Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

Lady K skrev 2017-04-03 10:37:19 följande:

Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...

Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...

Hej! Jag har lite titt som tätt. Behöver inte vara att jag gör nått direkt tungt. Men det gör inte ont. Det blir bara väldigt spänt. Hur känns dina? Skönt för dig med någon som kan ge råd. Hoppas det går bra på undersökningen.
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-04-03 20:15:32 följande:
    Mina gör inte heller ont, det är samma här som för dig - att det blir väldigt spänt. Men nu har jag iaf varit iväg och fått livmodertappen undersökt och allt var som det skulle! Jätteskönt! Så nu vet jag att även om det stundtals är obehagligt så är det inget farligt. Sen får jag väl känna efter hur besvärande det fortsätter kännas med jobbandet, det är klart att jag ju bara haft en tredjedel så många sammandragningar idag när jag varit ledig som en dag på jobbet.
    Så skönt att allt såg bra ut då. Nej, jag tror inte heller att mina kommer lika ofta när jag är ledig. Tror att det är svårare på jobbet att undvika fel ställningar. Tex bäddade jag nyss rent hos ett par och att stå vikt över dubbelsäng o skaka i tunga täcken gjorde mig rätt slut. Medan ett träningspass inte är ansträngande på samma sätt.
  • Joline84
    Wooden skrev 2017-04-04 15:07:14 följande:

Fick precis blombud till jobbet från sambon. Blev jätteglad såklart. Skönt att få lite extra uppskattning ibland! :)
    Sonen är så jäkla jobbig att söva på kvällarna, och har varit det lååång tid nu, så man har liksom begränsat med partid på kvällen. Så lite extra materiell kärlek var välkommet <3

Så gulligt av honom. Ja, lite extra känslig som man är, så betyder allt väldigt mycket.
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-04-07 07:41:28 följande:

Tjohoo, idag går jag in i vecka 28!

Grattis! Så skönt!
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-04-07 09:02:05 följande:
    Ja, underbart! Denna veckan är ju verkligen en milstolpe!!!
    Ja, det förstår jag!
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-04-08 12:16:42 följande:

Den som väntar länge på nåt gott...I veckan har jag äntligen känt bebisen röra sig för första gången! Helt fantastisk känsla, jag började gråta när jag insåg vad det var. Och idag har jag varit på barnloppis och kom hem med en hel Ikea-påse full med jättefina grejer för runt 500 kr, supernöjd!!

Så roligt! Vilken vecka är du i nu? Första barnet? Jag har känt över två månader, är i vecka 24. Men så är det ju mitt tredje. Mysigt nu när han känns så ofta och utanpå mer tydligt.
    Barnloppis är verkligen super att gå på. Har själv gått på två nyss. Samt lite fynd från Tradera.
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-04-08 20:47:40 följande:

Ngn mer som blir risig i magen och får magknip av niferex?

Har ätit dem i fem dagar så kanske för tidigt att säga nått, men har inte fått några besvär än. Hade dock räknat med nått sånt. Återstår att se. Inge kul alls, då dem är nödvändiga. Du kanske kan byta sort?
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-04-08 21:11:29 följande:

Här har jag varit helt förstörd sedan mitt bm besök igår. Bebisen mår bra och allt ser bra ut men jag blir inte tagen på allvar med min förlossningsrädsla :( hon vägrar skicka remiss nu. Hon tycker att jag ska gå på ett möte i v 35-36 och göra upp en förlossningsplan bara.. Vart "lovad" nå helt annat i v 12:(

Tycker det är sjukt att man inte blir tagen på allvar för de ser för bra ut på papper. Att jag har ju klarat det förut och det kommer säkert gå bra nu med. Att jag måste ju genomlida detta.

Men vad dåligt! Det måste hon ju göra. Att du inte ens får en remiss? Finns det ingen möjlighet att du kan byta bm? Jag ska dit på onsdag. Har ju redan en tid till en annan som man får prata med om det veckan efter. Är dock orolig att dem inte kommer låta mig välja snitt. Är det snitt du vill ha?
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-04-08 17:07:01 följande:
    Är också i vecka 24! Men ja, första barnet plus moderkaka i framvägg så det är väl fullt normalt att det dröjt lite. Häftigt iaf att han äntligen hälsat ordentligt!
    Ja, visst är det så. Har också i framvägg. Tycker jag känner okej ändå.
    Bara att njuta av det nu då.
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-04-09 10:44:54 följande:
    Joline84 skrev 2017-04-08 23:33:52 följande:

Men vad dåligt! Det måste hon ju göra. Att du inte ens får en remiss? Finns det ingen möjlighet att du kan byta bm? Jag ska dit på onsdag. Har ju redan en tid till en annan som man får prata med om det veckan efter. Är dock orolig att dem inte kommer låta mig välja snitt. Är det snitt du vill ha?

Haha
    acinnaleh skrev 2017-04-09 07:02:10 följande:

Jag tycker som de andra. Kräv remiss för du har rätt att åtminstone få prata krin rädslan eller byt bm. Låter ju liksom tyvärr som att det inte går att prata med henne om den.

Sätter ihop svaret så det inte blir så upprepande. Jag har funderat på det att byta bm. Men vi har bara 2 st här och dom sitter dörr i dörr:( känns så dumt på något sätt.

Jag vill inte ha snitt, utan en igångsättning med tidig eda. Fast vill ha igångsättning om jag är redo, inte innan. Hade jag velat ha snitt hade ja fått komma för att omvändas därifrån. Jag är rädd för smärtan. Gick i 5 dygn med värkar och öppen 3 cm innan dom äntligen satt dropp och tog vattnet sist. Men då jag var hemma stor del av den tiden så räknas den ej in på papper. Utan bara donm 2 dygnen jag sammanlagt avar på sjukhuset.

Har nästa tid till bm i maj så känns som en evighet innan vi kan prata om detta. I v 20 redan skulle vi skicka remiss sa hon i v 12. Nu är jag i 26:(
    Jaså, men ska det vara en sån omöjlighet att få bli igångsatt? Vet lite hur du känner. Hade oregelbundna värkar ett dygn innan dem ansåg att det var igång på riktigt. Var ju redan då totalt slut.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny