BF JULI 2017
Hoppar in här jag med! Plussade imorse både vanligt och digitalt, 2-3 :) så är väl i vecka 5 skulle jag tro, har BF 22 juli! <3
Hoppar in här jag med! Plussade imorse både vanligt och digitalt, 2-3 :) så är väl i vecka 5 skulle jag tro, har BF 22 juli! <3
Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.
Någon här som vet ungefär när man ska ha första mötet med en barnmorska? Har bokat tid till den 28/11 och då har jag varit gravid i 6 veckor. Någon som vet vad man ska göra där då med? :) är första barnet så allt är helt nytt för mig och min sambo..
Jag är också täppt i näsan! Haha. Vilket sjukt sammanträffande!
Ja, vi hoppas att allt går bra för oss den här gången! Jag är i vecka 5 (4+5), vilken är du i?
Vad kul! Har du också fått det till BF 22/7? Har du några symptom?
Aha, jag vet inte heller exakt då jag inte har haft någon mens efter mitt MF. Så jag räknade 14 dagar efter ägglossning som min BIM, borde stämma ungefär iaf!
Jag har också den där "mensvärken" då och då, lite ont i brösten, mer kissnödig plus att min mage är väldigt uppsvullen.
Jag testade mig på BIM, så bara i några dagar. Men kände det på mig då magen svullnade upp och det blev nattliga toabesök som jag aldrig har annars.. Hur länge har du vetat?
Vi har också BF i juli! 27 närmare bestämt. Kan ju däremot likagärna bli en augustibebis, vem vet! Plussade i måndags med första barnet! Känns väldigt overkligt fortfarande och har svårt att ta in det!
Hursom, är i vecka 5, så 4+4 sa barnmorskan när jag pratade med henne.
Vi ska på inskrivningssamtal den 19/12 på Mama Mia, när ska ni på inskrivningssamtal?
Hur känner ni er? Jag är illamående, yr och kallsvettas. Har jättesvårt att koncentrera mig och ffa så är jag EXTREMT trött. Och då menar jag att jag kan sova 10h på natten och sedan sova middag 2h på dagen och fortfarande känna mig trött. Någon som känner igen sig? :)
Idag ska jag hem till mina föräldrar och äta. De ska bjuda på tomat mozzarella och italiensk skinka. De vet inte och vi vill inte berätta än.
Men är kluven på hur jag ska lösa detta.
Antingen, äter jag skinkan för hur ofta får man listeria egentligen.
Eller äter den inte och skyller på att jag känner mig off i magen eller nåt.
Tycker det är så svårt!!! Vill verkligen inte berätta än för vi vill att vår dotter ska veta först i familjen.
Vad tycker ni?