BF JULI 2017
Hej!
Vågar mig nog på att hoppa in här nu..
Är i vecka 8 och har bf 22 juli. Har två missfall bakom mig senaste året, men nu har jag precis varit hos bm och gjort tidigt ultraljud och allt ser bra ut!
Hej!
Vågar mig nog på att hoppa in här nu..
Är i vecka 8 och har bf 22 juli. Har två missfall bakom mig senaste året, men nu har jag precis varit hos bm och gjort tidigt ultraljud och allt ser bra ut!
Grattis! Vad härligt att ha fått se det lulla livet .
Var tvungen att gå upp och äta i natt pga illamående. När jag väntade tvåan mådde jag illa många veckor, med ettan inget alls.
Är det någon som har tips på något lite nyttigare som man kan äta när man mår illa och känner att man måste äta något?
Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(
Lider med er som är så illamående!
Är i vecka 9 nu, mår lite illa ibland, särskilt när jag är hungrig, men inte så farligt. Med ettan mådde jag inte illa en enda gång, med tvåan mådde jag illa konstant mellan vecka 10 - 16, om jag inte minns fel.
Trött är jag, och har väldigt svårt för lukter. Dessutom har jag haft ett hemskt humör senaste tiden. Gråter och är arg, som värsta pmsen. I morse hade min sambo skalat kokt ägg, och det luktade vidrigt. Jag överreagerade och började gråta för att jag tyckte att han var oförstående när jag klagade på lukten. Typiskt mig nu i helgen har varit att jag blivit arg för småsaker och sen fått dåligt samvete och storgråtit.
Det beteendet är verkligen inte likt mig. Måste väl vara hormoner?
Tror att sambon och barnen tycker det ska bli skönt att gå till jobb respektive skola i morgon efter denna helgen...
Alltså jag som aldrig äter annat än fågel o fisk o inga mjölkprodukter. Idag skrek helt enkelt bebisen efter kööött. Så blev o lyxa till det rejält med lövbiff o potatisgratäng
Hej på er!
Imorgon är det äntligen dags för mitt ul (gissar vul). Tror att jag är i slutet av v 9 men det kan diffa en del då min mens varit lite oregelbunden sista ggrna.
Jag är jättenervös. Känner som ngn ovan, tänk om det inte alls är nåt där? Att det trots alla symptom stannat av för längre sedan? Kommer bli helknäckt. Om det inte går vägen med det här barnet har vi bestämt att det inte blir ngt mer "försök". Orkar inte börja om karusellen en gång till. Vi har ju två underbara barn redan.
Vad har ni för symptom?
Jag mår illa, har huvudvärk, onda bröst (lite lugnare nu), uppsvälld mage. Knappt haft ngn molvärk alls, känt lite senaste dagarna.
Gör alla vul? Jag trodde det skulle bli vul, men det blev vanligt ul på magen i början på vecka 9 och även förra veckan i början på vecka 10
Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)
Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!
Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?
Det gick bra idag! Det blev vanligt ultraljud och man såg den lille tydligt. Man såg till och med hur den sprattlade till. Helt otroligt hur häftig människokroppen är! Är i vecka 8+6.