Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-02-08 08:46:13 följande:

Han fyller 9 i sommar och har längtat länge efter syskon och hoppas redan på fler. Tyvärr är vi några av dom som det inte går så lätt för utan har fått ta hjälp bägge gångerna så han kommer kanske inte få fler för det är lite kostsamt. Men man vet ju aldrig :)

Tror det är väldigt spännande för blivande storasyskon när de är gamla nog att förstå. Mkt tankar i huvudet om allt möjligt ;)

Jaha, då har han hunnit längta ett tag då. Jobbigt för er med så mycket tid och jobb för en graviditet. Jag har väl haft turen att det gått lätt för mig. Nu var ifs detta oplanerat, så det var kanske inte den bästa timingen, då jag bor själv osv. Men man får göra det bästa av det!
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-02-13 17:45:20 följande:

En fråga om sammndragningar, om någon vet? Igår när jag bar hem matkassar så fick jag sammandragningar som gjorde ont. Idag när jag promenerade hem med barnen efter skola och dagis fick jag också sammandragningar som gjorde ont, kändes nästan som kramp. Fick stanna till och stå stilla en stund. Stressigt med två barn som vrålade att de ville hem och äta. Tvingade mig att gå hem och nu efter en stund med vetekudde i sängen gör det märkbart mindre ont. Är det här normalt eller?

Om det gör ont så tycker jag du ska ringa till bm. Jag känner också av sammandragningar, men dem är inte smärtsamma så jag behöver stanna upp. Det kan även bero på uvi.
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-02-15 14:05:17 följande:

Någon mer som börjat få sammandragningar?

Tycker det känns lite tidigt, är i vecka 18. Men kanske är normalt? Minns inte hur det var med förra barnet, är ju 7 år sen..

För mig var det 5 år sen, men minns inte heller att jag hade sammandragningar så tidigt. Kommer lite då o då, men gör inte ont, så är inte orolig.
  • Joline84

Var på rul idag och allt såg så fint ut. Jag blev som alltid flyttad. Nytt BF blev 31/7. Jag fick även veta att min intuition stämde att det är en pojke!

• Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-02-16 18:23:22 följande:
    Skönt att allt såg bra ut. Grattis till pojken :D
    Tack så mycket! Ja, man blev ju lite smått förälskad när man såg honom på skärmen. Han rörde sig endel o kliade sig i huvudet, haha!
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-02-16 18:26:46 följande:

Grattis till era lyckade RUL!

Själv får jag vänta tills 27 februari. Är lite orolig faktiskt! Får se vad jag får för datum, senaste datumet var 20 juli.

Blir sambons första ultraljud, så extra spännande för honom! Jag misstänker att han kommer gråta en skvätt

Så långtråkigt att vänta. Hoppas det hår bra. Kul för sambon. Alltid speciellt när man är där. Tyvärr var jag själv, då han inte ville behålla barnet.
    Lycka till när det är dags!
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-02-16 18:43:55 följande:
    Tack!

Vad trist med pappan, har själv varit i den sitsen med mitt ex. Eller, han ville behålla först, men ångrade sig allt eftersom magen växte.. Men som jag brukar säga, det är hans förlust, tänk vad han missar!
    Okej, det kanske är värre så. Nu visste jag ju från början vad han ville, så mitt beslut är ju trots det. Sen vet jag att chansen finns att han hinner få andra känslor med tiden. Såklart är det deras förlust, när dem väljer bort det.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-02-16 21:50:46 följande:
    alltså det är ju så häftigt! Och man ser verkligen att det är en liten bebis! Tycker att man får en annan relation till den lille där inne när man sett bebisen på UL!
    Ja visst är det så. Nu försöker man föreställa sig vad det är för en liten människa där inne. Kul o titta på saker till honom o drömma sig iväg en stund.
  • Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-02-17 18:22:48 följande:
    Ja så anser ju jag med! Första barnet flyttade de fram å tbx varje bm besök typ, men jag vet ju när jag hade sex liksom? Samma med barn nr 2 o 3, både ettan å trean är tillverkade 10 mars :) enligt dem va ettan född 38+3 och trean 40+4 har alltid varit extremt regelbunden så jag räknade själv ut att båda skulle fötts 10:e å de kom 14 och 15 :) barn nr 2 skulle komma 14:e enligt mig vilket han också gjorde! Tror detta lilla knytt kommer ca 14:e 15:e juli om inget gör att det startar tidigare. Beräknad till 20 juli.
    Jag har haft 3 BF. 14/7 enl sista mens, 26/7 enligt vul i v 7+5, och 31/7 enl rul. Har ingen aning om ägglossning, men tycker det är märkligt att det diffar så mycket. Jag tror mer på 26/7, då det brukar vara mest tillförlitligt att mäta tidigt. Men har gått över 14 dagar med tidigare 2 barn, så hoppas man slipper det denna gång, när jag redan blivit flyttad så långt. Trist att vara gravid en månad extra, haha!
    Förresten så funderar jag på planerat snitt. Har haft så långdragna förlossningar. Båda barnen har legat i vidöppen hjässbjutning (ansiktet vänt uppåt). Första blev pga av det akut snitt. Nån här som gjort planerat snitt?
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-02-17 20:35:54 följande:
    Ja, jag har gjort planerat snitt pga förlossningsrädsla. Troligen blir det snitt denna gång också.
    Okej, och hur upplevde du det? Kändes det okej?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny