Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan
    Wooden skrev 2016-12-08 11:42:02 följande:
    Så himla svårt med namn! Förra barnet visste vi skulle bli en pojke (med risk för att man kan se fel förstås... En av mina svägerskor fick "fel" kön för några veckor sen!) och vi hade i princip valt namn. Ett namn vi pratat om länge när man pratar om vad ens framtida barn ska heta. Men mot slutet av graviditeten började vi tvivla och sen kändes det inte alls bra när han kom. Så han fick heta nåt annat som vi är supernöjda med! Och nu har vi liksom slut på pojknamn för vi hade inga alternativ förra gången. Blir det en tjej har vi inget heller (svägerskan som fick fel tog ett gammalt favoritnamn :P) så nej vi måste nog börja spåna! Har ni? Ni måste ju komma på två, herregud!
    Vi har namn klart, tror vi iaf! Man vet ju aldrig om man ångrar sig sen.
    Men blir det pojkar,som jag tror, blir det Edvin och Olle. Blir det flickor blir det Linnea och Alma.
  • GrönaDruvan
    Maceka skrev 2016-12-08 11:27:42 följande:
    Åh stackare!! Äter du nått preparat mot måendet? Har du nått annat hett tips?
    Tar postafen ibland, men tycker det hjälper sådär. Eftersom jag faktiskt överlever dagarna vill jag helst undvika andra läkemedel, men får väl se hur det går. Har mått pytte lite bättre sen i lördags, även om jag mår illa hela tiden. Tänker att det ska bli bättre och bättre, men man vet ju aldrig..
  • GrönaDruvan

Tips till er som har svårt att äta när ni mår illa. Jag har iaf lättast att dricka olika saker och frukt funkar.
    Nästan varje morgon gör jag en stoooor smoothie och dricker.. Låter inte gott, men den är supergod! (Dricker jämt den, även innan jag var gravid). Får i sig både vatten och frukt o bär!

Mixa ca 1.5-2 dl vatten, 2 bananer och en drös med bär (jag kör hallon o blåbär)
    Ta inte för mycket vatten då blir det blaskigt!! Jag tar ungefär 1 dl vatten per banan, men det beror på hur stora dom är.
    Ta lite socker i (är bananerna riktigt mogna hoppar jag det). Mixa, drick o njut!

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2016-12-09 20:39:25 följande:

Hur har ni det med storleken på magen? När jag läser appar och infosidor om v 10 och tidigare veckor står det överallt typ att "än syns det inte på utsidan att du är gravid". Men alltså.. det syns på mig. Kul såklart men jobbigt för jag vill verkligen hålla det för mig själv tills jag känner mig redo att dela med mig av graviditeten självmant.

Jag går snart in i vecka 11 med mina tvillingar och det är först nu som jag känner mig lite extra svullen. Men absolut ingen bebis mage. Jag känner livmodern när jag ligger ner, men inte så att den buktar ut än.
    Nu har jag delade magmuskler sen innan och en rätt rejäl putmage redan innan, så är ingen större skillnad som sagt.
    Jag är smal, liten o tunn för övrigt, men just magen är inte platt nånsin.
    Jag tycker det är ganska skönt om magen dröjer lite, för jag är rädd för att bli gigantisk.
  • GrönaDruvan

Hehe...jag anar att jag blir stor....när jag var hos läkaren i veckan sa hon att jag kommer vara jättestor redan i vecka 25....känns ju konstigt eftersom man inte ser nåt än, och det är ju "bara" 14 veckor..men det smäller väl till snart...

• GrönaDruvan

Här är ju en till som mår skit. Exakt 4 veckor med illamående och trötthet nu. Orkar ingenting, vill ingenting och känner inte för någonting. Så less. Har precis gått in i vecka 11 och tröttheten har slagit till med full kraft igen.... Får i mig lite mer mat än innan, men det mesta äcklar mig. Magen värker.... Vill bara må bra.

• GrönaDruvan

Idag har jag vilat/sovit mestadels av dagen. Känner mig så tråkig mot mina barn. Orkade inte ens vara med och julpynta....
    Dumt att julen kommer nu när man är trött och bara mår dåligt. Inte alls sugen på att fira jul...hur känner ni för julen?
    Är inte klar med julklappar heller, och vet inte när jag ska få ork att ge mig ut...

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2016-12-11 19:34:42 följande:

Ja, fy vad trist det är att må dåligt. Mina två barn (5 och 7) hemma har börjat kommentera min trötthet. "Mamma du måste ju ALLTID vila! Varför måste du ligga i soffan hela tiden? Du säger bara att du mår illa och illa, när vill du leka" osv. Det är jobbigt att höra. Hoppas de förstår sen om de får reda på att de ska få ett syskon. Jag är verkligen ingen kul mamma nu. :(

Får också de kommentarerna av barnen, fast inte lika ofta nu..nu är dom ju 6 och 7 så dom leker bra på egen hand som tur är. Längtar tills vi ska berätta och då kommer dom troligtvis förstå!
    Ska berätta dagen innan julafton! Funderar på att köpa två små body som jag slår in och så får de öppna paketen...
Svar på tråden BF JULI 2017