Inlägg från: babydreams |Visa alla inlägg
  • babydreams

BF JULI 2017

Sommarbebis2017 skrev 2016-11-18 17:01:38 följande:

När ni testade om ni var gravida... gjorde ni det ensamma eller var pappan där eller så? Alla gånger har jag egentligen testat själv utom denna gång. Då lämnade jag stickan direkt och sa nu kan du gå och titta, det kan ta nån minut innan du ser resultatet.... Glad Hann bara vända ryggen till innan jag hörde en glad röst berätta för mig att det var positivt Glad Gick nog inte ens två minuter... Jag var så nervös efter missfallet då i september att jag orkade inte bli besviken... men slapp ju Glad

Gjorde det själv eftersom sambon vaknar alltid senare än mig ;)
  • babydreams

Är i vecka 6 (5+2) nu. En vecka sen jag plussade. Känns fortfarande såå overkligt. Har fortfarande inga direkta symtom men hade en del molvärk i helgen. Nu har brösten börjat ömma istället och speciellt bröstvårtorna. Ajajajjjj! Men inget illamående än! Hoppas jag slipper det :'D

• babydreams
    Ise skrev 2016-11-22 09:52:55 följande:

Hej Alla,

Hur mår ni? Jag har ff svårt att greppa att jag är gravid. Har inga som helst symptom alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Hade inte det förra gången heller så det känns liksom inte riktigt "på riktigt" om ni förstår mig.

Enda symptomen jag haft tidigare är att jag inte varit sugen på något öht, inte illamånede bara ingen matlust. Och att jag varit extremt trött. Så just nu så väntar jag bara på att den värsta tröttheten ska slå till! :P

Jag har julevent inbokat med mitt jobb framöver och då jag alltid brukar dricka vin så har jag värsta ångesten över hur jag ska lyckas dölja/ha en bra anledning att inte dricka :/ Jag vill inte riktigt berätta än. Har redan ångest över att berätta för jag började typ precis på den tjänst jag jobbar med nu.... Så det känns lite motigt. Jag tror såklart de blir glada för min skull men ja.. ni fattar.
    Hade min bästa vän på middag i helgen och jag hade köpt alkoholfritt vin och hällt över i en vanlig vinflaska.. hehe. Hade gärna berättat men vill ändå vänta liiiiite till. Gick in i vecka 6 i söndags!

På lördag kommer dock både min mamma och min lillasyster och då kommer det nog förmodligen inte gå att hålla hemligt för dem längre... :P
    En dröm hade varit att ha det för sig själv till efter KUB- UL men det känns som en omöjlighet.

Hur länge tänkte ni vänta med att outa graviditeten? Berättar ni tidigt för nära vänner/familj? Har ni bra tips på hur man har en bra ursäkt att inte dricka? Jag är vecka 11 vid jul så tänkte att vi kanske berättar för de flesta då...

Vi är exakt lika långt gångna! Gick också in i vecka 6 i söndags (5+2 nu). Har bara berättat för min sambo. Vi ska vänta med att berätta för familjen tills julen då alla är samlade och glada, haha! Kommer nog berätta för mina bästa vänner ungefär vid samma tidpunkt. Sen både min mor och svärmor blir svårt att dölja det för länge då de kommer med mat så ofta, så de lär ju märka det självmant annars ;) har inte så mycket symtom heller, är dock öm i brösten, väldigt trött och lite molvärk till och från. Hoppas på att vi slipper illamående ;D
  • babydreams
    Ise skrev 2016-11-22 12:01:37 följande:
    Lilltiger84 skrev 2016-11-22 11:51:11 följande:

Här är en till som är exakt lika långt gången som du! Glad Förstår vad du menar, jag har inte heller så tydliga symptom så det känns inte så "verkligt" än. Jag är lite öm i brösten, uppsvullen mage, mer kissnödig, lite molvärk och yr till och från. Är iofs extremt glad om man slipper illamåendet då jag har fobi för att må illa och kräkas.. Obestämd

Jag har också bara berättat för min man än så länge, tänkte berätta för de flesta vid jul tror jag. Min mamma och pappa kommer och hälsar på om 2 veckor och min mamma är typ synsk så hon kommer nog veta, haha. 

