• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Noccis
    Maceka skrev 2016-12-08 18:21:06 följande:
    Hej och tack! Så skönt för dig att du blev sjukskriven. Var det svårt att få en sjukskrivning?

Nej precis, tänkte göra samma som du att vänta lääänge tills det inte gick att dölja längre. Mam tänker ut nån slags solskenshistoria att mam sla välja ut den rätta dagen och gotta sig i alla fina reaktioner man får.. nu blir det väll till att berätta mellan hulkningarna medans kollegan står och dricker morgonkaffet som jag nästan svimmar av bara lukten..
    Nej jag sa bara till läkaren som det va, att jag aldrig vet när jag ska spy för det känns som om jag har spyan i halsen hela tiden och att jag är trött och mår generellt inte så bra. Har väldigt svårt att få i mig mat också.

Ja man har ju en bild på hur allt ska gå till, jag skulle vara sån där strålande gravid kvinna men tji fick jag
  • Noccis
    babydreams skrev 2016-12-08 20:44:52 följande:

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

Har din barnmorska sagt att du måste vänta?
    Jag bad om ett tidigt ultraljud eftersom jag hade ett MF i somras och var orolig och då bokade hon in ett åt mig redan nästa dag.
  • babydreams

Ja, om det inte uppstår några problem så som blödningar osv så måste vi tyvärr vänta. De är jättehårda med sånt i mitt landsting tydligen :(

• Beebii
    babydreams skrev 2016-12-08 21:44:08 följande:

Ja, om det inte uppstår några problem så som blödningar osv så måste vi tyvärr vänta. De är jättehårda med sånt i mitt landsting tydligen :(

Kolla med privata! Då får ni betala själva men det är det värt! Jag ringde en privat här och fick tid samma vecka! känns bättre efter att ha sett den lilla. Då i v.8+2, ska även göra kub test och får ul i v.11+6 sen blir det vanliga ul i v.16+6 (om dom inte flyttar fram datumet då) så 2 till är inplanerade!
  • anna0902
    Sofia12310 skrev 2016-12-08 13:25:47 följande:

Jag har är en undran, var på hälsosamtal idag hos bm. Har inskrivning 2/1. Då ska jag ha bestämt mig ang KUB.

Hur gör ni andra? :)

Jag gjorde inte KUB med första barnet och vill inte göra det nu heller. Har haft tre missfall innan denna graviditet men jag tror inte att ett sådant test skulle göra mig mindre orolig, snarare mer, oavsett resultatet. Barnet i magen planerar vi att ta hand om med eller utan funktionshinder och jag har hellre en stressfri graviditet då det borde vara bäst för alla inblandade. På rutinultraljudet med första barnet fick vi höra att huvudet var deformerat vilket skapade mycket stress. Hjärtat slog inte heller som det skulle. Sedan kom barnet ut helt friskt med helt normalt huvud utan hjärtproblem. Hon är idag 2,5 år och tidig i utvecklingen på alla sätt. All information och teknik som finns att tillgå för gravida tycker jag inte är nödvändig, skulle hellre se att de lägger landstingens pengar på en bättre förlossningsvård så att t.ex. skador kopplade till syrebrist vid födseln kan minskas. Förstår såklart att det för många kan vara kul att se bebisen så tidigt som möjligt OM allt verkar bra, men tänk igenom helheten noga först så att du inte riskerar att sabba anknytningen till ditt barn. :)
  • Haiduchi

Är det några fler här som måste vänta till vecka 18-20 med det första ultraljudet? Känns som en evighet dit :(

Här här vi också bara ett rul i dom veckorna.

Men varit på vul två ggr redan då jag varit orolig för blödningar och smärtor, som visade sig vara växtvärk.

Men hade gärna haft ett ul i vecka 13-14 så man vet att det klarade av övergången till moderkakan bra. Vill verkligen vara säker när man berättar för ett blivande syskon att det faktiskt finns något där inne som lever.
  • Elliot0300

Har noll symtom kvar :/ ingen som helst blödning dock och ultraljud på onsdag, en evighet kvar...

• LillaJag06

Har varit borta ett tagit då appen bara strular.

Mår dåligt :( illa men tack vare lergigagen kan jag åtminstone fingera lite. Är hungrig som bara den men bar ingen lust att äta. Dricker mest hela tiden.

Är extremt trött :( har hypotetros och behandlas med levaxin och värdena är bra men det är ändå olidligt.

Gick in i vecka 8 idag :)

Vul på måndag pga min endometrios och att vi förlorat ett barn tidigare.

Till er som vill ha ett tidigt vul. Boka ett privat. Det hade jag gjort.

• Leeandra

Jag måste också vänta till v.20 om det inte händer något innan, en blödning tex. Även om det är skönt att se att allt är som det ska i tex v.10 så tycker jag egentligen inte om alltför många ultraljud för jag vill inte utsätta mitt barn för det. Jag avböjde mer än hälften av alla ultraljud med mina tvillingar också av samma anledning. Vill bara att barnmorskan lyssnar på hjärtljud med tratt ist för doppler också.
  • babydreams
    Leeandra skrev 2016-12-09 10:59:13 följande:
    Jag måste också vänta till v.20 om det inte händer något innan, en blödning tex. Även om det är skönt att se att allt är som det ska i tex v.10 så tycker jag egentligen inte om alltför många ultraljud för jag vill inte utsätta mitt barn för det. Jag avböjde mer än hälften av alla ultraljud med mina tvillingar också av samma anledning. Vill bara att barnmorskan lyssnar på hjärtljud med tratt ist för doppler också.
    Jo egentligen känner jag samma sak. Jag är ju inte så orolig då jag har väldigt starka och tydliga symtom som stämmer in på en frisk och normal graviditet. Är också 24 år och fullt frisk så just nu känns allt bra.

Men detta är ju första gången någonsin som jag är gravid också. Så har inte direkt något att jämföra med..
Svar på tråden BF JULI 2017