• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-06-15 23:04:40 följande:

Menar att jag idag är på 4+0, dvs v 5.

Jag hade hcg 81 på RD 8 m 6-dagars, vilket borde motsvara din RD 12. Försumbart högre än ditt alltså, och det dubblerades fint osv. Så försök (men svårt) ta det lugnt, det är säkert ok! Kliniken sa t mig att de bedömde allt över 50 som "grönt" när jag frågade.

Meeeen SNÄLLA Shrigley, undvik veckoindikatorn, den är INTE att lita på!!!!! Hade hcg på 14000 innan den slog över till 3+, och det ska den göra vid hcg över 2000..... Jäkla test...!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 06:31:14 följande:

Neeej jag veeet, veckoindikatorn är knas, men ändå stirrar man sig blind på den (dumma!). Nu tog jag istället ett vanligt CB och fick ett bra plus, det får lugna mig tills på måndag. Symptomen är kvar tycker jag.

Intressant med ditt hcg, då var mitt inte såå lågt kanske (även om det gärna fått vara högre såklart). Det viktiga blir vad som har hänt över helgen, om/hur det skett nån ÖKNING. Nervöst.

Åh, jättebra! Ja vänta till måndag, men svårt, vet sååååå väl hur ängsligt det är!!! Verkligen!! Stor kram. <3
    Jessy01 skrev 2017-06-16 06:52:24 följande:

Alltså nej Shrigley du är i v. 5 på gravidspråk men nej du är bara i 4+0 inte 5+0....veckoindikatorn visar veckor efter ägglossning så om några dagar kan du nog få 2-3 men vänta nån v Jag var orolig när mitt inte slog över till 3+ i tid men väntade ngra extra dgr och sen slog den över. Har till och med en gammal tråd om det. Precis som Maran sa egenrligen är det individuellt hcg.....viktiga är att d stiger nornalt. Allt över 50 är ok och de flesta tar blodprov flera dagar senare än vad du gjort! Mitt hcg var förresten 426 i v. 4+6 och dubbleras ditt varannan dag stämmer det med mitt iallefall

Nu lämnar jag tråden ett tag fina människor! Då vårt andra försök inte kom till befruktning så har vi ett halvt försök kvar. Kommer nog betala för ett halvt så i augusti kör vi sista! Kollar in då igen om inte förr! Jag ska försöka gå på söndag ÄD någon annan? Massa varma kramar alla!

Ha en toppensommar Jessy! Nya tag i augusti! <3
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 10:21:38 följande:

Falun ringde just och sade att det var ju inget lysande hcg precis... att det var lite väl lågt... och att vi får vänta tills på måndag, men då måste det ha kommit upp rejält i stegring (jag citerar ordagrant).

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT TRÖTT PÅ DEN HÄR SKITEN - förlåt, men jag orkar inte mer!!!

Behövs inget förlåt! Vräka ur sig frustration och rädsla och allt annat jävla skit som den här cirkusen rör upp, tycker att det är vad dessa trådar är bra för! <3 <3 <3 Säg bara till om du vill, intevetjag, fika? Prata av dig? Vi bor ju nära varandra och jag har ju också varit i IVF svängen m egna ägg och den ångest som hörde till.. Iaf, I'm available.
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-16 12:00:33 följande:

3 små ägg blev det ändå! Lång väntan till måndag morgon..

Ha en fin helg tjejer!

Detsamma! Hoppas på dina tre små kämpar!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 10:21:38 följande:

Falun ringde just och sade att det var ju inget lysande hcg precis... att det var lite väl lågt... och att vi får vänta tills på måndag, men då måste det ha kommit upp rejält i stegring (jag citerar ordagrant).

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT TRÖTT PÅ DEN HÄR SKITEN - förlåt, men jag orkar inte mer!!!

Och... jag fattar fortfarande inte Faluns uttalande, 62 ÄR ju inom normalintervallet (iaf i de tabeller jag har sett, oftast amerikanska) även om det ligger i den lägre delen av skalan?... och vadå "rejält", en dubblering varannan dag räcker ju? Mutter
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-06-16 17:32:12 följande:

Vad roligt att du vill visa en bild :)

Åh, vad bra att du tycker det! Kom på sen att "hmmm det kanske var dumt" om ngn tycker att det är jobbigt... Typiskt mig att tänka efteråt!

Så, passar på att säga Förlåt till den som ev tyckte jag var tanklös (vilket jag var). Tror jag är för ivrig att göra PR för ÄD.
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-16 18:19:08 följande:

Men Maran vad gullig du är! Klart vi vill se ditt lilla mirakel:) Känns bra med ÄD reklam:)

shrigley skrev 2017-06-16 19:34:49 följande:

Maran, det är du som her oss hopp!

<3 Tack finingar! <3
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-06-17 06:53:50 följande:

Smurfen- om ingen insättning= räknas som ett halvt försök.

Yes imorgon hoppas jag att jag kan komma iväg på lite info!

Går du själv och vill ses isåfall? Förstår om du vill gå själv

Halloj! Berätta gärna vad ni tyckte sen, Jessy o Smurfen, vad ni ick veta osv. Var det AVA St Petersburg som arrangerade?
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-18 15:11:14 följande:

Jag var där med min sambo igår! Bra fixat tyckte jag. Inte så mkt som jag inte redan visste då det finns så bra info på nätet men jag fick en reality check och det var hur svårt det ändå är med egna ägg när man har lågt amh och är över 40. Först nu jag inser det och jag förstår varför läkarna rekommenderade ÄD redan från början. Men om jag aldrig gjort dessa Ivf försök med egna ägg hade jag nog inte varit så redo för ÄD som jag är idag. Underbart att se att vi faktiskt kan få en familj om vi vill!

Åååh, hade lika gärna kunnat vara jag som skrev detta inlägg, PRECIS såhär har jag tänkt och känt. Fast jag visste iof sig att typ 80-90% av äggen är dåliga vid 41-42, men gav mig på IVF ändå, för man VET ju aldrig, jag/vi hade ju kunnat vara en av dem som har tur!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-18 18:11:49 följande:

Jamen precis, man KAN ju ändå få fatt på ett guldägg:) Och för sin egen del tror jag Ivf är en viktig bit på resan mot ÄD. Och det känns så fantastiskt att ha en plan, till och med så jag nästan inte bryr mig om dom ringer imorgon bitti och säger att det inte blir något ET. Så trött på att gå och hoppas i veckor när chansen för oss ändå är ca 5 % när det finns alternativ med upp mot 50%! Och när man såg dessa lyckliga mammor som kom och berättade sin story på seminariet så inser jag hur lite det egentligen spelar någon roll att generna inte är ens egna. Jag glad att få bära en del av min fantastiska sambo och hoppas barnet ärver så mycket som möjligt från honom:)

Förstår precis! Och instämmer. Vårt gryn får dock gärna ärva donatorns näsa, om jag fick välja... Min käre make är begåvad med en hmmm mkt framträdande sådan *fniss*
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-16 19:34:49 följande:

Maran, det är du som her oss hopp!

Håller tummar och tår idag!!!!! Kram
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?