Haha, smart där att hälla över vinet i annan flaska! Jag har också en julfest på jobbet inplanerad om några veckor och jag vill inte berätta på jobbet än så jag tror jag ska komma på en anledning till att jag måste köra bil. Kan du skylla på nåt sånt tror du?

Vad roligt att vi ligger lika! :) Då har ni BF 22 juli då som jag. kul!

Ja till jul lär det nog vara ute, min familj gillar att snacka massor sinsemellan med så det lär nog sprida sig rätt fort :P 

Ja håller tummarna för att jag får ännu en graviditet utan illamående. Har inte mått minsta lilla illa med någon av killarna, inte kräkts en enda gång.  Ingen foglossning. Ingenting. Jag har inte ens varit tvungen att äta järntabletter så min kropp verkar ta det här med graviditet rätt bra ;) Hoppas på en likadan graviditet den här gången!

Det blir nog svårt att ta bilen... jag jobbar inne i stan och åker ALLTID kommunalt :P Frå nog hitta på något annat.  Jag har en alternativ lösning som ev kanske skulle funka. Min pappa är alkoholist och har haft en dålig period sista tiden, jag har brutit kontakten med honom pga detta och de vet mina kollegor om. Jag skulle ev kunna säga att jag avstår alkohol för att jag gjort en "deal" med honom eller nåt sånt. Jävligt långsökt men det kan ju då vara ett personligt val pga att jag vill stötta honom... äh jag vet inte. Jag kommer bara vara i v 7 när vi ska ut och det känns verkligen för tidigt!  Kanske jag kan låtsas att jag mår dåligt och skylla på det. Att jag börjar bli sjuk. Eller så sjukar jag mig helt den dagen och låtsas att jag ligger hemma däckad.. nä. haha. jag vet inte. :P Eller så låtsas jag helt enkelt dricka... Vi får se.

Jag har en grej som jag redan har ångest över - förlossningen. Inte för att det gör ont men jag tror att det kommer att gå superfort och jag vill verkligen hinna in! Första barnet låg jag i 17 timmar innan han kom ut, jag tog verkligen ALL smärtlindring som gick att få. Kämpade som ett djur med krystvärkar i en timme.

Andra barnet var jag inne i 1 timme (!) på förlossningen och gjorde det helt utan bedövning.. Visst jag hade lättare värkar i kanske 2 timmar hemma men det var liksom inga starka. Sen bara tjoff! så var han ute. tänk om trean går ännu fortare..... :O

Ja skyll på urinvägsinfektion! Eller gör en deal med bartendern innan att när du vill ha vin så får du alkoholfritt :)
  • babydreams

Någon som vet om det är "för sent" att börja med Omega-3 kapslar i vecka 7?

Läste idag att man bör ta såna om man inte äter fet fisk minst 2-3 gånger i veckan. Äter fisk väldigt sällan pga gillar det inte så mycket..

• babydreams
    LillaJag06 skrev 2016-11-30 13:12:28 följande:

Jag har svullnat något extremt. Kan inte dölja det alls. Någon mer med stor mage tidigt?

Har alltid blivit stor snabbt även om det inte är bebisen ännu.

Oj! Min mage har knappt svullnat alls och är i vecka 7 xD
  • babydreams

Det skulle vara kul att veta lite mer om er andra och hur allt går! :D

Kopiera och fyll i era egna svar!

Ålder: 24
    Bor: Gävle
    Första gången gravid, ja eller nej: Ja
    Om nej, hur många barn har jag: -
    Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 15/11, BIM+1
    Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
    Partnerns ålder: 22
    Partnerns reaktion till graviditeten: Överlycklig <3
    BF-datum: 22 juli 2017 (tror dock 24 juli pga 30-dagars menscykel)
    Symtom hittills: Lite illamående på morgnarna, dock inte spytt något. Ömma bröst. Extremt trött. Väldigt lätt andfådd. Känner mig fulare, haha.

