• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • vetlanda

Tack så mycket tjejer!

Känns lite förvirrande bara att jag har mensvärk. Men ska som sagt ta ett nytt om några dar.

Och Livetsgång, jag har trott att min mens varit på gång i tre dar nu... Så håll tummarna.

• Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 09:23:43 följande:

Tack så mycket tjejer!

Känns lite förvirrande bara att jag har mensvärk. Men ska som sagt ta ett nytt om några dar.

Och Livetsgång, jag har trott att min mens varit på gång i tre dar nu... Så håll tummarna.

Ja jag brukar ha mensvärk 2-3 dagar innan mens men har ej haft det alls.

Idag är mitt humör lite annorlunda med sen om det beror på oro nu på BIM dagen eller symptom är en annan fråga. Blev så irriterad av sambons snarkningar att jag ville lappa till honom..

Men jag har bara dov molvärk i magen typ kramande. 
    Sen ilar det vid höger bäcken bak mot ryggslutet
    Och jag svettas som en stucken gris igen och handsvetten bara rinner av mig :(
    Huvudvärken håller sig fortfarande kvar likaså de ilande brösten och gasiga magen samt det bubblar i magen..

Nu inbillar man sig ju givetvis att mensen ska komma så man får ju istället alla tecken på det haha
  • Aspargus
    vetlanda skrev 2016-12-10 09:23:43 följande:

Tack så mycket tjejer!

Man kan väl ha mensvärk fastän man är gravid :) livmodern växer ju! Vilket försök var ni på?
  • Livetsgång
    Ja man kan ha mensvärk också.. men man blir ju ändå en orolig höna.

Min molvärk va tydligen för att jag är extremt hård i magen med..Det släppte nu efter gjort nr 2 haha

Jag är vanligtvis ALDRIG hård i magen heller. Det är väldigt sällsynt för mig nämligen så ännu en ny upplevelse eller symptom eller hur man ska uttrycka det.

Att man blir hård i magen  efter kaffe med är ännu för mig ett frågetecken.

Men nu har värmevallningarna kommit tillbaka igen :/ hatar dom.

• Rut86
    vetlanda skrev 2016-12-10 08:57:13 följande:

Nu tog jag ett graviditetstest. Kommer att ta ett igen om några dar. Med CB istället.

Det var RFSU testa tidigt.

Är på Bim -2

Grattis! Så härligt!
  • bumblebeez
    vetlanda skrev 2016-12-10 08:57:13 följande:

Nu tog jag ett graviditetstest. Kommer att ta ett igen om några dar. Med CB istället.

Det var RFSU testa tidigt.

Är på Bim -2

Stort grattis! Kan tänka mig att känslan är fantastisk?

Tänk inte så mycket på de symptom du har nu, annat än om du skulle börja blöda mycket (det behöver dock heller inte betyda något). :) försök ta det lugnt bara :)
  • Aspargus
    Livetsgång skrev 2016-12-10 09:44:33 följande:
    Ja man kan ha mensvärk också.. men man blir ju ändå en orolig höna.

Min molvärk va tydligen för att jag är extremt hård i magen med..Det släppte nu efter gjort nr 2 haha

Jag är vanligtvis ALDRIG hård i magen heller. Det är väldigt sällsynt för mig nämligen så ännu en ny upplevelse eller symptom eller hur man ska uttrycka det.

Att man blir hård i magen  efter kaffe med är ännu för mig ett frågetecken.

Men nu har värmevallningarna kommit tillbaka igen :/ hatar dom.
    Låter ju verkligen som om det kan vara något i magen, hoppas det stämmer! Men försök hålla hoppet på en måttlig nivå så du inte blir för besviken om det inte blivit något. Fan, det är ju så himla svårt innan och under bim-dagen! Jag håller alla tummar för dig att du får ett tydligare streck i dagarna!

• Aspargus

Hur ska man stå ut med denna väntan. Är bara på äl+5 idag och dagarna går så långsamt... Vill ju bara vara avslappnad och helt plötsligt vara vid bim och tänka "Hoppsan, det hade jag knappt tänkt på!"

Har redan tydliga PMS-symptom, finnar, molvärk, mitt vanliga paranoida humör under PMS, svullen mage och magkatarr. Men allting är sådant jag bruka ha och jag tror faktiskt inte på att man känner riktiga symptom förrän möjligen ett par dagar innan bim om ägget fäst tidigt.

• Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-10 10:46:54 följande:
    Låter ju verkligen som om det kan vara något i magen, hoppas det stämmer! Men försök hålla hoppet på en måttlig nivå så du inte blir för besviken om det inte blivit något. Fan, det är ju så himla svårt innan och under bim-dagen! Jag håller alla tummar för dig att du får ett tydligare streck i dagarna!
    Jodå jag håller hoppet uppe :) 
    Nervös är man 
    Kommer mensen och håller på som sina normala 5 dagar så har jag sagt att det är bara att gå på att igen nästa ÄL :) 

Änsålänge har ju tant röd hållt sig borta och det har ju som sagt alla andra månader som jag läst mig tillbaka på alltid inneburit mensvärk deluxe 2-3 dagar innan och bruna flytningar direkt på morgonen på mensdagen. Idag på BiM har jag inte ett enda tecken på något av detta.

Ska hålla mig till mods över helgen har inte mensen kommit så tar jag ett test på Måndag.

Kan tillomed inflika att jag mår lite illa med nu dock svagt illamående men kan ju bero på mina värmevallningar också så väldigt svårt att avgöra. 
  • Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-10 10:50:53 följande:

Hur ska man stå ut med denna väntan. Är bara på äl+5 idag och dagarna går så långsamt... Vill ju bara vara avslappnad och helt plötsligt vara vid bim och tänka "Hoppsan, det hade jag knappt tänkt på!"

Har redan tydliga PMS-symptom, finnar, molvärk, mitt vanliga paranoida humör under PMS, svullen mage och magkatarr. Men allting är sådant jag bruka ha och jag tror faktiskt inte på att man känner riktiga symptom förrän möjligen ett par dagar innan bim om ägget fäst tidigt.

Jag är på ÄL+ 15 :O
    BIM idag.

Har dock inte PMS denna månaden haha. Förra månaden innan mens då va jag ett litet monster. 

Jag fick ju en tempdipp på ÄL+4 och 5 vilket kan varit implantionsdipp eller hur det stavas sen ökade tempen igen efter det. Min halsbränna dock har kommit dom 4-5 senaste dagarna och har sur smak i munhalsen som inte vill försvinna för mig :(
    Tar ändå Omeprazol men inte ens det hjälper hmm och jag tar ändå upp till 60mg omeprazol om dagen.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra