Anonym (23y) skrev 2016-12-22 03:07:23 följande:
Kommer kanske att låta hård mot dig nu. Men du är tamigfan ingen bra mamma som knullar en kille som gör ditt barn så illa. För vet du vad, han gör ert barn så jävla illa genom att missbruka och komma och gå då och då. Ert barn kommer minnas att dennes pappa är där ibland och när han inte är där så kommer barnet att sakna honom så det gör ont.
Jag hade inte sagt något om du hade lämnat honom redan vid första graviditeten, men då hade du inte suttit här med en 2a graviditet heller.
Du låter väldigt omogen och egoistisk. En mogen människa håller koll på så basala saker som preventivmedel. Här tänker du bara på DIG DIG DIG. "Ppillret hade väl inte börjat verka antar jag". Det är din skyldighet att hålla koll på det och det står i bipacksedeln exakt hur och när man tar dom.
Jag kan inte se killens ansvar i detta. För jag kan inte heller se att du hade accepterat att använda kondom för du "åt ju ppiller". Och om du nu var osäker så kunde du faktiskt bett honom använda kondom, eller åtminstone hålla koll på ägglossning.
Nu sitter du där och är gravid igen. Det finns två alternativ här.
1. Abort och återgå till livet som det var
2. Behåll, men kapa alla band till killen. Vill han sedan ha kontakt med er ska han bannemig vara ren sen lång tid tillbaka
Ja här kommer du och tror att du vet allt om mig genom lite text. Jag kan informera dig om att jag inte haft ett förhållande med denna kille sen jag blev gravid 1:a gången. Han kastade ut mig och vägrade prata med mig under första halva graviditeten. Jag ordnade under den tiden en egen lägenhet och fixade allt ensam. Vi var sen vänner, kunde umgås utan att det skulle bråkas och vara aggressivt. Oftast! Det funkade. Men inget par. Ja vi hade sex under den tiden och ja det var ju idiotiskt men jaja, det var DÅ. Dottern föddes, han var med då. Det verkade ok första veckorna - sen försvann han. I en månad. Han fick en total kris för han fattade väl då att nu fanns det ett barn. Han ville inte vara med, han ville inte leva, han ville inte känna något.
Sen har det varit små steg fram till i somras då det funkade ok dom bra dagarna. Nej vi hade inte sex, träffades mest utomhus på neutral mark.... så att säga. Dottern har inget starkare band med honom än nån vän till mig.
Jag har haft skydd hela tiden även när jag inte haft något sexliv att diskutera.... Och jag är van att ha skydd och inte behöva TÄNKA på skydd. P-stav osv. Så ja det blev ett glapp mellan två skydd för vi hade sex och det var inte planerat alls och så där... Jag hade ingen tanke på att jag ens hade kunnat bli gravid. Fanns inte i mitt huvud alls. Därför var jag i v 9 när jag fick veta det.
Och vad menar du med att "För jag kan inte heller se att du hade accepterat att använda kondom för du "åt ju ppiller"." Varför skulle jag inte ha accepterat kondom menar du? Det var inte jag som tog initiativ till sex den gången och jag blödde hela tiden pga p-staven som strulade, som jag hade precis tagit ut. Så jag trodde verkligen inte.... men visst visst visst, jag vet. Otroligt dumt. Jag vet, du behöver knappast påpeka det.