• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Starseed
    Leeandra skrev 2016-12-23 11:01:58 följande:

Det är tufft att vara nygravid med allt som händer i kroppen och alla tankar på framtiden. Men jag tror definitivt att det finns en stor poäng med att en graviditet ändå varar så pass länge som den gör, för hur stor oro och ångest som än finns där i början så brukar det mesta ha lagt sig när det är dags för det lilla livet att komma ut. Du kommer att hitta tillbaka till dig själv när du börjar må bättre, tills dess är det bra att mannen och bonusbarnen vet att det är tufft att vänta barn och att det tar på krafterna att skapa liv. Om det är till någon tröst ska jag säga att inte ens jag som har 5 barn har någon som skriker mamma 100 gånger om dagen, . Stor kram!

Åh det var verkligen till tröst!! Tack!!!! Jag smygdrömmer om att barnet ska kalla mig vid förnamn istället, så jag slipper.. men d är väl åxå hormoner antar jag. Tack så mkt för ditt kärleksfulla svar, det känns skönt att läsa!
  • Gameofthrones123
    Summerchild skrev 2016-12-23 12:29:33 följande:

Men det här med veckorna jag är 8+6 idag då är jag i v 9 va? Och imorgon går jag in i vecka 10? Är det så dom räknar? Så missfallsrisken minskar typ 11+0 då för moderkakan tar över? Eller missat nåt? V 12 är väl 11+0 -11+6

JA precis imorn går du in i vecka 10. Missfallsrisken minskar hela tiden och efter vecka 12 har det minskat drastiskt. Risken finns kvar men betydligt mindre än tidigare
  • Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-23 14:04:05 följande:

JA precis imorn går du in i vecka 10. Missfallsrisken minskar hela tiden och efter vecka 12 har det minskat drastiskt. Risken finns kvar men betydligt mindre än tidigare

Vilken rolig läsning:) alltid trott det är 12+0man kan pusta ut lite mer. Men då kanske ja kan göra de redan imorgon. Går in i 11+0 då
  • Sosozo

V 13+0 idag! Fortfarande helt varm inombords sedan UL igår. Berättade för de stora barnen och de blev så himla glada! 7-åringen smög in till oss imorse när han vaknade. Stack in handen under mitt täcke, lade handen på min mage, tindrade med ögonen och frågade "hur mår bebisen, mamma?". Jag fällde nästan en tår :)

• Summerchild
    Treansresa skrev 2016-12-23 14:08:39 följande:

Vilken rolig läsning:) alltid trott det är 12+0man kan pusta ut lite mer. Men då kanske ja kan göra de redan imorgon. Går in i 11+0 då

Grattis Treansresa.... god jul på dig och alla ni andra

Smygstartar med GOD JUL
  • Summerchild
    Sosozo skrev 2016-12-23 15:49:15 följande:

V 13+0 idag! Fortfarande helt varm inombords sedan UL igår. Berättade för de stora barnen och de blev så himla glada! 7-åringen smög in till oss imorse när han vaknade. Stack in handen under mitt täcke, lade handen på min mage, tindrade med ögonen och frågade "hur mår bebisen, mamma?". Jag fällde nästan en tår :)

Underbart sosozo ...hoppas du får en härlig julafton ...vad fin bebbe den värmer oss andra moderhjärtan
  • Leeandra

Ha, ha, vilken gullig unge du har. Jättesöt liten bebis, .
  • Delilah2001

Åh vad mysigt!

Längtar så mycket efter mitt nästa ultraljud!
  • Delilah2001

Idag har varit jobbigt. Har varit arg och inte haft tålamod med barnen alls!

Och nu har de åkt till pappa för att fira jul och jag gråter ögonen ur mig! Räckte med att jag hörde en julsång i köpcentrumet förut, så fick jag tårar i ögonen och var tvungen att åka hem igen.

De är ju alltid hos pappa varannan jul, och jag har aldrig reagerat så här starkt förut. Sitter hemma i soffan nu och bara störtgråter! Herregud..

Snälla, säg att det är hormoner!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny