• Svar på tråden BF JULI 2017
  • GrönaDruvan

Tips till er som har svårt att äta när ni mår illa. Jag har iaf lättast att dricka olika saker och frukt funkar.
    Nästan varje morgon gör jag en stoooor smoothie och dricker.. Låter inte gott, men den är supergod! (Dricker jämt den, även innan jag var gravid). Får i sig både vatten och frukt o bär!

Mixa ca 1.5-2 dl vatten, 2 bananer och en drös med bär (jag kör hallon o blåbär)
    Ta inte för mycket vatten då blir det blaskigt!! Jag tar ungefär 1 dl vatten per banan, men det beror på hur stora dom är.
    Ta lite socker i (är bananerna riktigt mogna hoppar jag det). Mixa, drick o njut!

• Malimari

Finna det någon fb grupp? Det startades en annan härifrån men där händer inte mycket tyvärr. Jag gillar att ha allt på samma ställe ^^

• HeidiH

Kom till bm idag och hon tyckte vi skulle testa en annan sak ist för akupunktur. Nämligen att sticka in en nål i blodkärlen som man har på undersidan av tungan! En på varje sidan, Gjorde inte så ont då men nu ömmar det :/ och illa mår jag än. Får se om det blir bättre. Annars skulle vi köra akupunktur. Försökt googla det där med nålar i tungan men hittar typ ingenting om det. Någon här som testat?

• Maceka
    Noccis skrev 2016-12-08 11:51:13 följande:

Jag håller helt med dig, det är svårt att vara riktigt glad när man mår skit.

Jag blev sjukskriven p.g.a. illamåendet. Hade inte tänkt berätta på jobbet innan det börjat synas på magen men hade ju inte så mycket att välja på.

Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart.

Styrkekram!

Hej och tack! Så skönt för dig att du blev sjukskriven. Var det svårt att få en sjukskrivning?

Nej precis, tänkte göra samma som du att vänta lääänge tills det inte gick att dölja längre. Mam tänker ut nån slags solskenshistoria att mam sla välja ut den rätta dagen och gotta sig i alla fina reaktioner man får.. nu blir det väll till att berätta mellan hulkningarna medans kollegan står och dricker morgonkaffet som jag nästan svimmar av bara lukten..
  • Maceka
    Newbie84 skrev 2016-12-08 11:52:32 följande:

Usch stackare, jag berättade tidigt pga att jag inte klarade av att jobba så mycket, kort därefter blev jag sjukskriven. De var glada att jag berättade och det var så mycket lättare på jobbet att inte behöva hitta på ursäkter. De var väldigt förstående och tacksamma för den tiden jag var där.

Så skönt för dig.. verkar vara många här inne som inte mår bra. Jag tror jag med kommer bli tvungen att sjukskriva mig, jag känner mig riktigt sjuk alltså. Har ju spyan i halsen bara jag ligger stilla i soffan så det lär inte bli bättre på jobbet. (Jobbar inom vården)

Tack för svaret och så skönt att känna att man inte är ensam!!
  • Maceka
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 14:07:40 följande:

Tar postafen ibland, men tycker det hjälper sådär. Eftersom jag faktiskt överlever dagarna vill jag helst undvika andra läkemedel, men får väl se hur det går. Har mått pytte lite bättre sen i lördags, även om jag mår illa hela tiden. Tänker att det ska bli bättre och bättre, men man vet ju aldrig..

Ja tack! jag var och köpte pastafen idag men jag tyckte inte att det hjälpte något, hade verkligen hoppats på den.

Vad duktig du är som står ut och tänker positivt :)

Jag försöker verkligen tänka att det är en övergång bara. Det måste bli bättre snart.
  • Maceka
    Leeandra skrev 2016-12-08 12:17:40 följande:

Alltså, ugnsbakad fisk är trevligt i vanliga fall men inte när jag är gravid och mår illa. Speciellt inte fisk till 500 personer! Arbetskamraterna undrar hur det är med mig men jag skyllde på att jag är förkyld ( delvis sant ) men jag vill bara hem. Det värsta är att jag ska åka båt i 3 h ikväll och bil i 2, så det blir nog att leta upp spypåsen. All credit till oss kvinnor som kämpar oss igenom det här för att få våra söta små ungar .

Haha åh fy. Förlåt att jag skrattar men jag ser mig själv där. Du jobbar i storkök förstår jag? Hoppas att resan gick bra för dig.

All credit till oss! Förtjänar fan en medalj när detta är över.
  • Leeandra
    Maceka skrev 2016-12-08 18:36:29 följande:

Haha åh fy. Förlåt att jag skrattar men jag ser mig själv där. Du jobbar i storkök förstår jag? Hoppas att resan gick bra för dig.

All credit till oss! Förtjänar fan en medalj när detta är över.

Jag ser också ganska humoristiskt på saken, . Annars skulle jag inte stå ut. Båtresan lyckades jag sova mig igenom, men kommer nog drömma mardrömmar om alla fiskfiléerna senare .
  • babydreams

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

Svar på tråden BF JULI 2017