Bimbim79 skrev 2017-02-17 18:22:48 följande:
Ja så anser ju jag med! Första barnet flyttade de fram å tbx varje bm besök typ, men jag vet ju när jag hade sex liksom? Samma med barn nr 2 o 3, både ettan å trean är tillverkade 10 mars :) enligt dem va ettan född 38+3 och trean 40+4 har alltid varit extremt regelbunden så jag räknade själv ut att båda skulle fötts 10:e å de kom 14 och 15 :) barn nr 2 skulle komma 14:e enligt mig vilket han också gjorde! Tror detta lilla knytt kommer ca 14:e 15:e juli om inget gör att det startar tidigare. Beräknad till 20 juli.
Jag har haft 3 BF. 14/7 enl sista mens, 26/7 enligt vul i v 7+5, och 31/7 enl rul. Har ingen aning om ägglossning, men tycker det är märkligt att det diffar så mycket. Jag tror mer på 26/7, då det brukar vara mest tillförlitligt att mäta tidigt. Men har gått över 14 dagar med tidigare 2 barn, så hoppas man slipper det denna gång, när jag redan blivit flyttad så långt. Trist att vara gravid en månad extra, haha!
Förresten så funderar jag på planerat snitt. Har haft så långdragna förlossningar. Båda barnen har legat i vidöppen hjässbjutning (ansiktet vänt uppåt). Första blev pga av det akut snitt. Nån här som gjort planerat snitt?