BF Juli 2017 ny
Vecka 24 idag och första målet är gjort! Att klara 22 fulla veckor! Min lilla kämpe där inne!
Vecka 24 idag och första målet är gjort! Att klara 22 fulla veckor! Min lilla kämpe där inne!
Efter 22+6 finns en ytterst liten chans att bebisen klarar sig, det finns tydligen något sjukhus i Sverige (Uppsala om jag inte minns fel) där de kan försöka rädda från 21+6, men det är så få som klarar sig, så det är klart att man inte vill föda så tidigt.
Men från 22+6 räknas de ju som barn, och även om få klarar sig som behöver plockas ut så är det skönt att veta att det kanske klarar det.
Sen är ju varje dag efter det och varje vecka bättre och bättre såklart.
Va på vanliga vecko-läkarundersökning förut, men idag var första gången de kollade vikten! Han väger 711g nu, han växer allt!
[quote=77551216][quote-nick]GrönaDruvan skrev 2017-03-31 20:40:37 följande:[/quote-nick][/quote]
Så fin mage , min e mindre e i v 24+5
Tjohoo, idag går jag in i vecka 28!
Tack, och japp! Det är 27+0
HahaSätter ihop svaret så det inte blir så upprepande. Jag har funderat på det att byta bm. Men vi har bara 2 st här och dom sitter dörr i dörr:( känns så dumt på något sätt.
Jag vill inte ha snitt, utan en igångsättning med tidig eda. Fast vill ha igångsättning om jag är redo, inte innan. Hade jag velat ha snitt hade ja fått komma för att omvändas därifrån. Jag är rädd för smärtan. Gick i 5 dygn med värkar och öppen 3 cm innan dom äntligen satt dropp och tog vattnet sist. Men då jag var hemma stor del av den tiden så räknas den ej in på papper. Utan bara donm 2 dygnen jag sammanlagt avar på sjukhuset.
Har nästa tid till bm i maj så känns som en evighet innan vi kan prata om detta. I v 20 redan skulle vi skicka remiss sa hon i v 12. Nu är jag i 26:(