Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

BF JULI 2017

Oj, oj! Nu har jag verkligen utmanat ödet...

Köpte första saken till bebisen, redan. Men kunde bara inte låta bli! En jättefin åkpåse på rea för bara 174 kr (ord pris 849 kr )

Blir ju en liten sladdis, så har knappt några bebisgrejer kvar från de stora barnen.

• Delilah2001
    Sosozo skrev 2016-12-13 20:21:28 följande:

Kul! Sladdis blir det väl här med. Läste någonstans att om det är minst 6 år till närmsta äldre syskon räknas det som sladdis/ ensambarn. Hur gamla är era äldre? Tror ni att uppfostran kommer bli annorlunda med den nya lille?

Mina är 15 och 7.

Jag vet inte riktigt om uppfostran kommer bli annorlunda, men föräldraskapet kommer nog garanterat bli det.

Var 21 när jag fick äldsta, och när tvåan kom hade jag fyllt 30. Var så mycket som fallit på plats när jag var lite äldre, och jag tog mer vara på bebis och småbarnstiden, och levde mer i nuet.

Jag tror att det kommer bli ännu bättre nu, men fysiskt så kanske man inte orkar lika mycket.

Ska bli spännande att börja om i alla fall! Detta kommer bli sista barnet, så kommer försöka ta till vara på det till 100 procent!
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2016-12-13 21:01:02 följande:

15 och 7, vad häftigt! Spännande med bebis då! Jag inbillar mig att jag kommer vars lite lugnare den här gången. Och tröttare. Man är ju ganska bekväm nu. Inga vakna nätter, utdragna läggningar och vällingflaskor. Känns som det var så länge sedan. Känns som det här är första barnet igen.

Ja, tröttare kommer jag också absolut att vara!

Känns också lite som första barnet. Har ju dessutom en ny karl nu, han har inga barn sedan tidigare, blir spännande att se hur detta ska gå!
  • Delilah2001
    Treansresa skrev 2016-12-13 21:06:03 följande:

Våra är mellan 7 och 12. Mina två är 9 och 7.

Jag tror definitivt det kommer bli annat nu. Dels är jag med en ny gubbe och vi har olika grundvärderingar när de är små så vi kommer få mötas halvvägs.

Jo, det är sant... Jag har också ny pappa till denna bebisen, så lite nervöst är det. Men spännande också.

Han har ingen erfarenhet av barn och barnuppfostran.
  • Delilah2001
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 21:09:19 följande:

Hej alla!

Jag och min man väntar vårt först barn till den 18e juli efter ivf i Umeå ????

Förra veckan var vi och kikade på det lilla livet och fick höra hjärtslagen!

Vågat knappt skriva om det hela för jag är så rädd att jinxa det hela...

Hej!

Grattis!

Vet hur det är, det tog flera veckor innan jag vågade hoppa på en bf-tråd...

Mysigt att se att det finns något därinne och se hjärtslag! Jag tyckte det kändes helt overkligt, först då började jag känna mig gravid på riktigt
  • Delilah2001
    Tillajordgubbe skrev 2016-12-14 19:49:48 följande:

Hej är gärna med är om de går bra :) har bf den 15 juli om allt går som de ska. Mår illa väldigt mkt och svårt att hålla de hemligt för illamående är konstant. Någon som har nå tips? Har ni någon hemlig Facebook grupp man kan va med i? Vore kul att vara med där också?

Hej!

Jag mådde väldigt illa under min förra graviditet, Lergigan hjälpte!

Vet inte om det finns någon hemlig facebook grupp, jag har inte facebook.
  • Delilah2001
    GrönaDruvan skrev 2016-12-15 20:05:19 följande:

Ni som är över vecka 10, ska ni göra "baking soda test"? Googla om ni vill veta vad det är!

Gjorde det idag och det blev bara lite skum på toppen, inga bubblor eller pyste inte. Ska prova imorgon igen. Alltså "ska det bli" flickor.

Tar det med en nypa salt såklart, men det har stämt för många och alltid kul att spekulera!

Det måste jag kolla upp, har aldrig hört talas om faktiskt! Men är bara i vecka 9, så får vänta ett par veckor..

Är helt övertygad om att det är en pojk därinne! Om 6 veckor får jag veta säkert!!
  • Delilah2001
    FrökenMp skrev 2016-12-15 21:26:46 följande:

Varför om 6 veckor? Ska du göra ultraljud i vecka 15?:) kan man se könet då? Haha jag vet ingenting...:)

Ja, har bokat tid för könsultraljud, kommer vara i vecka 14+4.
  • Delilah2001
    Summerchild skrev 2016-12-15 22:16:59 följande:

Fler än jag som bara måste veta könet vid rutin ul ? Vad skoj vi kommer ha i forumet...massa skvaller

Jag har inte fått veta könet vid mina tidigare rutinultraljud tyvärr... Med första barnet vägrade bm att tala om det, andra gången var det för svårt att se. Men jag gjorde könsultraljud sen med tvåan, är så nyfiken och otålig av mig!
  • Delilah2001
    Noccis skrev 2016-12-16 09:57:11 följande:

I onsdags var jag på mitt andra möte hos BM och fick kissa på en sticka för glykos test. Det såg inte bra ut. Fick även ta blodprov som inte heller va bra. Hade visserligen ätit en bulle innan (svårt att få i mig något alls fortfarande) så det kan påverka men jag är så orolig.

Har tidigare haft ätstörningar och senare år har jag ätit mer chips och godis än man ska. Blir så arg på mig själv att jag inte tagit diabetes och sånt på mer allvar. Man tror liksom inte att det ska hända en själv. Att man inte är i riskzonen.

Har inte ätit så mycket godis sen jag vart gravid eftersom jag helt tappat lusten till allt som går att äta och nu blir det definitivt inget mer sånt men skadan kanske redan är skedd.

Känner mig dålig...

På måndag ska jag göra ett sånt där test på vårdcentralen och på tisdag får jag förmodligen veta domen. 

Håll tummarna för mig att jag får en andra chans!

Hur kommer det sig att man får göra glykostest?
  • Delilah2001
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-16 17:51:14 följande:

De kollar alltid om de finns glukos, proteiner eller bakterier i urinen:)

Aha. Fast jag har inget minne av att jag tidigare tagit sådant test hos bm som Noccis skrev om, inte kissat på sticka.

Men får se nästa vecka, då ska jag på inskrivning.
  • Delilah2001

Mina ömma bröst har slutat ömma på en natt i princip. De känns som vanligt nu. Är det de sk "spökveckorna" nu, eller ska man oroa sig?

Dock får jag fortfarande gråtattacker och har ett hemskt humör... Är jättesugen på vin dessutom *skäms*

Går in i vecka 10 i morgon.

Svar på tråden BF JULI 2017