Inlägg från: Any80 |Visa alla inlägg
  • Any80

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-06-22 18:25:47 följande:

Tack så mycket :) jag ska berätta lite mer imorgon när jag är mindre trött. Här är hon!

Så söt hon är <3
  • Any80

Vill kolla med er hur sover ni på nätterna? Tycker att jag själv är vaken eller halvsover, massa tankar snurrar i huvudet, hur har ni det? V 36+3

• Any80
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Grattis :) i vilken vecka födde du i?
  • Any80
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Stort Grattis till er!
  • Any80
    Sosozo skrev 2017-06-28 05:10:35 följande:

Hej tjejer! Igår kl 15:00 kom min tös! 3600 g och 50 cm. Jag är oerhört nöjd med det planerade snittet! Hon började skrika redan innan de lirkat ut henne ur magen, haha! Alltihop tog i operationsrummet ca 40 min. Sedan 3 h på uppvak då jag fick ha henne och maken hos mig och hon testade att amma. Efter det var det födelsedagsfika på rummet! Hittills mår vi båda bra. Just nu sover hon och maken med. Vi har vårt eget Familjerum. Jag har adrenalin/ hormonkick fortfarande och bara kan inte sova! Ligger vaken och tittar på henne och väntar in morgonen.

Stort grattis!
  • Any80

Hej alla nästa onsdag har ja en till tul då är jag i v 38+0 om bebis har gått upp mer i vikt blir det ev på Tors igångsättning , kan inte tro att kanske har jag bebis i famn nästa vecka :))

• Any80
    Delilah2001 skrev 2017-06-29 18:05:29 följande:

Vad spännande! Då kanske vi får på samma dag :)

Har du också igångsättning då eller :)
  • Any80
    Xericax skrev 2017-06-29 18:38:07 följande:

Hej, har följt tråden ett tag nu men aldrig skrivit förr. BF 3.7 tredje barnet (39+3 idag). Börjar känna mig nedstämd för att jag inte känner av att något är på gång, så det är skönt att läsa att flera inte känt nå innan utan att det plötsligt bara börjat. "Problemet" är att jag fått igångsättning med de två andra, första fick jag igångsättning med 39+2 för de trodde han var stor, man han var bara 3,7kg andra fick jag igångsättning 38+1 för jag fick så mycket fostervatten på slutet, han var också 3,7kg (hade problem med socker i urinen med båda). Denhär graviditeten har jag dessutom fått graviddiabetes så tänkte att jag antagligen får igångsättning förra veckan eller denhär veckan men så blir det inte. Var på TUL förra veckan babyn uppskattades till knappa 3,4 och normalt med fostervatten så ny kontroll på måndag (bf). Dessutom var jag bara 1 cm öppen vilket betyder att de kan ju inte bara ta hål på hinnorna så som de gjort med de andra. Och egentligen så skulle jag ju vilja att de startar av sig själv så jag även får uppleva det en gång.

Det blev långt första inlägg :) ville bara skriva av mig lite, på ett eller annat sätt ska väl babyn vara ute inom 2 veckor, viktigast är ju att babyn mår bra.

Får jag fråga hur gick det med igångsättning ? Ska troligtvis bli det nästa vecka , födde normalt förr utan igångsättning
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-07-01 06:05:55 följande:

Igår var jag med om något hemskt! Stod och hängde tvätt hemma när jag känner hur det rinner efter benen. Ser att det är blod! Så vart förlossningen nästa. Dom hittar fortfarande inte något som ser ut att vara fel så nu är jag inlagd på obestämd framtid på förlossningen. Den danska läkaren vill hitta varför innan jag släpps hem. Kan bli med eller utan bebis, men dom förbereder mig på att det kan bli snitt lika gärna.

Barnmorskan tror dock fortfarande det är teckenblödningar.

Ibland känns det som det är bättre att bebisen kommer så jag slipper ligga här. Den är ju endå färdig.

Nej men Gud igen? Tycker kanske du kan kräva igångsättning ?? Ta hand om er <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny