• narie24

BF JULI 2017

babydreams skrev 2016-12-11 12:26:04 följande:

Min mage idag, gick då in i vecka 9 (8+0) :)

I vilken app har du gjort bilden?
  • narie24

Idag har jag verkligen tyckt synd om mig själv. Gråtfärdig. Mått illa hela dagen, ont i huvudet och helt sänkt. Försöker tvinga i mig nåt att äta, vet ju att det hjälper. Usch....

• narie24
    GrönaDruvan skrev 2016-12-11 19:28:19 följande:

Idag har jag vilat/sovit mestadels av dagen. Känner mig så tråkig mot mina barn. Orkade inte ens vara med och julpynta....

Dumt att julen kommer nu när man är trött och bara mår dåligt. Inte alls sugen på att fira jul...hur känner ni för julen?

Är inte klar med julklappar heller, och vet inte när jag ska få ork att ge mig ut...

Låter som min dag. 5-åringen ger mig ingen ro och vill absolut att mamma ska vara med och bygga osv. Känner mig så osocial när jag ligger på sängen medan familjen pysslar och skrattar utanför. Har inte haft ngn go för julpyssel i år. Kämpade och bet ihop så sakerna kom upp. Det har alltid varit min och ungarnas grej att göra.

Inget julbak eller liknande.

Jag har varit naiv och tänkt att jag kommer må bättre till jul, med det känns tveksamt nu :(. Jag kommer väl ligga då också?

Just nu oroar jag mig för hur jag ska orka jobba imorgon....
  • narie24

Hej på er!

Imorgon är det äntligen dags för mitt ul (gissar vul). Tror att jag är i slutet av v 9 men det kan diffa en del då min mens varit lite oregelbunden sista ggrna.

Jag är jättenervös. Känner som ngn ovan, tänk om det inte alls är nåt där? Att det trots alla symptom stannat av för längre sedan? Kommer bli helknäckt. Om det inte går vägen med det här barnet har vi bestämt att det inte blir ngt mer "försök". Orkar inte börja om karusellen en gång till. Vi har ju två underbara barn redan.

Vad har ni för symptom?

Jag mår illa, har huvudvärk, onda bröst (lite lugnare nu), uppsvälld mage. Knappt haft ngn molvärk alls, känt lite senaste dagarna.

• narie24
    marretiin skrev 2016-12-12 18:09:08 följande:

Alltså jag som aldrig äter annat än fågel o fisk o inga mjölkprodukter. Idag skrek helt enkelt bebisen efter kööött. Så blev o lyxa till det rejält med lövbiff o potatisgratäng

Härligt att du är sugen, men för mig är det bara usch med alla köttprodukter :(. Tråkigt, saknar att känna hunger och sug.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2016-12-13 11:30:44 följande:

Jag har mått illa varje dag i 5 1/2 vecka nu... Så fort jag slår upp ögonlocken på morgonen börjar det och eftermiddagarna och kvällarna är värst. Har dock mått liiiiite bättre senaste veckan även om jag fortfarande mår illa. Får i mig lite mer mat, även om det mest är yoghurt.

Tar postafen när jag ska jobba och det är som värst, mår dåligt ändå så vet inte om dom hjälper mig. Trött är jag också hela tiden, så vet inte om jag blir tröttare av dom heller.

Däremot tror jag att jag blivit förstoppad nu

Haft väldigt ont i magen och är orolig att nåt är fel, men sen inser jag att jag inte gjort nr.2 på ett tag och att det troligtvis är tarmarna som gör ont?

Gör mest ont när jag trycker nere på vänster sida... Ska köpa lite kiwi idag och se om magen sätter fart. Vågade inte ta järntabletten igår..

När det gått för lång tid för mig med nr 2 så brukar jag också känna av det långt ner till vänster. Kanske är en böj på tarmen där?
  • narie24
    Summerchild skrev 2016-12-13 11:59:53 följande:

Men ni som mår illa vad äter ni egentligen? Mitt barn nummer 4 och tidigare graviditeter var jag känslig för sura produkter som juice och spydde av det .

Diabetesen kräver nu att jag äter typ lchf så gott som möjligt och jag mår relativt bra. Dofter emellanåt kan trigga lite illamående även om dom luktar gott.

Tänkte om ni kunde lista ut vad som triggar mest illamående om det är nån mat ????

Det jag har allra svårast att äta är stekta saker, kött och sånt som är svårt att svälja. Får kämpa för att få ner den mesta maten i strupen.

Men anar en förbättring nu. Lyckades äta hederlig spagetti och köttfärssås ikväll!
  • narie24
    Lindseeey skrev 2016-12-13 16:33:03 följande:

Är det någon som fått minskade symptom i v. 9 ? Är i 8+2 idag och tycker symptomen minskat väldigt, brösten känns enbart av litegrann, har känts som dom brunnit tidigare. Knappt något illamående alls, även om jag varit förskonad från det till stor del innan.. inga hugg eller stramande i tjejmagen alls.. Dock smärta i "vanliga" magen vilket oroar mig, är rätt trög i magen så försöker tänka att det är pga det..

Har tid hos bm för o få se på det lilla livet den 22/12 men tiden dit känns sååå lång :(

Någon som också blivit av med symptomen men som det ändå gått väl för ? :/ är så orolig !

Jag tycker också att det lugnat sig en aning i v 9. Brösten känns bara lite grann, illamåendet en aning bättre, knappt ngn känsla i livmodern.

Men var på tidigt ul idag så jag vet ju att det lilla lever där inne i alla fall.
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2016-12-12 20:08:19 följande:

Håller tummarna för att allt ser bra ut i morgon!

Jag har alltid fått göra vanligt ultraljud på magen efter vecka 8+0, men det kanske är olika.

Mina symptom har varierat lite, men för tillfället ömma och svullna bröst, humörsvängningar, lite illamående och känslig för lukter. Är i vecka 9.

Molvärk har jag haft till och från, men inte just nu.

Det gick bra idag! Det blev vanligt ultraljud och man såg den lille tydligt. Man såg till och med hur den sprattlade till. Helt otroligt hur häftig människokroppen är! Är i vecka 8+6.
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-13 19:14:50 följande:

Ja men fy, det är ju så hemskt. Men några pussar blir det inte. Jag är så extremt känslig för dofter och klagar på honom hela tiden att han luktar ditt och datt. Det måste ju gå över? Tror det var såhär förra graviditeten med..

Jag klarar knappt att pussa min man :(. Tycker att det luktar och att det känns instängt på nåt sätt. När man mår illa vill ha munnen fri hehe.

Försöker pussa på honom på andra sätt istället :).
Svar på tråden BF JULI 2017