BF JULI 2017
Lite nyfiken.. på vilka andra sätt försöker du pussa honom ?
Lite nyfiken.. på vilka andra sätt försöker du pussa honom ?
15 och 7, vad häftigt! Spännande med bebis då! Jag inbillar mig att jag kommer vars lite lugnare den här gången. Och tröttare. Man är ju ganska bekväm nu. Inga vakna nätter, utdragna läggningar och vällingflaskor. Känns som det var så länge sedan. Känns som det här är första barnet igen.
Oj, oj! Nu har jag verkligen utmanat ödet...
Köpte första saken till bebisen, redan. Men kunde bara inte låta bli! En jättefin åkpåse på rea för bara 174 kr (ord pris 849 kr )
Blir ju en liten sladdis, så har knappt några bebisgrejer kvar från de stora barnen.
Inget arbetsnamn på det lilla livet här ännu. Men igår på ultraljudet kallade vi den räkan :). Får se vad det blir sen.
Ngn mer som är otålig och vill komma till i alla fall vecka 15? Nu är min mage som ett spänt
klot med luft haha. Känns som att kollegorna tittar. Ser fram emot när det är en "riktig" gravidmage och att man outat det för alla. Massa smusslande just nu.
Jag längtar också! Slippa gömma gravidbyxorna så inte barnen ska se. Slippa tänka på vad man har på sig runt folk. Och slippa känna sig tjock haha. Veta att det är bebis som tar upp platsen och inte bara svullen luft.
Vi har nu bestämt oss att försöka hålla det hemligt tills efter Rul. Blir väldigt pösiga tröjor om det fortsätter såhär. Är glad att vi avbokade hela julen så man slipper dölja det då för släkten. Nästa gång släkten samlas är i februari eller maj:)
Är det någon av er tjejer i tråden som bor i Stockholm? Hur tänker ni med sjukhus/ BB? Några preferenser?
Ja, men verkligen. Nu känns det äntligen som att jag kan pusta ut och slappna av:)
10+6 idag :D du då?
Varför tror du att du ska bli tillbakaflyttad?
Jag längtar också. Har en drömvisionen om att vi har gjort ett ok kub och att illamåendet ska ha lagt sig då. Och så smågrejer, som att inte rota runt i garderoben efter något gammalt tält att ha på sig varje dag gör att kunna vara hemlig med magen i. Om allt går som planerat ska jag investera i snygga mammakläder.
Alltså hur trött kan man vara???
Orkar inte ens sitta upp här hemma. Hur ska man lyckas få till middag? Ungarna har fått mkt skärmtid idag... :(
På riktigt så övervägde jag att ge dem popcorn och körsbärstomater till middag idag. Hittade sedan ett halvt paket pasta i ett skåp, men i det var bara tur. Står inte ut med att laga mat och inte orkar jag heller. Mannen har lagat i några veckor nu. Och typ skött allt annat. Puh. Bara att bita ihop.
Åh, och ikväll blir det film ist för godnattsaga. Överger sakta men säkert alla ideal..
Jag är i v 11+3 :)
Nu tycker jag veckorna rullar på lite snabbare än i början :) fram till 8+0 var det såå segt tyckte jag.
Visst är det skönt Att må bra igen, och nu vet alla runt oss med så det är skönt.
Hade ni barn sen innan?
Tack och tack detsamma! Alltså det här med aversion mot duschen bidrar ju inte till välmåendet direkt. Dagdrömmer om något sorts scenario där man ligger i badet med tända ljus, stor mage och massor av dofter - och gillar det.
Jag har upptäckt att läkerol med citron och ingefärasmak kan hjälpa tillfälligt när man får panikillamående och börjar stirra efter närmsta papperskorg.. det stoppar upp det hela så att jag inte måste spy prick då iaf. Ett tips.
Det går att korrigera blodsockret med kostbehandling, så det finns alltid en andra chans om det handlar om diabetes typ 2. Det är ju inte helt lätt att äta korrekt i början av en graviditet när man mår dåligt, men håller tummarna att glukosbelastningen ger ett bra svar.
Det kan vara bla för att man tidigare fått ett barn som väger mer än 4500 gr då dem vill utesluta grav diabetes.
Idag fick jag för första gången på länge sug efter mat. Mumsade i mig färskostfylld lövbiff, pommes och gröna bönor. Så gott! Men illamåendet kom tillbaka direkt efter, men det var det värt. Kanske kanske illamåendet är på väg att lätta nu???
Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?
Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*
Går in i vecka 10 i morgon.
Jag hade mer ont i magen i början på veckan pga förstoppning, men har ju lyckats gå på toa nu 2 ggr efter det, så tror inte det beror på det.
Efter mitt besök på tisdag ska jag försöka att sluta oroa mig så mycket. Det är klart, är allt man gjort i 5 veckor bara varit hemma så tänker man mycket. Denna veckan har jag ju även varit hemma från jobbet.. Kanske är måendet som gör att man blir lite låg..
Vi ska inte göra ngn slags lista över vilka som är med i tråden?
Sosozo - BF 4 juli. Stockholm.
Acinnaleh - BF 4 juli Närke
Gröna Druvan - BF 7 Juli Halland
Noccis - BF 12 juli Stockholm
Gameofthrones BF 12 juli Valdemarsvik
narie24 Bf 18 juli Stockholm
Treansresa - BF 15-29 juli. Lappland
Joline84 - 26 juli Södermanland
vet hur det känns- Bf 27 juli. Västerås
sobrio88 - Bf 28 juli. Värmland
Elliot0300 - BF 29 juli Malmö
Basio - BF 30 juli Skåne
Oj då nu blev det ju ett citat.
Kan tycka att det är smidigast om listan ligger i själva ts. Kanske bra att starta en ny tråd? Vad säger ni?