• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • vetlanda
    vetlanda skrev 2016-12-09 13:28:43 följande:

ÄL-stickor kan ofta ge utslag innan mensen. i och med att det mäter hcg.

Sorry jag är lite ute och cyklar.
    Men den här länken är kanske bra. Där står det lite.
    Bland annat att man kanske ska vänta till minst en vecka efter utesluten mens med att testa. Låter ju för sjutton som en hel evighet i mina öron!

http://www.niomanader.se/nar-ska-man-egentligen-testa/
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 13:43:35 följande:
    Sorry jag är lite ute och cyklar.
    Men den här länken är kanske bra. Där står det lite.
    Bland annat att man kanske ska vänta till minst en vecka efter utesluten mens med att testa. Låter ju för sjutton som en hel evighet i mina öron!

http://www.niomanader.se/nar-ska-man-egentligen-testa/
    En hel vecka haha jag hade ju gnagat sönder mina naglar då :P
  • vetlanda
    Livetsgång skrev 2016-12-09 13:44:40 följande:
    En hel vecka haha jag hade ju gnagat sönder mina naglar då :P
    Exakt! Haha!! Fast ännu värre att testa och få negativt hur länge som helst.
    Men brukar det inte vara så att om man väntar på sin mens, tar ett test och det visar negativt så brukar väl mensen dyka upp?
    Har för mig att jag läst de nånstans. Nånting om att spänningarna släpper..?

Vet inte hur jag ska göra. Ska jag ta ett test eller inte? På mitt test så står det att på förväntad mensdag är det 99% säkert. Men enligt artikeln så stämmer ju inte det alls. 97% säkert visar det först nån vecka eller två efter förväntad mens.

FÖRVIRRAD!!!
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 13:55:39 följande:
    Exakt! Haha!! Fast ännu värre att testa och få negativt hur länge som helst.
    Men brukar det inte vara så att om man väntar på sin mens, tar ett test och det visar negativt så brukar väl mensen dyka upp?
    Har för mig att jag läst de nånstans. Nånting om att spänningarna släpper..?

Vet inte hur jag ska göra. Ska jag ta ett test eller inte? På mitt test så står det att på förväntad mensdag är det 99% säkert. Men enligt artikeln så stämmer ju inte det alls. 97% säkert visar det först nån vecka eller två efter förväntad mens.

FÖRVIRRAD!!!
    För min del är det värsta att få synliga skuggor där man inte kan urskilja färgen haha.

Bim- 1 idag
    ÄL+ 14

Har nada tecken på mens, tempen fortfarande hög och har alla skumma symptom att jag nästan tror jag är döende snart och dessa symptom fanns inte förra månaden när mens va på antågande.

Sen finns det ju dom som kan plussa väldigt sent vilket också måste vara extremt frustrerande :O

Har ingen mensvärk alls dock brukar ha värk 2-3 dagar innan mens men har mer bara molvärk och stick precis i mitten nere på magen och flytningar like he**
  • Starlights

barnmorskan ringde nyss och sa att mitt hco i blodet har ökat sedan missfallet... :O Och att de eventuellt misstänker ett utomkveds.. ska åka in till jouren i morgon för att ta nytt blodprov.. Om det inte kommer ut av sig själv så måste jag opereras.. Åååh vill bara att det här ska vara över nu så att man kan få gå vidare och börja försöka igen...  Trodde liksom att det värsta hade varit.. Gråter

• Livetsgång
    Starlights skrev 2016-12-09 16:31:15 följande:

barnmorskan ringde nyss och sa att mitt hco i blodet har ökat sedan missfallet... :O Och att de eventuellt misstänker ett utomkveds.. ska åka in till jouren i morgon för att ta nytt blodprov.. Om det inte kommer ut av sig själv så måste jag opereras.. Åååh vill bara att det här ska vara över nu så att man kan få gå vidare och börja försöka igen...  Trodde liksom att det värsta hade varit.. Gråter

Men gud så tråkigt att få sånna svar :(

Men ja nu är jag inte så insatt i utomkved och missfall men om du haft missfall borde ju HCG hormonet minskat och inte ökat väll? Förlåtom jag frågar du behöver absolut inte svara om det känns svårt <3 Har aldrig varit med om utomkveds eller medvetna missfall så har ju ingen koll alls :/

All styrka att det löser sig för dig <3 
  • Starlights
    Livetsgång skrev 2016-12-09 16:49:58 följande:
    Men gud så tråkigt att få sånna svar :(

Men ja nu är jag inte så insatt i utomkved och missfall men om du haft missfall borde ju HCG hormonet minskat och inte ökat väll? Förlåtom jag frågar du behöver absolut inte svara om det känns svårt <3 Har aldrig varit med om utomkveds eller medvetna missfall så har ju ingen koll alls :/

All styrka att det löser sig för dig <3 
    Ja det var därför dom nu misstänkte att det inte var ett missfall, utan ett utomkveds, eftersom hcg fortsatt att öka, men fortfarande var alldeles för lågt för att vara i vecka 8.. Har haft blödningar i nästan två veckor, så jag trodde liksom att allt hade kommit ut nu..  

Detta var min första graviditet. Och jag är så fruktansvärt rädd att de kommer operera mig och ta bort äggledaren.. Vill ju så gärna ha barn, nuu!
  • Starlights

Var på UL i söndags, då var livmodern tom, men den hade växt som om jag vore i vecka 8.. 

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra