• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • basio
    GrönaDruvan skrev 2016-12-22 15:46:50 följande:

Hur känns foglossning och vart känns det?Har aldrig haft men funderar på om det är det jag känner ibland nu, eller om det är nåt annat.

Det är individuellt. Jag känner det mycket i höfterna och i ryggslutet, ibland i den främre fogen (vid blygdbenet). Jag får ont av att gå, stå och vara i samma ställning för länge (typ sova på bara en sida). Det är en huggande och samtidigt ihållande smärta. Jag använder foglossningsbälte för att underlätta lite, men det hjälper bara ibland. Med dottern blev jag sjukskriven omkring v23 pga foglossningen.

Även ischiasliknande smärta kan vara foglossning, det har jag också. I början är foglossningen ofta hormonell och kan gå över om man har tur. Sån tur har jag aldrig haft. Hoppas du slipper detta elände!
  • sobrio88

Alltså denna graviditetshjärnan, jag håller på att bli tokig...

Tyckte inte alls jag var så här virrig förra gången, men nu glömmer jag allt och blandar ihop allt. Dessutom studerar jag nu så det känns som jag läser och läser och inte får in nåt i skallen. Tack och lov för jullov ;)

Nån mer virrpanna där ute? ;)

• basio
    Sosozo skrev 2016-12-22 18:48:15 följande:

Urs men fy vad jobbigt! Finns det något man kan göra för att motverka/ underlätta?

Finns en del hjälpmedel ... bälte, tens, akupunktur. Tyvärr har inget av det bitit på mig förut. Risken finns ju att det blir kryckor eller rullstol till slut. Men hoppas på att slippa det! Jag är alltid så fascinerad av gravida kvinnor som rör sig nästan obehindrat ... det har jag inte kunnat under någon av mina graviditeter!
  • Kajsakavat82
    Lindseeey skrev 2016-12-22 10:19:42 följande:

Nu har jag varit på ul och allt såg fint ut, vilken fantastisk känsla att få se det lilla hjärtat picka ???? blev dock tillbakaflyttad typ en vecka vilket såklart är lite tråkigt men kan kvitta då det lilla livet lever och mår bra :D ändrar inte bf förrän jag varit på rul och fått dom exakta måtten :) hur mår ni Andra? :)

Jättestort grattis, vad skönt att allt gick bra! :) visst är det en häftig känsla att se den lilla korven där inne och det fladdrande hjärtat. Härligt, då blir det en bra jul!
  • Summerchild

Jaha är det här ni är .... Västerås 29 juli iaf

• Summerchild
    basio skrev 2016-12-22 20:33:45 följande:

Det är individuellt. Jag känner det mycket i höfterna och i ryggslutet, ibland i den främre fogen (vid blygdbenet). Jag får ont av att gå, stå och vara i samma ställning för länge (typ sova på bara en sida). Det är en huggande och samtidigt ihållande smärta. Jag använder foglossningsbälte för att underlätta lite, men det hjälper bara ibland. Med dottern blev jag sjukskriven omkring v23 pga foglossningen.

Även ischiasliknande smärta kan vara foglossning, det har jag också. I början är foglossningen ofta hormonell och kan gå över om man har tur. Sån tur har jag aldrig haft. Hoppas du slipper detta elände!

Jag har i ett enda ben vid höften en ihållande smärta som om det inte går över hur jag än ligger men då är det lite skönare att gå då... smärtan kröp nästan upp till magen
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2016-12-18 18:47:56 följande:

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

Tack tack... det är inte så att du riskerar bf i augusti nu? Såg din sida. Flera av oss kan råka bli augusti mammor inte pga gå över tiden utan pga framflytt.

Jag kommer inte få gå över tiden så har dom satt mig juli så vet jag att det blir juli. Det är ju rätt skönt på sätt å vis. Pga. Att jag är Diabetes mamma.
  • Leeandra

Härligt att det gått bra på era Kub. Jag har gått upp några kilo, jag går alltid upp mest i början när det blir mycket småätande för att dämpa illamåendet, sedan brukar viktippgången gå långsamt. Äntligen jullov iaf, inga mer fiskgratänger och uppvärmd rödkål att servera till skolbarnen! Hurra!

• Treansresa
    Summerchild skrev 2016-12-22 23:13:32 följande:

Tack tack... det är inte så att du riskerar bf i augusti nu? Såg din sida. Flera av oss kan råka bli augusti mammor inte pga gå över tiden utan pga framflytt.

Jag kommer inte få gå över tiden så har dom satt mig juli så vet jag att det blir juli. Det är ju rätt skönt på sätt å vis. Pga. Att jag är Diabetes mamma.

Jo det riskeras att bli 29/7- 1/8 men bm tyckte ej jag skulle räkna om då den kan växa på sig pga datumen:)utan vänta till rul med det :)

Jag hoppas på att ha tur denna gång med. Mina har kommit 37+4 och 37+0. Kommer bli långt Om man går övar.
  • waattos

Längesen jag var aktiv här... har mest haft min Facebook grupp men vill läsa lite blandat :)

Presenterar mig här:

Är 24år, sambo 28år. Första försöket, Vi går in i vecka 12 på lördag, och denna oro har faktiskt börjat försvinna!

Har det väldigt tufft just nu, då jag måste sälja min trognaste vän, min tävlingskompis, min häst! Så det är både stor sorg och lycka från min sida. Det kommer förmodligen bli bättre då han är såld och jag har haft min sorg. Då kan jag fokusera på den lille i magen istället :)

Berätta lite om er om ni ids :D

Svar på tråden BF Juli 2017 ny