Inlägg från: babydreams |Visa alla inlägg
  • babydreams

BF JULI 2017

Hoppar in här jag med! Plussade imorse både vanligt och digitalt, 2-3 :) så är väl i vecka 5 skulle jag tro, har BF 22 juli! <3

• babydreams
    Ise skrev 2016-11-16 09:06:40 följande:

Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.

Är i vecka 4+3 (fick reda på igår att jag var gravid) inga symtom här heller. Är bara riktigt förkyld haha, och extremt trött och orkeslös, men det är jag alltid vid förkylningar. Mina bröst känns dock lite svullna, min sambo tyckte de kändes jätteannorlunda. Dock inget illamående och ingen mensvärk eller liknande!
  • babydreams

Någon här som vet ungefär när man ska ha första mötet med en barnmorska? Har bokat tid till den 28/11 och då har jag varit gravid i 6 veckor. Någon som vet vad man ska göra där då med? :) är första barnet så allt är helt nytt för mig och min sambo..

• babydreams
    linneaa95 skrev 2016-11-16 10:11:55 följande:
    Man pratar mest, hur det känns att bli föräldrar, alkohol, tobak, vad man jobbar med. Får lite böcker och papper med sig hem, var också i vecka 6 på första mötet :) grattis!
    Tack för svar! Och tack :D
  • babydreams
    FrökenMp skrev 2016-11-16 10:24:52 följande:

Jag är också täppt i näsan! Haha. Vilket sjukt sammanträffande!

Verkar vara ett vanligt graviditetssymtom :)
  • babydreams
    Lilltiger84 skrev 2016-11-18 08:57:44 följande:

Ja, vi hoppas att allt går bra för oss den här gången!  Jag är i vecka 5 (4+5), vilken är du i?

Jag är också i vecka 5 (4+5) häftigt :)
  • babydreams
    Lilltiger84 skrev 2016-11-18 10:55:25 följande:

Vad kul!  Har du också fått det till BF 22/7? Har du några symptom?

Haha jajamen! :D tror dock att jag har BF 24/7 för min menscykel brukar ligga på 30 dagar. Nja, jag känner den där extrema tröttheten men kan bero på att jag är förkyld just nu med. Sen känns det som pyttelite mensvärk då och då. Bröstvårtorna är lite svullna med. Själv då? :) och hur länge har du vetat om att du är gravid?
  • babydreams
    Lilltiger84 skrev 2016-11-18 11:45:33 följande:

Aha, jag vet inte heller exakt då jag inte har haft någon mens efter mitt MF. Så jag räknade 14 dagar efter ägglossning som min BIM, borde stämma ungefär iaf! 

Jag har också den där "mensvärken" då och då, lite ont i brösten, mer kissnödig plus att min mage är väldigt uppsvullen.

Jag testade mig på BIM, så bara i några dagar.  Men kände det på mig då magen svullnade upp och det blev nattliga toabesök som jag aldrig har annars.. Hur länge har du vetat?

Roligt att vi har liknande symtom :) brukar också kissa mer nu faktiskt. Jag testade på bim+1 för att mensen var sen, det brukar den aldrig vara annars. Och där var ett starkt plus! :D har vetat nu sen den 15:e (tisdags) och ska träffa barnmorskan den 28:e. Kan tiden gå fortare? :)
  • babydreams
    Citron1234 skrev 2016-11-18 11:58:26 följande:

Vi har också BF i juli! 27 närmare bestämt. Kan ju däremot likagärna bli en augustibebis, vem vet! Plussade i måndags med första barnet! Känns väldigt overkligt fortfarande och har svårt att ta in det!

Hursom, är i vecka 5, så 4+4 sa barnmorskan när jag pratade med henne. 

Vi ska på inskrivningssamtal den 19/12 på Mama Mia, när ska ni på inskrivningssamtal? 

Hur känner ni er? Jag är illamående, yr och kallsvettas. Har jättesvårt att koncentrera mig och ffa så är jag EXTREMT trött. Och då menar jag att jag kan sova 10h på natten och sedan sova middag 2h på dagen och fortfarande känna mig trött. Någon som känner igen sig? :)

Själv plussade jag i tisdags, känner igen mig som tusan i den där känslan att det känns så overkligt. :) jag ska träffa barnmorskan den 28/11. Är det inskrivningssamtalet?

Oj vad symtom! Själv känner jag inte så jättemycket ännu. Men trött som tusan är jag. Och ömma bröstvårtor samt mer kissnödig. Mår inte illa och det är jag glad för, hoppas jag slipper det haha :D
  • babydreams
    Haiduchi skrev 2016-11-18 15:15:22 följande:

Idag ska jag hem till mina föräldrar och äta. De ska bjuda på tomat mozzarella och italiensk skinka. De vet inte och vi vill inte berätta än.

Men är kluven på hur jag ska lösa detta.

Antingen, äter jag skinkan för hur ofta får man listeria egentligen.

Eller äter den inte och skyller på att jag känner mig off i magen eller nåt.

Tycker det är så svårt!!! Vill verkligen inte berätta än för vi vill att vår dotter ska veta först i familjen.

Vad tycker ni?

Säg att du provar en vegetarisk vecka för du funderar på att bli vegetarian? :D
Svar på tråden BF JULI 2017