzon för utomkveds - förstår du? Kontentan är att hcg ökat fint o förhoppningsvis fortsätter så. Illamåendet är här nu, just kräkts..
Ja, och argast blev min sambo igår, kallade det "psykisk terror". Kändes oproffsigt av sköterskan, vet fortf inte varför jag eller mitt hcg låg i nån särskild riskzon för utomkveds - förstår du? Kontentan är att hcg ökat fint o förhoppningsvis fortsätter så. Illamåendet är här nu, just kräkts..
Men Maran, du är ju för underbar! Tack tack tack för att du kollade, med din BM. Så snällt. Ja, jag ligger kanske lägre men ökningstakten är ju bra. Nu tar jag det bara lugnt <3
Meeen nu blir jag ju nyfiken......!
Hej tjejer
Hoppas alt är bra med er. Måste bara säga tack för stödjande ord efter den sista misslyckande. Har varit i en ganska svår period nu och inte orkat skriva, läsa eller ens tänka på bebisverkstad just nu. Både jag och sambon tog hårt på sista försöket och vi har varit ja ledsna, besvikna, arga och väldigt uppgivna. Tänkte bara säga hej och att jag tar en paus från tråden nu. Känns trist att bara försvinna utan att tacka för alla stöd... har skumläst och sett at teet hänt lite saker...
Grattis till plus för er som plussat!
Grattis till fina UL till er som är gravida och fortsätter att vara gravida!
Grattis till ruvarstatus för er som blivit ruvare!
Kraft och mod till er som fortfarande kämpar!
och en speciell tack till Jessy som har tänkt på mig och undrat hur jag mått <3
Jag kanske kommer igen med förnyade krafter i höst. Ska försöka läsa och se hur det går för er, men får se om jag finner styrkan. Nu behöver vi bara ta det lugnt och rå om oss själva utanför bebisverkstan...
Kramar alla!!