• Sosozo

BF JULI 2017

Newbie84 skrev 2016-12-11 16:47:23 följande:

Har kub 21/12 ska bli spännande, hoppas bara att allt är som det ska. Annars är det illamåendet dygnet runt som gör att jag verkligen inte tycker om att va gravid. Ska försöka få annan medicin då de jag tar nu inte hjälper särskilt mycket. Är sjukskriven pga att jag spyr så mkt, vilket tyvärr gör att tiden går långsamt. Men snart är det jul och jag hoppas att tiden går lite snabbare då :)

Magen syns mer nu med andra barnet, på kvällen främst. Känner mig annars bara lite svullen om magen.

Jag ska på kub 22/12! Något att se fram emot, hoppas du mår bättre snart.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2016-12-12 22:17:06 följande:

Det är ju mycket bättre tycker jag!!

Någon av er som tycker eran man/kille luktar äckligt? Här får han inte ens sova i samma rum längre...han förpestar rummet...stackarn..

Märker dock att många killar luktar som honom... Jäkla konstigt. Fruktansvärt äcklig lukt...

Ja men fy, det är ju så hemskt. Men några pussar blir det inte. Jag är så extremt känslig för dofter och klagar på honom hela tiden att han luktar ditt och datt. Det måste ju gå över? Tror det var såhär förra graviditeten med..
  • Sosozo
    babydreams skrev 2016-12-13 09:43:23 följande:

Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)

Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!

Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?

Jag mår också rysligt illa. Spyr inte så mycket men mår pyton, utmattande och påverkar ju allt! Jag tycker Postafen hjälper. Jag försöker att inte ta det varje dag, men när det behövs då kör jag på det. Hittills det enda jag testat som hjälpt.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-13 19:28:40 följande:

Jag klarar knappt att pussa min man :(. Tycker att det luktar och att det känns instängt på nåt sätt. När man mår illa vill ha munnen fri hehe.

Försöker pussa på honom på andra sätt istället :).

Nej, man vill gärna vara ifred på så sätt. Jag brukar ju gilla hans doft men nu är han inte poppis.

Såg att någon mer skrivit om att må illa av att duscha! Haha, jag som trodde jag häll på att bli galen. Tycker att allt luktar hemskt. Även tex diskmedel, sköljmedel, schampo osv. Jag fattar inte hur man kan må illa av det?! Men jag får liksom bita ihop i duschen. Det är inte kul, önskar att det var avslappnande ist..
  • Sosozo
    Newbie84 skrev 2016-12-13 20:11:18 följande:

Jag har köpt oparfyrmerat shampo, balsam och tvål. Ska köpa oparfyrmerat tvättmedel också. Min näsa är så sjukt känslig och jag spyr av starka dofter...

Smart. Ska jag också göra. Bara tanken på det känns bättre.
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2016-12-13 20:07:24 följande:

Oj, oj! Nu har jag verkligen utmanat ödet...

Köpte första saken till bebisen, redan. Men kunde bara inte låta bli! En jättefin åkpåse på rea för bara 174 kr (ord pris 849 kr )

Blir ju en liten sladdis, så har knappt några bebisgrejer kvar från de stora barnen.

Treansresa skrev 2016-12-13 20:16:32 följande:

Jag måste erkänna att jag också börjat småhandla. Hittat något fynd nu i kalendrar och på blackfriday. är en sladdis här med så har inget kvar.

Kul! Sladdis blir det väl här med. Läste någonstans att om det är minst 6 år till närmsta äldre syskon räknas det som sladdis/ ensambarn. Hur gamla är era äldre? Tror ni att uppfostran kommer bli annorlunda med den nya lille?
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2016-12-13 20:26:16 följande:

Min äldsta fyller 8 i februari och den yngsta 7 i juni... Så inte säkert den yngsta hinner fylla år innan de kommer...

Ok! Mina gossar blir 6 och 8 vid tiden för ankomst. De vet inget än men speciellt den äldsta är extremt sugen på syskon och pratar mkt om det. Vi ska också berätta strax innan jul! Om UL och kub ser ok ut. Jag ser extremt mkt fram emot detta!
  • Sosozo
    Delilah2001 skrev 2016-12-13 20:44:21 följande:

Mina är 15 och 7.

Jag vet inte riktigt om uppfostran kommer bli annorlunda, men föräldraskapet kommer nog garanterat bli det.

Var 21 när jag fick äldsta, och när tvåan kom hade jag fyllt 30. Var så mycket som fallit på plats när jag var lite äldre, och jag tog mer vara på bebis och småbarnstiden, och levde mer i nuet.

Jag tror att det kommer bli ännu bättre nu, men fysiskt så kanske man inte orkar lika mycket.

Ska bli spännande att börja om i alla fall! Detta kommer bli sista barnet, så kommer försöka ta till vara på det till 100 procent!

15 och 7, vad häftigt! Spännande med bebis då! Jag inbillar mig att jag kommer vars lite lugnare den här gången. Och tröttare. Man är ju ganska bekväm nu. Inga vakna nätter, utdragna läggningar och vällingflaskor. Känns som det var så länge sedan. Känns som det här är första barnet igen.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-13 21:13:49 följande:

Förstår känslan med att börja om. Min minsta fyllde precis 5 och äldsta blir 8 i mars. Det år sedan blöjor, nattvak, flaskor osv. inte länge sedan minstingen började torka sig själv och vi skrattade och sa att nu är det slut med allt det där. Men nu börjar vi om! Galet! Man kommer säker vara trött. Men på ett sätt hoppas jag att det blir lättare än när tvåan föddes, då hade jag samtidigt en 2-åring. Nu är syskonen mer självgående.

Ja det tänker jag också! Visst är jag äldre nu men förra gången jag blev gravid hade jag en redan på 1,5 år som sov som en kratta tills han blev 3 ungefär. Så det vart dubbla vaknätter när bebisen kom. Nu kanske man iaf kan turas om. :)
  • Sosozo
    FrökenMp skrev 2016-12-14 09:14:40 följande:

Imorgon ska jag på mitt andra ultraljud. Jag har ju varit så orolig för MA på senaste tiden, mycket pga minskade symptom, så jag hoppas jag får se ett litet liv imorgon. Går in i vecka 11+0 på fredag isåfall:)

Håller tummarna för er!
Svar på tråden BF JULI 2017