• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Leeandra
    Noccis skrev 2016-12-06 11:01:33 följande:

Jag gör ett för att jag fick missfall i somras så då är dom snälla mot mig antar jag och låter mig göra ett tidigt Ska göra ett idag och är i vecka nio.

Jag mår också fruktansvärt illa och har varit soffliggandes i över 2 veckor nu. I somras när det inte blev något så mådde jag hur bra som helst så jag förstår dig i hur du tänker Fast man kanske kunde få må bara lite illa?

Ja, bara känna sig lagom gravid, . Jag har haft två MA tidigare i v. 12 & 15 men barnen dog redan i v.9 och då försvann alla symptom den veckan. Känns ganska långt att vänta tills det börjar sparka dock, men jag har just ingen anledning att få ett tidigt ultraljud heller. Lycka till idag!
  • Beebii
    Leeandra skrev 2016-12-06 10:43:36 följande:

Usch, mår riktigt illa idag, tycker det är lite svårt att hålls ångan uppe på jobbet ( skolkök). Alternativet, att må för bra för tidigt är inte heller bra, så det är bara att stå ut, . Det känns som att alla ska göra tidiga ultraljud, hur kommer det sig?

Det är vårat 3e barn i magen men 5e graviditeten så jag är lite nojig och har svårt att tro att jag är annat än sjuk (för symptom har jag massor!) Så ville se vem eller vad som är i magen. Efter vul i fredags - v.8+2 - hittade dom ett litet foster så vi fick en bild med. Känns lite bättre men overkligt!

Mår oxå illamående till tusen mest hela tiden och trött. Massor på jobbet (jobbar inom industri) kan tänka mig att skolkök är hemstad med alla dofter. Jag har svårt att få ihop något ätbart här. Blir nudlar och samarin :-/ vad gör man inte...Hade hoppats på bättring men denna lilla ökar väl i storlek hela tiden så illamåendet ökar därefter
  • Delilah2001

Hej!

Vågar mig nog på att hoppa in här nu..

Är i vecka 8 och har bf 22 juli. Har två missfall bakom mig senaste året, men nu har jag precis varit hos bm och gjort tidigt ultraljud och allt ser bra ut!

• anna0902

Hej! Gått in i v.11 nu och illamåendet är inte lika besvärligt som innan, jätteskönt! Inatt kände jag faktiskt något som sprattlade i magen så jag tror att allt är som det ska. :) Är inte inskriven i mödravården än, planerar det till ca v.13-14 och vill inte göra något tidigt ultraljud eller annan fosterdiagnostik, tycker RUL runt v.18 räcker bra. Järnvärdet kollar jag på vårdcentralen och har Niferex sedan innan. Har ni några bra gravid-appar?

• Beebii
    anna0902 skrev 2016-12-06 14:32:26 följande:

Hej! Gått in i v.11 nu och illamåendet är inte lika besvärligt som innan, jätteskönt! Inatt kände jag faktiskt något som sprattlade i magen så jag tror att allt är som det ska. :) Är inte inskriven i mödravården än, planerar det till ca v.13-14 och vill inte göra något tidigt ultraljud eller annan fosterdiagnostik, tycker RUL runt v.18 räcker bra. Järnvärdet kollar jag på vårdcentralen och har Niferex sedan innan. Har ni några bra gravid-appar?

Låter toppen! Bara att hålla ut några veckor till då förhoppningsvis!

PregApp och The Bump är nog mina favoriter då man ser bebisen utvecklas i magen och röra på sig! Som en kamera till insidan!
  • Soffiiee
    Leeandra skrev 2016-12-06 11:16:01 följande:

Ja, bara känna sig lagom gravid, . Jag har haft två MA tidigare i v. 12 & 15 men barnen dog redan i v.9 och då försvann alla symptom den veckan. Känns ganska långt att vänta tills det börjar sparka dock, men jag har just ingen anledning att få ett tidigt ultraljud heller. Lycka till idag!

Har också MA sedan innan. Barnet dog också i vecka 9 men upptäcktes i vecka 12. Är det någon "vanlig" missfallsvecka eller något? :/ är i vecka 8 nu och känner mig orolig!! Ska på ultraljud nästa vecka :)
  • Haiduchi

Ah, varför hade man inte haft en egen ul maskin hemma?!? Nojig för minsta lilla.

Nu har jag inte haft så mycket symptom de senaste dagarna, antar man börjar närma sig spökveckor, är 10+1 nu. Men nu har jag fått mer molvärk i magen, lite i söndags och nu på em började det komma sakta och nu känns det minsann. Kan ju vara växtvärk men orolig för missfall hela tiden.... inte haft innan men usch. Mer nojig denna gången. Var några veckor sen min rejäla växtvärk lugnade sig så därför orolig när det känns som det igen. Men det kommer och går kanske? Någon som vet?

Minns inte sååå detaljerat från min förra grav, 6 år sen, knappt någon växtvärk då dock.

• Wooden
    Soffiiee skrev 2016-12-06 16:27:19 följande:

Har också MA sedan innan. Barnet dog också i vecka 9 men upptäcktes i vecka 12. Är det någon "vanlig" missfallsvecka eller något? :/ är i vecka 8 nu och känner mig orolig!! Ska på ultraljud nästa vecka :)

Om jag inte missminner mig är det i vecka 9 bebisen ska börja ta energi osv via navelsträngen. Kanske är annat också. Första stora steget är att hjärtat börjar slå och då finns det ju större risk för missfall och sen att moderkakan ska börja göra sitt. Tror det är två stora moment som lätt kan gå snett.

En nära väninna till mig fick MA i våras. Fostret dog i vecka 9, men dom fick inte veta förrän RUL :/ Det vill man ju gärna slippa. Är också i vecka 8 nu! Ska på inskrivning på måndag och hopps få boka tidigt ul för att säkerställa graviditetslängd och såklart höra ett hjärta picka.
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2016-12-06 10:43:36 följande:

Usch, mår riktigt illa idag, tycker det är lite svårt att hålls ångan uppe på jobbet ( skolkök). Alternativet, att må för bra för tidigt är inte heller bra, så det är bara att stå ut, . Det känns som att alla ska göra tidiga ultraljud, hur kommer det sig?

Jag fick en tid d jag fick missfall i oktober och en liten blödning denna gång. Och då allt ej såg ut som det skulle så ska jag tillbaka på torsdag igen.
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2016-12-06 17:17:26 följande:

Ah, varför hade man inte haft en egen ul maskin hemma?!? Nojig för minsta lilla.

Nu har jag inte haft så mycket symptom de senaste dagarna, antar man börjar närma sig spökveckor, är 10+1 nu. Men nu har jag fått mer molvärk i magen, lite i söndags och nu på em började det komma sakta och nu känns det minsann. Kan ju vara växtvärk men orolig för missfall hela tiden.... inte haft innan men usch. Mer nojig denna gången. Var några veckor sen min rejäla växtvärk lugnade sig så därför orolig när det känns som det igen. Men det kommer och går kanske? Någon som vet?

Minns inte sååå detaljerat från min förra grav, 6 år sen, knappt någon växtvärk då dock.

Jag har väldigt ont i magen också just nu. Molvärk och drar och sticker. Nästan så jag tror nåt är fel, men va ju på ul igår.... Antar att det kanske växer mycket nu..
Svar på tråden BF JULI 2017