• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2016-12-22 11:03:26 följande:

Vi fick gå på samtal innan vi bestämde oss om vi skulle göra kub eller inte. Det verkar vara standard här. Bm då nämnde också 1/200 som en gräns, kan tänka att det vore bra att inte få höra exakt (har läst att en del oroar sig vid typ 450) för infon känns sådär på många stället på nätet och bm sa att man inte skulle få mkt muntlig info på testet.

Jag hoppas verkligen vårt kub i eftermiddag går bra, hade helst bara velat göra ul-ET... Har tagit mkt tid (och varit dyrt) att bli grav igen eftersom man får betala själv när man behöver hjälp. Berättade för en överlycklig 8-åring igår kväll eftersom jag hade sökt sem och låtit honom va ledig från fritids idag, han får följa med till väntrummet vilket jag hoppas personalen är ok med.

Håller tummarna för er i em!
  • Sosozo

Alltså jag är så nervös inför kub i em! Vet inte riktigt varför. Känns som så mycket hänger på det här. Tänker berätta för mina söner ikväll om allt går bra. De vill så gärna ha ett litet syskon.

• Lindseeey
    Delilah2001 skrev 2016-12-22 10:57:38 följande:

Grattis! Vad skönt! Inte så kul att bli tillbakaflyttad dock, men spelar ju egentligen ingen roll i det stora hela, det viktiga är ju att allt ser bra ut!

Tack så mycket ! En otrolig lättnad :) nä precis, bebis blir det ju (förhoppningsvis) i slutändan ändå :D
  • Lindseeey
    Wooden skrev 2016-12-22 10:24:45 följande:

Härligt Lindseeey!

Jag var också på ul nu på morgonen! Började grina när allt släppte när bm sa att hjärtat slog och allt såg bra ut. Så himla skönt var det! Blev också flyttad typ en vecka och det var inte oväntat, så bf tills vidare räknar jag som 26/7.

Åh vad skönt för dig med !! Ja tårarna stod i ögonen på mig med när hon sa, "och där ser du hjärtat slå" haha !

Jag blir helt förvirrad av att räkna veckor och min mens och äl är alltid regelbunden så känns märkligt att bli flyttad, men huvudsaken att där är något och att det mår bra ! Hade bf 22 juli innan, så landar väl på 28 eller något liknande nu, men som sagt, kan ju kvitta egentligen :D fick utan tvekan den bästa julklappen någonsin iallafall <3
  • Newbie84
    Delilah2001 skrev 2016-12-22 10:50:33 följande:

Jo, precis, men jag skulle gärna vilja veta om sannolikheten är precis på gränsen, eller om det är typ 1/2500...

Och en del kanske vill gå vidare med provtagningar även om det ligger på precis över gränsen, säg 1/201. Även om de får bekosta det själva.

Får se hur det blir på mitt kub, saker verkar vara rätt olika beroende på landsting. Här får vi inte lyssna på hjärtat före vecka 25 tex!

Håller med! Vet inte när man får lyssna här på hjärtat faktiskt, men jag har hört det när jag gjorde VUL i v 6+ nånting :)
  • Malimari
    HeidiH skrev 2016-12-22 11:30:29 följande:

Hade en blödning i måndags.. kom ganska mycket och jag trodde det var kört. Men vart på vul idag och där inne pickade ett hjärta :) fick bf flyttat till 22/7 ist för 20/7.

Är såå lycklig just nu!

Skönt att det såg bra ut!
  • Leeandra

Vad härligt att alla UL har gått bra hittills och lycka till ni som ännu ska gå. Jag och min kille gick bara och log sådär lyckligt mot varandra hela dagen igår, . Bästa julklappen. Jag tror inte man ska hänga upp sig alltför mycket på datumberäkningen så här tidigt, bebisarna är ju så små att det är svårt att mäta exakt. Min bebis är ju tex tillverkad tre dagar innan jag hade ÄL om beräkningen igår hade stämt.

• FrökenMp

Jag känner en barnmorska som sa att om man vet exakt när ÄL skedde så stämmer det mer än när man mäter på ul eftersom det handlar om millimetrar så kan det lätt bli plus minus nån millimeter och då blir det fel:)

• Sosozo

Vad härligt att det gick bra acinnaleh!

Det gick bra för oss med! Vi fick siffrorna rakt av och inte så mkt mer info än det, bara att det ser bra ut. Bebisen sträckte på sig och drack fostervatten. Vi fick bilder och en liten film på mail. Den är troligtvis någon dag äldre än vi trodde sa bm. Får se på rul sen. Shit jag är så lättad och glad!

• basio

Åh, vad härligt för er som gjort kub! Skönt att allt såg bra ut!

Någon mer som redan dras med besvärlig foglossning? Känner mig rätt knäckt över att redan ha så pass ont som jag har. Jag är bara i V8+3. Med dottern kunde jag knappt röra mig alls mot slutet.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny