• Liljja

InviMed

Hej!
    Har gjort 3 äggdonationer på Invimed. Har mest bara positivt att säga men har misslyckats alla 3ggr, så det är klart att ibland tänker man att man kanske borde testa färska ägg istället men nu på senaste gången så klarade sig 7 ägg och 2 fick vi tillbaka och 5 finns nedfrusna och väntar på oss :)
    Hör dig om du vill veta något om Invimed.

Hälsingar A

• Liljja

1:a gången klarade sig 6 ägg - 4 befruktade
    2:a gången 2 ägg - alla befruktade
    3:e gången 7 ägg - alla befruktade

Fördelen med Invimed är att man har en garanti på äggen. Om inte alla tinas upp får man rabatt nästa gång. Så vid 1 och 2:a gången fick vi rabatt på nästa gång. Som tex när bara 2 ägg klarade sig så kostade nästa gång bara 25% av priset.

Medicineringen har sett likadan ut vid alla gånger men de 2 senaste fick jag IL-dropp. Senaste gången så fick jag positivt hcg-test men tyvärr så sjönk det snabbt ner igen. Hann vara lycklig en helg typ :(

Blir väldigt bra bemött och min koordinator svarar supersnabbt på mail etc...

Hälsningar A

• Liljja

Dem gjorde även en hysteroskopi efter vårt 2:a misslyckande. Kändes bra att man inte bara kör på för har gjort ca 4 IVF:er i Sverige och då har man kört på samma medicinering och det blev samma resultat.

• Liljja

Halloj!

Tack, hoppas det kommer gå bra för er också. Man undrar hur många ggr man ska behöva gå igenom det här.

VI har 5 embryon som väntar på oss Glad Har precis varit i kontakt med min koordinator om att ev köra på min nästa mens. Men har försökt få tag i min gyn här i Sverige om han hjälper mig med medicinerna även denna gång.

Jag har inte varit i kontakt med någon som valt Polen, håller med dig att de flesta verkar välja Riga eller St Petersburg men det kanske beror på att det är färska ägg. Det som är skönt med frysta ägg är att man inte behöver ställa om sin kropp efter donatorn utan man kör på sin egen menscykel samt att man har garanti som du nämner.
    Har du gjort IVF i Polen och fått IL-dropp då ? eller gjorde du IVF någon annanstans ?

Vi har haft olika donator varje gång men medicineringen har varit samma, förutom IL-dropp de 2 senaste ggr. Vore kul att höra vilka mediciner du kommer att ta (om du vill) då vi valt olika InviMed-kliniker i Polen. 

Trevlig helg!
    /A

• Liljja

Jag har oxå haft några missfall efter spontan graviditet. Har blivit gravid en gång via IVF men tyvärr fick vi avsluta graviditeten i v13 då det visade sig att han hade kromosonfel :(
    Senaste missfallet hade jag våren 2015 och då ville jag "köra" på mina egna ägg en gång till, så gjorde min sista IVF hösten 2015 men fick ut bara ett ägg då så då började jag känna mig okej med att göra ÄD istället. Så det har växt fram. Men kände precis som dig bara en gång till med mina egna. Man ska ju ha så mkt större chans med "unga" ägg men vi får väl se ;)
    Känner att vi haft sån otur, men nu med den senaste donatorn så blev utfallet super. Alla utom ett blev befruktat så det är bra. Får hoppas att allt annat stämmer.
    Jag är 44 så man känner sig ganska så stressad samt att det kostar en hel del också.
    /A

• Liljja

Vi går i Warzawa. Tyckte att det verkade lättas att ta sig dit men vet inte. Finns direktflyg.

• Liljja

Håller tummarna att insemineringen går bra. Första gången vi valde donator var svårare än var det varit de andra gångerna. Senaste gången så fanns det så mkt mer att välja på än första gången. Är så tacksam att det finns tjejer som väljer att donera ägg vilka kvinnor <3 
    Ja "rabatten" handlar om hur många ägg som blir upptinade inte befruktade, tyvärr. 
    Det var tänkt att vi skulle köra på min nästa mens. Men har inte fått någon mens på över en vecka. Har gjort grav.test men tyvärr så är jag inte gravid. Har även varit hos gyn å kontrollerat, allt ser bra ut. Vet inte varför den är sen. Min mens brukar alltid komma som den ska. Man blir lite orolig, man har ju ätit hormoner i några år. Kanske är så att den hoppar över en cykel den här gången ? 