• babydreams
    Starlights skrev 2016-12-02 23:02:41 följande:

Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :) 

Vi ska vänta till julafton/juldagen, då ska vi berätta för våra familjer :D går då in i vecka 11 så hoppas det inte blir för tidigt <3
  • babydreams

Jag mår också illa nu varje morgon och gjort det sen jag gick in i vecka 7.. gårdagen var värst. Såå jobbigt. Men samtidigt skönt, för då känner man ju att den lilla lever och utvecklas för fullt <3

• babydreams

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

• babydreams

Ja, om det inte uppstår några problem så som blödningar osv så måste vi tyvärr vänta. De är jättehårda med sånt i mitt landsting tydligen :(

• babydreams
    Leeandra skrev 2016-12-09 10:59:13 följande:
    Jag måste också vänta till v.20 om det inte händer något innan, en blödning tex. Även om det är skönt att se att allt är som det ska i tex v.10 så tycker jag egentligen inte om alltför många ultraljud för jag vill inte utsätta mitt barn för det. Jag avböjde mer än hälften av alla ultraljud med mina tvillingar också av samma anledning. Vill bara att barnmorskan lyssnar på hjärtljud med tratt ist för doppler också.
    Jo egentligen känner jag samma sak. Jag är ju inte så orolig då jag har väldigt starka och tydliga symtom som stämmer in på en frisk och normal graviditet. Är också 24 år och fullt frisk så just nu känns allt bra.

Men detta är ju första gången någonsin som jag är gravid också. Så har inte direkt något att jämföra med..
  • babydreams
    narie24 skrev 2016-12-11 12:33:44 följande:
    I vilken app har du gjort bilden?
    Baby pics, den kostar dock en slant :)
  • babydreams

Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)

Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!

Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?

• babydreams
    Sofia12310 skrev 2016-12-13 11:05:56 följande:
    Usch jag mår som du. Spyr inte hatar att spy verkligen men de sitter i halsen. Mår skit hela dagarna men kvällarna bruka de släppa men sen vakna tidigt på morgonen och behöver springa på toa och efter det är det kört mår så illa. Funderar på att köpa tabletter, men min bm sa att man blir jätte tröttt? Är du trött?
    Jag är riktigt trött! Speciellt mot eftermiddagarna, när det är ca 2 timmar kvar på jobbet. Men det var jag även innan jag provade Postafen.
  • babydreams
    GrönaDruvan skrev 2016-12-13 11:30:44 följande:
    Jag har mått illa varje dag i 5 1/2 vecka nu... Så fort jag slår upp ögonlocken på morgonen börjar det och eftermiddagarna och kvällarna är värst. Har dock mått liiiiite bättre senaste veckan även om jag fortfarande mår illa. Får i mig lite mer mat, även om det mest är yoghurt.
    Tar postafen när jag ska jobba och det är som värst, mår dåligt ändå så vet inte om dom hjälper mig. Trött är jag också hela tiden, så vet inte om jag blir tröttare av dom heller.
    Däremot tror jag att jag blivit förstoppad nu
    Haft väldigt ont i magen och är orolig att nåt är fel, men sen inser jag att jag inte gjort nr.2 på ett tag och att det troligtvis är tarmarna som gör ont?
    Gör mest ont när jag trycker nere på vänster sida... Ska köpa lite kiwi idag och se om magen sätter fart. Vågade inte ta järntabletten igår..
    Oj, du verkar verkligen ha en jobbig graviditet :( men du väntade tvillingar också va? Då är det ganska vanligt att må sämre än oss som enbart väntar en.

Jag tycker hårt bröd med ost och ett glas juice är suveränt mot illamående iaf. Det åt jag även förr i tiden när jag var bakis :)
  • babydreams

Jag har nu äntligen fått tag i en privatklinik, så på tisdag när jag är i vecka 10 (9+2) så ska jag få se den lilla grodan för första gången! 1200kr kostar det men det är det värt :) orka vänta till slutet på februari för att få göra ett liksom.

Svar på tråden BF JULI 2017