Inlägg från: Any80 |Visa alla inlägg
  • Any80

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-05-28 13:52:35 följande:

Tack.. tycker det är lite jobbigt att ha så liten mage.. knappt någon som ser att man är gravid.. ser nog lite dumt ut när jag vaggar som en pingvin med denna lilla mage. Men detta beror på min bukplastik som jag gjort.. bebisen hålls inne långt mot ryggen pga att man sytt mina magmuskler (kan inte delas som dom görs normalt när man är gravid)

Tredje barnet här med.. har också hört om den knepiga trean.. jag hoppas att allt ska gå bra. Har ialf bestämt mig för att ta Eda om det gör för ont.. förra så hade jag ingen bedövning alls och första blev katastrof snitt vid 8 cm. Är dock nervös att man blir så bedövad så man inte känner något och inte kan följa kroppens signaler

Hur gick dina tidigare förlossningar? Bedövning?

Mitt första fl var en mardröm :) tog en evighet och gjorde extremt ont, med andra gick mycket bättre, men med båda barnen använde jag bara lustgas lite skeptisk när det gäller Eda just det med att inte kanske följa kroppens signaler, när var du beräknat? Jag e b den 18/7 :))
  • Any80

Hej! Ville kolla är det någon av er som har börjat få som mensvärk ? Liknande? Ringde till fl och dom sa att man kan börja få ont i dom här veckorna jag e i 33+5, är det några fler som har det? Kram på er

• Any80
    sobrio88 skrev 2017-06-04 12:33:13 följande:

Ja det + att jag regelbundna sammandragningar i natt (4-5 min). Ringde förlossningen imorse och dom sa att jag skulle avvakta och se om det fortsatte eller att sammandragningar blir tätare. Det är inte riktiga värkar jag har så det kändes inte så akut men jag skulle ringa tillbaka ifall det blir någon ändring. Hade faktiskt uppehåll på det onda från 8 till 12 ungefär så det är väl inte riktigt dags än. Är i 34+5.

Det sa dom till mig också hade också mycket sammandragningar igår och inatt och idag mensvärk men hon sa att jag skulle höra av mig om det blir värre rätt så orolig, man får lita på dom
  • Any80
    sobrio88 skrev 2017-06-04 13:03:50 följande:

Ja de borde ju ha koll :) hade inte förvärkar med mitt första barn så det är en ny upplevelse för mig. Hur var det är det här ditt första? Om inte har du haft förvärkar innan? :)

Det är mitt tredje barn, har inte haft med dom två första eller kanske man har glömt det, vi får helt enkelt ta det lugnt men man vill göra så mycket här hemma innan bebbe kommer :))
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-06-05 12:32:02 följande:

Sista läkarbesöket idag innan det är dags för förlossning...

Såg bra ut allting, han är verkligen pigg!

"Tyvärr" inte öppnat mig alls, men det finns det ju tid till än sålänge, annars får det ju lösas på förlossningen helt enkelt..finns ju många metoder tydligen.

Han är inte fixerad, men huvudet ner iaf.

Han vägde 2605 gram, precis vad jag gissat på. Fortsätter han i samma takt väger han 3 kg när han föds.

Galet att jag om 2 veckor är inne på förlossningen..

Oj om två veckor så härligt :)) i vilken vecka kommer du att föda? Kram
  • Any80
    Unbroken skrev 2017-06-08 19:48:53 följande:

BF 6/7, pojke. Blir dock igångsättning ca två veckor innan, alltså om ungefär 14 dagar

Får jag fråga varför igångsättning?
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 16:56:41 följande:

Tjejer...sitter och funderar på om jag ska åka till förlossningen eller ej..

Tycker lilleman rör sig väldigt lite idag.

Redan inatt när jag var uppe kändes det annorlunda. Han brukar alltid piggna till när jag går på toa, men var helt still. Imorse när jag vaknade samma sak. Får någon liten reaktion om jag gungar och putter på honom, men det är sega rörelser som slutar direkt...

Överdriver jag eller ska man åka o kolla?

Tycker du ska åka och kolla,
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 17:31:15 följande:

Åker in nu! Håll tummarna att allt är bra!

Det e säkert bra, men du kommer att bli lugn också , kram
  • Any80
    Lillan090815 skrev 2017-06-12 16:46:44 följande:

Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.

Jag har rätt så ofta sammandragningar dom sista 2 veckor, och dom gör lite ont , har 35 dagar till bf
Svar på tråden BF Juli 2017 ny