BF JULI 2017
Det gick super! Ett litet embryo på rätt plats i livmodern, 6 mm långt så alldeles rätt stl för min vecka, nästan exakt på dagen.
Och ett hjärta med :)
Var så lättad att jag nästan grät!
Det gick super! Ett litet embryo på rätt plats i livmodern, 6 mm långt så alldeles rätt stl för min vecka, nästan exakt på dagen.
Och ett hjärta med :)
Var så lättad att jag nästan grät!
Tack! Jag är i 6+4 och enligt dess längd var det 6+3 :)
Usch fy...mera blod idag och akut illamående! Somnade en stund på soffan och skulle gå på toa efteråt. Nu på jobbet och hoppas att det inte blir mer! Fan fan fan var ju så här för ett år sedan när jag fick missfall. Jag orkar bara inte...ska det vara så svårt att få vara glad ett tag då...
Nja det kommer lite grann fortf men skulle inte säga stört lödning. Har inte ont eller så heller. Fortfarande väldigt ömma bröst oxå. Har menskopp i så ser om det kommer klumpar (då är det troligen mf) men inget sånt ännu. Är i v6 (5+5) är det för tidigt att göra vul då? Funderar om jag kan ringa gyn akuten imorgon
Hej alla!
Jag är med barn för första gången och hade tydliga tecken redan i vecka 3!!! Nu är jag inne i vecka 5 och är trött som tusan, illamående hela tiden och ständigt hungrig. Men det är symptom jag inte beklagar mig över! Smärtorna på nätterna däremot, fy tusan! Vaknar 2-3 gånger varje natt och har så ont i livmodern att jag börjar kallsvettas och känner mig alldeles svimfärdig. Jag får vandra runt, runt i lägenheten hemma, ta 2 Alvedon och sen brukar det ge sig efter ca 30 minuter.
Detta har pågått nu i 8 nätter, har någon varit med om liknande?
Jag trodde dessutom inte att jag skulle vara så fruktansvärt orolig hela tiden som gravid. Jag är redan livrädd för missfall och att något ska vara fel på mig eller fostret, det tar liksom över min vardag. Är det hormonerna i kroppen som spelar mig ett spratt?
Jag är också täppt i näsan! Haha. Vilket sjukt sammanträffande!
Ja jag känner detsamma, så ömma att det känns sådär att amma med dom sen (vilket jag alltid älskat) men det ger sig nog. Idag är ingen bra dag känner mig illamående över allt ätbart. Dock fick jag i mig lite pyttipanna så det känns bättre...men det är små portioner som gäller. Äter jag för mycket blir jag illamående direkt :-PHaha ja det kanske beror på vilka hormoner som är aktiverade. Eller kanske bär vi alla på barn med samma kön?
Idag var vi på vul (7+0) och fick se ett fint tickande hjärta!! Var så orolig först för jag såg verkligen ingenting men sen när gyn tryckte på lite knappar så såg man sen ett pulserande ljus. Så himla häftigt!!! Hinnsäcken var 2,5 mm.
Nu känns det mer på riktigt och tankarna om missfall börjar släppa. Äntligen <3 vi ska på nytt ul om fyra veckor:)
Vad skönt! Grattis! Jag ska på VUL på onsdag och kommer då vara i vecka 8 (7+2) och hoppas innerligt få se ett tickande hjärta. Dock kommer det endast lugna mig några dagar eller inte alls. För ett år sedan såg jag ett hjärta ticka i min mage i vecka 10 men i vecka 14-15 upptäcktes mitt MA och det kom lite som en chock, trots att jag kände på mig att något var galet. Så går allt bra på onsdag ska jag på VUL i vecka 10-11 och sedan vecka 13. Är allt bra då, så kanske jag kan börja glädja mig så smått:)
Trevlig helg!
Idag var vi på vul (7+0) och fick se ett fint tickande hjärta!! Var så orolig först för jag såg verkligen ingenting men sen när gyn tryckte på lite knappar så såg man sen ett pulserande ljus. Så himla häftigt!!! Hinnsäcken var 2,5 mm.
Nu känns det mer på riktigt och tankarna om missfall börjar släppa. Äntligen <3 vi ska på nytt ul om fyra veckor:)