//A

• Liljja

Hej "Lilly2013"
    Sorry att jag inte svarat. Gick in idag på tråden. Va kul att du varit nere nu i Polen. Men du ska försöka med egna ägg en gång till som jag fattar det som. Håller alla tummar och tår.
    Min mens kom till sist, börjar undra om det var omega3 som jag ätit som gjorde att jag inte fick någon senast. För när jag slutade med dessa vitaminer så fick jag mens bara några dagar senare. Konstigt i alla fall. Har börjat äta Progynon nu. Så om allt ser bra ut på ultraljudet nästa vecka, så åker jag ner veckan därpå. 
    Vi har 5 st embryon nedfrusna, så nervös att någonting ska gå fel.
    Ska du ta IL-dropp här hemma i Sverige eller nere på kliniken?

//A

• Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-03-08 11:26:38 följande:
    Hallå!

Vi får se vad de säger när alla provsvar kommit hur vi gör. Svårt att ge upp mina egna ägg om det finns en chans.

Jag har alltid ätit omega 3 men aldrig märkt nått sånt. Men det är säkert olika från person till person.

Men jag har inte ätit extra E och C vitamin innan så det blev ju lite till att fylla på med sen besöket.

Jag har inte fått så mycket svar på prover och så ännu, väntar på de vi tog i Sverige får väl de i veckan hoppas jag.

Har du varit på ul denna vecka. Håller tummarna att allt ser fint ut.

Tinar de 2 i taget nu då?? Jag funderar mycket på de hör med att sätta in ett eller två.

Måste säga att de var fantastiskt trevliga och att kliniken var jätte fin i Gdynia. Läkaren var lite kort och stressig men ville ju ändå utreda oss extra.

IL droppet tar jag hemma. Har tagit ungefär 1 gång i månaden sen i somras och det tyckte de att jag skulle fortsätta ned.

Vilka mediciner har du fått??

Progynon har jag ätit vid ivf och insemination fast inte innan utan med start vid ET. Kanske ska ta de innan lite.. 1st 3 ggr per dag har jag tagit. Har du fått prednisilon oxå??

Hoppas allt går bra..
    Jag förstår dig. Jag gjorde min sista IVF på egna ägg för bara ett år sedan. Men det blev så dåligt resultat, så då kändes det ok att gå vidare med äggdonation.
    Var på UL idag och slemhinnan var fin och tjock. Så ska ner nästa vecka för insättning. Kliniken frågar alltid om vi vill sätta in 1 eller 2 embryon. Även denna gång, Så bara hålla tummarna att upptiningen går bra. Är väldigt nöjd med Invimed, Håller med dig att läkarna är lite korta och känns stressade men tror lite att det beror på engelskan. Min läkare pratar inte så mycket :)
    Vi har har valt Warszawa då det finns direktflyg från Arlanda dit. Men flygbiljetterna är så dyra.
    Jag äter Progynon, 3ggr/dag, Prednisolon 5mg/dag, D-vitamin och Folsyra.
    From 2 dagar insättning har jag tagit Lutinus. Sen på själva insättningsdagen Klexane.
    Min gynekolog hemma tycker att jag ska ta Trombyl också, så får se om läkaren nere på kliniken tycker det.
    Trevlig helg1
    /A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-03-11 11:51:24 följande:

Lilja - Ja, kolla med kliniken om du dels kan få Trombyl 75mg
    men även om du kan få öka Prednisolondosen till 10mg.

Får du inte Trombyl utskrivet så kan man köpa receptfria
    Albyl Minor 250mg på apotek här i Sverige och dela varje
    tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag.

Lycka till !

Tack UndrandeSökare för ditt svar. Jag tar Klexane from insättning, som kliniken säger att jag ska ta. Kan man ta både Trombyl och klexane?
    Fick Trombyl 75g av min gynekolog här i Sverige. Hur länge har du ätit Prednisolon, under hela ruvningen ? Jag har 5mg och ska höra om jag ska öka till 10 som du rekommenderar.

//A
Svar på tråden InviMed